Når sammensmeltede priser er en leg

Når sammensmeltede priser er en leg

Kids Coolshop er på fremmarch med nye legetøjsbutikker i et marked, hvor konkurrencen er stor. Kæden er begyndt at installere elektroniske prisskilte i de fysiske butikker. Prisskiltene er koblet til en stærk e-handelsmotor og skal være med til at sikre ensartede priser i både butik og webshop og konkurrencedygtige priser på tværs af alle kanaler

Kids Coolshop blev lanceret i 2017 gennem et unikt samarbejde mellem et fysisk legetøjsunivers og onlineforretningen Coolshop.com.

Hos Kids Coolshop i Horsens, der tidligere var en del af Legekæden, har man solgt legetøj i over 40 år. Sammen med fem af landets største Legekæden-butikker, valgte ejeren af Horsens-butikken, Søren Westenholtz Nielsen, at indgå et indkøbs- og markedsføringssamarbejde med Coolshop og etablerede herigennem Kids Coolshop som Danmarks nye legetøjskæde.

- Med Kids Coolshop sikrer vi den rette kombination af fysiske butikker med en stærk e-handelsmotor og en af Danmarks største indkøbere af legetøj. Samtidig kan vi drage fordele af Coolshops mangeårige erfaring med et hypermoderne system til salg, lager, logistik og online kundeservice, fortæller Søren Westenholtz Nielsen.

I kraft af Kids Coolshops samlede indkøbsvolume, kan Kids Coolshop være først med det allernyeste legetøj. Samtidig har legetøjskæden turde gå andre veje i markedsføringen af Kids Coolshop.

Vil gerne smelte e-handel og fysisk handel sammen

Udover den fysiske butik i centrum af Horsens, så har Søren Westenholtz Nielsen også solid erfaring fra nethandel og derfor var det også naturligt at tage næste skridt i forhold til at smelte de to verdener endnu mere sammen – og installere elektroniske prisskilte hos Kids Coolshop.

- Vi valgte helt enkelt at investere i elektroniske prisskilte til vores fysiske butik, så vi kunne få muligheden for at reagere langt hurtigere og koble priser i butikken til priserne på Coolshop.dk, siger Søren Westenholtz Nielsen.

Koblingen mellem nethandlen og det traditionelle købmandsskab giver mulighed for at skabe den rette kombination for kunderne hos Kids Coolshop. Mange af butikkerne har oplevet stor vækst i både størrelse, indtjening og salg efter at være blevet en del af Kids Coolshop. I dag er Kids Coolshop landsdækkende med 16 butikker i Danmark.

Fleksibel løsning – kan udvides efter behov

I modsætning til andre systemer med elektronisk prisskiltning, så tilbyder løsningen fra Delfi Technologies et 100% online setup med en let infrastruktur, hvor man blot har brug for en trådløse antenne og en mobil-app for at komme i gang.

Den trådløse antenne står for en tovejskommunikation mellem de elektroniske prisskilte og butikssystemet. Når der kommer en prisændring online på Coolshop.com, bliver prisen automatisk også ændret på det pågældende produkt i den fysiske butik.

- Fordelen ved systemet fra Delfi Technologies er at vi kan udvide efter behov. Vi kan blot koble flere elektroniske prisskilte til hvis vi ønsker det. Rent praktisk er vi startet på et udvalgt sortiment i butikken og så udvider vi løbende til andre varer, som det lige passer ind, forklarer Søren Westenholtz Nielsen.

Ny forretningsmulighed

For nylig opstod muligheden for nye lokaler tæt på Kids Coolshop butikken i Horsens. Søren Westenholtz Nielsen greb muligheden for flere kvadratmeter, som skulle bruges til at koncentrere sig om et større udvalg inden for gaming, gadgets og computertilbehør. Derfor åbnede man i slutningen af august 2020 en helt ny specialbutik under navnet Games N’ Gadgets.

Den nye butik bugner af spil og tilbehør fra de bedste leverandører på markedet med de allernyeste produkter for gamere og legesyge folk. Samtidig kan man også finde masser af specielle brætspil og gadgets samt populære figurer fra kendte film, serier, spil og meget mere.

Man har fra start valgt at installere elektroniske prisskilte i hele Games N’ Gadgets butikken, som er koblet til Coolshop.com. Butikken kan besøges på Hospitalsgade 11 i Horsens, tæt på Kids Coolshop-butikken.

-hawin

30/9 2020