Terberg sikrer en stærk totaløkonomiTerberg terminaltraktorer fra N.C. Nielsen leverer overbevisende tal, når det gælder Total Cost of Ownership (TCO), altså de samlede levetidsomkostninger på hver enkelt terminaltraktor.

Terberg sikrer en stærk totaløkonomi

De hollandske Terberg terminaltraktorer er et godt kort når det gælder intern transport på havneterminaler og distributionscentre. Ud over at være driftssikre, pålidelige og effektive maskiner, bidrager de også til en stærk totaløkonomi hos virksomhederne

I dag har størsteparten af virksomheder fokus på begrebet Total Cost of Ownership (TCO), der udtrykker summen af anskaffelsesprisen og de samlede udgifter i brugsperioden. Det betyder, at man som ordregiver kan opnå en billigere totalpris ved at lave en helhedsbetragtning, der gør indkøbet mere omkostningseffektivt set over hele brugsperioden.

Hos N.C. Nielsen, der har leveret over tusind Terberg terminaltraktorer siden 2000, er TCO-begrebet særdeles velkendt. Det indgår i alle forhandlinger med kunderne, uanset om det ender med en klassisk købsaftale eller en leasingaftale over en længere periode. N.C. Nielsen-kunder går op i netop disse tal og bruger dem som en vigtig del af beslutningsgrundlaget.

- Vores kunder kigger detaljeret på tallene og på den samlede livstidsværdi af maskinerne. De vil have sikkerhed for, at terminaltraktorerne passer præcist til kørselsbehov, og at der er maksimal oppetid på dem. Der bliver også set på energiforbrug, udgifter til service og vedligeholdelse samt den forventede gensalgsværdi, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

I denne sammenhæng er N.C. Nielsen-kunderne godt hjulpet af Terberg-mærket. For det er langt fra tilfældigt, at Terberg regnes for markedsleder i kategorien. I årevis har Terberg defineret den tekniske standard inden for terminaltraktorer og Terberg-koncernen har dedikeret hele fabrikken i hollandske Benshop til forskning, udvikling, konstruktion, produktion og test af maskinerne.

- Terminaltraktorerne fra Terberg har sjældent nedbrud. De er udviklet med en gennemprøvet, driftssikker og pålidelig teknologi. Det betyder høj oppetid, lange serviceintervaller og masser af uproblematiske køretimer. Samtidig er N.C. Nielsen forpligtet til at være lagerførende med 85% af reservedelene til en Terberg, og vi kan derfor komme med kort varsel, hvis der mod forventning skulle ske en utilsigtet hændelse, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Udover de tekniske egenskaber og et lavt brændstofforbrug er Terberg terminaltraktorer blevet kendt for deres store førerkomfort i kabinen med blandt andet ergonomisk udformet førerplads, lavt støjniveau og sikre adgangsforhold. Alt sammen resulterer i mindre træthed, færre arbejdsulykker og dermed forbundne lønomkostninger.

-hawin

19/6 2019
  • Energi og datacentre giver medvind i Esbjerg

    Energi og datacentre giver medvind i Esbjerg

    havne ›Med solid økonomi, et rentefald gennem 2025 og nogle travle efterårsmåneder er vejen banet for stor aktivitet på ejendomsmarkedet i det nye år. Og i det sydvestjyske får udviklingen medvind fra havn, energi og datacentre. Det spår erhvervsmægleren, Nordicals
  • Lokal entreprenør vinder udbud på havn

    Lokal entreprenør vinder udbud på havn

    havne ›Havneudvikling ApS har vundet udbuddet af tre grunde på havnen i Nykøbing Falster. Det besluttede Guldborgsund Kommunes byråd torsdag aften. Bag Havneudvikling ApS står den lokale entreprenørvirksomhed MSE Entreprise
  • Styrket svensk økonomi skal få flere svenskere til Danmark

    Styrket svensk økonomi skal få flere svenskere til Danmark

    havne ›Efter et år præget af økonomisk usikkerhed går Stena Line ind i 2026 med en mere forsigtig optimisme. Man regner bl.a. med at flere svensker rejser til Danmark
  • Bestiller tredje elektriske mega-katamaran

    Bestiller tredje elektriske mega-katamaran

    havne ›Molslinjen har nu bestilt den tredje el-katamaran til sejlads på Kattegat. De første to færger er bestilt hos australske Incat, og det bliver også det tasmanske værft, som skal bygge den tredje færge
  • Klargøring trækker ud

    Klargøring trækker ud

    havne ›Samsøs kommende elfærge, Tyrfing, er kommet til Danmark og værftet i Svendborg efter en forsinket tur hjem præget af hårdt vejr. Klargøringen i Svendborg er dog mere omfattende end ventet, hvilket forsinker færgen yderligere
  • November-run på den flydende metro

    November-run på den flydende metro

    havne ›Målt på gående passagerer har Øresundslinjens færger mellem Helsingør og Helsingborg ikke haft en bedre november siden 2008. 272.311 rejsende gik ombord i november i år
  • By & Havn skifter diesel ud med el

    By & Havn skifter diesel ud med el

    havne ›To nye el-lastbiler sparer 20 ton CO2 om året hos By & Havn og gør driften i Københavns havne- og byudviklingsområder grønnere, mere effektiv og mere sikker for medarbejderne
  • Krydstogtsæsonen forlænget med juleanløb

    Krydstogtsæsonen forlænget med juleanløb

    havne ›Copenhagen Malmö Port, CMP, går ind i en ny tid med helårskrydstogt. Antallet af anløb uden for den traditionelle sommersæson når rekordhøjde