Terberg sikrer en stærk totaløkonomi
Terberg terminaltraktorer fra N.C. Nielsen leverer overbevisende tal, når det gælder Total Cost of Ownership (TCO), altså de samlede levetidsomkostninger på hver enkelt terminaltraktor.

Terberg sikrer en stærk totaløkonomi

De hollandske Terberg terminaltraktorer er et godt kort når det gælder intern transport på havneterminaler og distributionscentre. Ud over at være driftssikre, pålidelige og effektive maskiner, bidrager de også til en stærk totaløkonomi hos virksomhederne

I dag har størsteparten af virksomheder fokus på begrebet Total Cost of Ownership (TCO), der udtrykker summen af anskaffelsesprisen og de samlede udgifter i brugsperioden. Det betyder, at man som ordregiver kan opnå en billigere totalpris ved at lave en helhedsbetragtning, der gør indkøbet mere omkostningseffektivt set over hele brugsperioden.

Hos N.C. Nielsen, der har leveret over tusind Terberg terminaltraktorer siden 2000, er TCO-begrebet særdeles velkendt. Det indgår i alle forhandlinger med kunderne, uanset om det ender med en klassisk købsaftale eller en leasingaftale over en længere periode. N.C. Nielsen-kunder går op i netop disse tal og bruger dem som en vigtig del af beslutningsgrundlaget.

- Vores kunder kigger detaljeret på tallene og på den samlede livstidsværdi af maskinerne. De vil have sikkerhed for, at terminaltraktorerne passer præcist til kørselsbehov, og at der er maksimal oppetid på dem. Der bliver også set på energiforbrug, udgifter til service og vedligeholdelse samt den forventede gensalgsværdi, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

I denne sammenhæng er N.C. Nielsen-kunderne godt hjulpet af Terberg-mærket. For det er langt fra tilfældigt, at Terberg regnes for markedsleder i kategorien. I årevis har Terberg defineret den tekniske standard inden for terminaltraktorer og Terberg-koncernen har dedikeret hele fabrikken i hollandske Benshop til forskning, udvikling, konstruktion, produktion og test af maskinerne.

- Terminaltraktorerne fra Terberg har sjældent nedbrud. De er udviklet med en gennemprøvet, driftssikker og pålidelig teknologi. Det betyder høj oppetid, lange serviceintervaller og masser af uproblematiske køretimer. Samtidig er N.C. Nielsen forpligtet til at være lagerførende med 85% af reservedelene til en Terberg, og vi kan derfor komme med kort varsel, hvis der mod forventning skulle ske en utilsigtet hændelse, fortæller produktchef Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen.

Udover de tekniske egenskaber og et lavt brændstofforbrug er Terberg terminaltraktorer blevet kendt for deres store førerkomfort i kabinen med blandt andet ergonomisk udformet førerplads, lavt støjniveau og sikre adgangsforhold. Alt sammen resulterer i mindre træthed, færre arbejdsulykker og dermed forbundne lønomkostninger.

-hawin

19/6 2019
  • Nyt fartøj til Stena RoRo

    Nyt fartøj til Stena RoRo

    havne ›Stena RoRo udvider sin flåde med købet af RoRo-fartøjet Giuseppe Lucchesi. Skibet omdøbes til Stena Shipper og kommer til at sejle under dansk flag
  • Havnearbejde bør medføre længere sejltider til Bornholm

    Havnearbejde bør medføre længere sejltider til Bornholm

    havne ›Udbygningen af Rønne Havn sender Bornholmslinjens hurtigfærger på en omvej, der betyder, at de sejler hurtigere på åben sø. Det koster i brændstof og miljøhensyn, mener rederiet, som derfor søger om at måtte øge sejltiden mellem Ystad og Rønne fra 80 til 90 minutter
  • Lars Nordahl træder ind i bestyrelsen for Danske Havne

    Lars Nordahl træder ind i bestyrelsen for Danske Havne

    havne ›Rønne Havn spiller en central rolle i den grønne omstilling i Østersøen og fungerer som en vigtig del af infrastrukturen mellem Bornholm, resten af Danmark og udlandet. Nu skal havnens CEO styrke bestyrelsen i brancheforeningen
  • Grenaa Havn og Hallands Havne danner Kattegat Port Alliance

    Grenaa Havn og Hallands Havne danner Kattegat Port Alliance

    havne ›De to venskabshavne med relationer til Stena Lines færgeforbindelse imellem Grenaa, tidligere Varberg og nu Halmstad i Sverige, tager skridtet videre med et strategisk samarbejde for nøglesegmenterne Cargo Mobility, Energy og Offshore Wind
  • Søtransporten af flydende CO2 er i sikre hænder

    Søtransporten af flydende CO2 er i sikre hænder

    havne ›Et samarbejde om at etablere Europas første operationelle CO2-lagringsanlæg ved hjælp af et specialmodificeret CO2-transportskib til det Ineos-ledede CCS-projekt, Greensand Future har fået Blue Water med om bord som samarbejdspartner
  • Udvidelse af Odense Havn har fået grønt lys

    Udvidelse af Odense Havn har fået grønt lys

    havne ›Et flertal i byrådet i Kerteminde, har vedtaget et omdiskuteret lokalplanforslag om havneområdet ved det tidligere Lindøværft i Munkebo, som ejes af Odense Havn. Med vedtagelsen kan havnen udvides med 28 hektar til bl.a. vindmølleproduktion
  • Kunstige rev styrker biodiversiteten

    Kunstige rev styrker biodiversiteten

    havne ›ReefCircular har testet kunstige rev fremstillet af ler, og de første resultater viser en mere lovende fremtid for havets økosystemer og biodiversiteten. Siden sommer har 2,3 millioner fisk besøgt testrevet i Hundested Havn
  •  Nyt liv i gamle batterier

    Nyt liv i gamle batterier

    havne ›Gamle bilbatterier fra elbiler er nu klar til at blive genbrugt kraftvarmeværket i Rønne Havn. Det EU-finansierede projekt ”Second Life for Power Plants - 2LIPP”, står bag. Målet er at transformere gamle fossil-afhængige kraftvarmeværker til lagerplads for vedvarende energi