Terberg sikrer en stærk totaløkonomiTerberg terminaltraktorer fra N.C. Nielsen leverer overbevisende tal, når det gælder Total Cost of Ownership (TCO), altså de samlede levetidsomkostninger på hver enkelt terminaltraktor.

Terberg sikrer en stærk totaløkonomi

De hollandske Terberg terminaltraktorer er et godt kort når det gælder intern transport på havneterminaler og distributionscentre. Ud over at være driftssikre, pålidelige og effektive maskiner, bidrager de også til en stærk totaløkonomi hos virksomhederne

I dag har størsteparten af virksomheder fokus på begrebet Total Cost of Ownership (TCO), der udtrykker summen af anskaffelsesprisen og de samlede udgifter i brugsperioden. Det betyder, at man som ordregiver kan opnå en billigere totalpris ved at lave en helhedsbetragtning, der gør indkøbet mere omkostningseffektivt set over hele brugsperioden.

Hos N.C. Nielsen, der har leveret over tusind Terberg terminaltraktorer siden 2000, er TCO-begrebet særdeles velkendt. Det indgår i alle forhandlinger med kunderne, uanset om det ender med en klassisk købsaftale eller en leasingaftale over en længere periode. N.C. Nielsen-kunder går op i netop disse tal og bruger dem som en vigtig del af beslutningsgrundlaget.

- Vores kunder kigger detaljeret på tallene og på den samlede livstidsværdi af maskinerne. De vil have sikkerhed for, at terminaltraktorerne passer præcist til kørselsbehov, og at der er maksimal oppetid på dem. Der bliver også set på energiforbrug, udgifter til service og vedligeholdelse samt den forventede gensalgsværdi, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

I denne sammenhæng er N.C. Nielsen-kunderne godt hjulpet af Terberg-mærket. For det er langt fra tilfældigt, at Terberg regnes for markedsleder i kategorien. I årevis har Terberg defineret den tekniske standard inden for terminaltraktorer og Terberg-koncernen har dedikeret hele fabrikken i hollandske Benshop til forskning, udvikling, konstruktion, produktion og test af maskinerne.

- Terminaltraktorerne fra Terberg har sjældent nedbrud. De er udviklet med en gennemprøvet, driftssikker og pålidelig teknologi. Det betyder høj oppetid, lange serviceintervaller og masser af uproblematiske køretimer. Samtidig er N.C. Nielsen forpligtet til at være lagerførende med 85% af reservedelene til en Terberg, og vi kan derfor komme med kort varsel, hvis der mod forventning skulle ske en utilsigtet hændelse, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Udover de tekniske egenskaber og et lavt brændstofforbrug er Terberg terminaltraktorer blevet kendt for deres store førerkomfort i kabinen med blandt andet ergonomisk udformet førerplads, lavt støjniveau og sikre adgangsforhold. Alt sammen resulterer i mindre træthed, færre arbejdsulykker og dermed forbundne lønomkostninger.

-hawin

19/6 2019
  • Sikkerhedstest af havnen

    Sikkerhedstest af havnen

    havne ›Den 1.-3. december afholder Hirtshals Havn ISPS - havnesikringsøvelser på havnens arealer. Herefter gennemfører politi, beredskab, beredskabsstyrelse og regionen en øvelse i havnen
  • Ligger underdrejet i Biscayen

    Ligger underdrejet i Biscayen

    havne ›Samsølinjens kommende elfærge, Tyrfing er på sin vej fra værftet i Tyrkiet løbet ind i drilske vejr-systemer bl.a. i Biscayen og har søgt ly flere steder. Det forsinker idriftsættelsen på Samsø
  • Forventet krydstogtsrekord i Aarhus

    Forventet krydstogtsrekord i Aarhus

    havne ›73 krydstogtskibe forventes at besøge Aarhus i 2026. Det er ny rekord og for første gang får Aarhus også besøg af krydstogtgæster i alle årets 12 måneder
  • Esbjerg Havn styrker sin havnevagt

    Esbjerg Havn styrker sin havnevagt

    havne ›Esbjerg Havn har opgraderet og moderniseret havnevagten med støtte fra de EU-finansierede Interreg North Sea program
  • Britisk test af aerodynamisk skibsfart

    Britisk test af aerodynamisk skibsfart

    havne ›Virksomheden BlueNose og rederiet Lomars laboratorium videreudvikler projekt, der med bl.a. oppustelige vindafvisere skal reducere brændstofforbruget og forbedre luftkvalitet i havne og kystområder
  • Øresundslinjen vil skabe grøn korridor

    Øresundslinjen vil skabe grøn korridor

    havne ›Med konverteringen af den tredje færge til ren batteridrift fortsætter Øresundslinjen sin ambition om at skabe en helt grøn søfartskorridor mellem Danmark og Sverige
  • Odder kan give nye problemer for  havneudvidelse

    Odder kan give nye problemer for havneudvidelse

    havne ›Odense Havns planlagte milliardudvidelse møder modstand af bl.a. naturfredningsforening og borgere. Og nu kan opdagelsen af en odder give flere problemer for projektet
  • Fredericia Container Terminal A/S etableret

    Fredericia Container Terminal A/S etableret

    havne ›Fredericia Shipping er majoritetsaktionær og APM Terminals og ADP minoritetsaktionærer i det nye selskab, som vil udvikle og sikre den fremtidige vækst i containermængderne på Fredericia Havn