Terberg sikrer en stærk totaløkonomi
Terberg terminaltraktorer fra N.C. Nielsen leverer overbevisende tal, når det gælder Total Cost of Ownership (TCO), altså de samlede levetidsomkostninger på hver enkelt terminaltraktor.

Terberg sikrer en stærk totaløkonomi

De hollandske Terberg terminaltraktorer er et godt kort når det gælder intern transport på havneterminaler og distributionscentre. Ud over at være driftssikre, pålidelige og effektive maskiner, bidrager de også til en stærk totaløkonomi hos virksomhederne

I dag har størsteparten af virksomheder fokus på begrebet Total Cost of Ownership (TCO), der udtrykker summen af anskaffelsesprisen og de samlede udgifter i brugsperioden. Det betyder, at man som ordregiver kan opnå en billigere totalpris ved at lave en helhedsbetragtning, der gør indkøbet mere omkostningseffektivt set over hele brugsperioden.

Hos N.C. Nielsen, der har leveret over tusind Terberg terminaltraktorer siden 2000, er TCO-begrebet særdeles velkendt. Det indgår i alle forhandlinger med kunderne, uanset om det ender med en klassisk købsaftale eller en leasingaftale over en længere periode. N.C. Nielsen-kunder går op i netop disse tal og bruger dem som en vigtig del af beslutningsgrundlaget.

- Vores kunder kigger detaljeret på tallene og på den samlede livstidsværdi af maskinerne. De vil have sikkerhed for, at terminaltraktorerne passer præcist til kørselsbehov, og at der er maksimal oppetid på dem. Der bliver også set på energiforbrug, udgifter til service og vedligeholdelse samt den forventede gensalgsværdi, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

I denne sammenhæng er N.C. Nielsen-kunderne godt hjulpet af Terberg-mærket. For det er langt fra tilfældigt, at Terberg regnes for markedsleder i kategorien. I årevis har Terberg defineret den tekniske standard inden for terminaltraktorer og Terberg-koncernen har dedikeret hele fabrikken i hollandske Benshop til forskning, udvikling, konstruktion, produktion og test af maskinerne.

- Terminaltraktorerne fra Terberg har sjældent nedbrud. De er udviklet med en gennemprøvet, driftssikker og pålidelig teknologi. Det betyder høj oppetid, lange serviceintervaller og masser af uproblematiske køretimer. Samtidig er N.C. Nielsen forpligtet til at være lagerførende med 85% af reservedelene til en Terberg, og vi kan derfor komme med kort varsel, hvis der mod forventning skulle ske en utilsigtet hændelse, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Udover de tekniske egenskaber og et lavt brændstofforbrug er Terberg terminaltraktorer blevet kendt for deres store førerkomfort i kabinen med blandt andet ergonomisk udformet førerplads, lavt støjniveau og sikre adgangsforhold. Alt sammen resulterer i mindre træthed, færre arbejdsulykker og dermed forbundne lønomkostninger.

-hawin

19/6 2019
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien
  • Nyt kulturhus bringer liv til Hirtshals Havn

    Nyt kulturhus bringer liv til Hirtshals Havn

    havne ›Moonshine er det nye samlingssted for kultur og fællesskab i Hirtshals. Det er det tidligere smedjeværksted på Sydvestkajen 5 på Hirtshals Havn som lægger lokaler til. Tirsdag den 17. juni var der officiel åbning
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid