Terberg sikrer en stærk totaløkonomi
Terberg terminaltraktorer fra N.C. Nielsen leverer overbevisende tal, når det gælder Total Cost of Ownership (TCO), altså de samlede levetidsomkostninger på hver enkelt terminaltraktor.

Terberg sikrer en stærk totaløkonomi

De hollandske Terberg terminaltraktorer er et godt kort når det gælder intern transport på havneterminaler og distributionscentre. Ud over at være driftssikre, pålidelige og effektive maskiner, bidrager de også til en stærk totaløkonomi hos virksomhederne

I dag har størsteparten af virksomheder fokus på begrebet Total Cost of Ownership (TCO), der udtrykker summen af anskaffelsesprisen og de samlede udgifter i brugsperioden. Det betyder, at man som ordregiver kan opnå en billigere totalpris ved at lave en helhedsbetragtning, der gør indkøbet mere omkostningseffektivt set over hele brugsperioden.

Hos N.C. Nielsen, der har leveret over tusind Terberg terminaltraktorer siden 2000, er TCO-begrebet særdeles velkendt. Det indgår i alle forhandlinger med kunderne, uanset om det ender med en klassisk købsaftale eller en leasingaftale over en længere periode. N.C. Nielsen-kunder går op i netop disse tal og bruger dem som en vigtig del af beslutningsgrundlaget.

- Vores kunder kigger detaljeret på tallene og på den samlede livstidsværdi af maskinerne. De vil have sikkerhed for, at terminaltraktorerne passer præcist til kørselsbehov, og at der er maksimal oppetid på dem. Der bliver også set på energiforbrug, udgifter til service og vedligeholdelse samt den forventede gensalgsværdi, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

I denne sammenhæng er N.C. Nielsen-kunderne godt hjulpet af Terberg-mærket. For det er langt fra tilfældigt, at Terberg regnes for markedsleder i kategorien. I årevis har Terberg defineret den tekniske standard inden for terminaltraktorer og Terberg-koncernen har dedikeret hele fabrikken i hollandske Benshop til forskning, udvikling, konstruktion, produktion og test af maskinerne.

- Terminaltraktorerne fra Terberg har sjældent nedbrud. De er udviklet med en gennemprøvet, driftssikker og pålidelig teknologi. Det betyder høj oppetid, lange serviceintervaller og masser af uproblematiske køretimer. Samtidig er N.C. Nielsen forpligtet til at være lagerførende med 85% af reservedelene til en Terberg, og vi kan derfor komme med kort varsel, hvis der mod forventning skulle ske en utilsigtet hændelse, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Udover de tekniske egenskaber og et lavt brændstofforbrug er Terberg terminaltraktorer blevet kendt for deres store førerkomfort i kabinen med blandt andet ergonomisk udformet førerplads, lavt støjniveau og sikre adgangsforhold. Alt sammen resulterer i mindre træthed, færre arbejdsulykker og dermed forbundne lønomkostninger.

-hawin

19/6 2019
  • Mere gods, større skibe og flere anløb hos Port of Aalborg

    Mere gods, større skibe og flere anløb hos Port of Aalborg

    havne ›Godsomsætningen via Port of Aalborg steg med knap 20 procent i 2024, og det skyldes blandt andet større eksport af elementer til den grønne omstilling, korn og foderstoffer samt byggematerialer
  • Flere fordele for Helsingborgs Hamns kunder

    Flere fordele for Helsingborgs Hamns kunder

    havne ›Helsingborg Hamn, en af Sveriges største færgehavne, er containerspecialist og tilbyder rederier, transportører og speditører en attraktiv infrastruktur med effektive jernbane-, vej- og søforbindelser. Nu vil havnen implementere en moderne løsning fra der forbedrer styringen af toldlageret. Descartes skal levere den
  • Skagen Havn styrker sin position som Danmarks største fiskerihavn

    Skagen Havn styrker sin position som Danmarks største fiskerihavn

    havne ›Skagen havn fortsætter sin positive udvikling og cementerer sin rolle som Danmarks førende fiskerihavn, det viser de seneste tal fra Fiskeristyrelsen
  • Fiskeribranchen går sammen om indsamling af affald fra fiskeredskaber

    Fiskeribranchen går sammen om indsamling af affald fra fiskeredskaber

    havne ›Fiskeriretur bliver den femte ordning under Retur-ordningen, der også tæller Elretur, Batteriretur, Emballageretur og Tekstilretur. Den nye kollektivordning er affødt af producentansvaret for fiskeredskaber, og forventes af indsamle mellem 300 og 600 tons plast om året især i de store, jyske fiskerihavne
  • Hirtshals Havn sejler på ny trafik- og vækstbølge

    Hirtshals Havn sejler på ny trafik- og vækstbølge

    havne ›Antallet af passagerer, personbiler, lastbiler og gods, der krydsede kajkanten i Hirtshals, steg i 2024 sammenlignet med 2023, mens værdien af landinger af fisk viser de bedste tal i fem år. Fremgangen kommer efter flere års påvirkning fra coronarestriktioner, krigstilstande og nedgang i den norske krone
  • Stena Line skal hjælpe danske turister til Göteborg

    Stena Line skal hjælpe danske turister til Göteborg

    havne ›Når turismemessen Ferie for Alle løber af stablen i Herning den 21.-23. februar, er Stena Line på plads sammen med World of Volvo, Liseberg og Universeum for at sætte fokus på Gøteborg som destination for danske rejsende
  • Ny togrute sender tusindvis af biler til udskibning i Esbjerg Havn

    Ny togrute sender tusindvis af biler til udskibning i Esbjerg Havn

    havne ›10.000 nye biler forventes årligt via ny togrute direkte fra Slovakiet til Esbjerg Havn, hvor de bliver omlastet og sendt til Storbritannien. Første levering gik tæt på perfekt. er meldingen fra Scandinavian Auto Logistics, der håndterer bilerne på havnen
  • Skagen Havn har ansat maritim koordinator

    Skagen Havn har ansat maritim koordinator

    havne ›Majbritt Larsen er ansat i en nyoprettet stilling. Hun kommer fra en lignende stilling ved Port of Aalborg, men har tidligere været ansat ved Skagen Havn, som havneassistent og har i 10 år sejlet jack-up kranskibe, der installerer havvindmøller