Lasersvejsning sikrer unikke konkurrencefordele hos MarineService

Lasersvejsning sikrer unikke konkurrencefordele hos MarineService

Ny investering gør MarineService bedre til det som de allerede er gode til. MarineService har altid fokus på at levere det bedst mulige produkt til sine kunder, og netop derfor har Hirtshals virksomheden, MarineService , for nyligt investeret i et mobilt lasersvejser anlæg

Foruden at kunne effektivisere de eksisterende arbejdsgange, giver den avanceret teknologi MarineService mulighed for at tilbyde deres kunder reparation af emner som tidligere måtte kasseres.

På grund af blandt andet den høje varmetilførsel som traditionel svejsning påfører akserne, har man tidligere været nødsaget til at kassere beskadiget emner. Den nye svejseteknik, hvor en af fordelene er, at varmetilførslen er minimal og mere koncentreret end ved traditionel svejsning gør, at MarineService nu er i stand til at reparere emner som tidligere ikke var muligt.

Lars Weber, direktør ved MarineService, understreger, at lasersvejseren ses som en kvalitetssikring og giver MarineService mulighed for at tilbyde sine kunder et endnu bedre produkt end traditionel svejsning tidligere har tilladt:

 
- Med investeringen i lasersvejseren, er vi blevet endnu bedre til det, som vi allerede var gode til, og vi har nu specialisteret os i at reparerer skibsakser, som det tidligere ikke var muligt at reparere. Lasersvejseren giver derudover vores kunder et mere bæredygtigt produkt, idet vi ikke længere skal udskifte beskadiget akser og skibsakser til nye. Foruden at være mere bæredygtig, sikre lasersvejseren en mindre tidskrævende proces og holder samtidig omkostningerne på et minimum.

Lasersvejseren giver MarineService et forspring i forhold til sine konkurrenter og styrker virksomhedens konkurrencefordele.

 
-hawin
4/4 2017
  • Havnebydel under forvandling

    Havnebydel under forvandling

    havne ›21 anbefalinger til fremtidens havnebydel i Næstved. Forvandlingen af havneområdet i Næstved skal styrke hele Næstved Kommunes vækstpotentiale
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind