Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere
I front er det adm. dir. Mette Brøndum fra Lindab og chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place To Work.

Lindab vil have Danmarks gladeste medarbejdere

Fremtidens kompetente medarbejdere kræver mere af deres arbejdsplads end en god løn og en lækker frokostordning. Derfor har Lindab med hovedkontor i Haderslev gennem en årrække haft ekstra fokus på at skabe en god virksomhedskultur, der hylder trivsel, tillid og faglig stolthed. Den indsats er nu blevet blåstemplet med en certificering fra det ambitiøse Great Place to Work-projekt

God løn, fri bil og kulinariske lækkerier på frokostbordet er ikke længere de eneste faktorer, der spiller ind, når fremtidens medarbejdere skal vælge arbejdsplads. Værdier som kultur, udvikling og trivsel får stigende betydning for, hvad der udgør en attraktiv arbejdsplads.

- Fremtidens dygtige medarbejdere er kræsne, og de vil gå efter de bedste arbejdspladser. Dem skal vi naturligvis være i blandt. I 2020 vil vi kort og godt være med i klubben af de allerbedste arbejdspladser i Danmark og vores certificering er et skridt mod det mål, siger administrerende direktør Mette Brøndum, Lindab.

Trivsel tiltrækker og fastholder 

Virksomheden har i flere år arbejdet strategisk og systematisk med medarbejdertilfredshed ud fra devisen at stærke, bæredygtige produkter kombineret med en stærk, bæredygtig medarbejderkultur skaber en vindervirksomhed. Nu har Lindab valgt at samarbejde med det internationale konsulenthus Great Place to Work for at teste den tidligere indsats og gøre en god arbejdsplads endnu bedre.

- Vi har en god kultur, hvor vi støtter hinanden for at nå vores fælles mål om tilfredse kunder. Men vi arbejder hele tiden på at blive bedre for fortsat at kunne tiltrække, fastholde og udvikle dygtige medarbejdere på alle pladser i vores organisation, uddyber Mette Brøndum. 

Vi vil vinde

Hos Lindab ser man certificeringen som en blåstempling, der både belønner års indsats og samtidig sender et synligt signal til nuværende og fremtidige medarbejdere om, at her sættes barren for medarbejdertrivsel højt. Det kræver nemlig hårdt arbejde at blive certificeret hos Great Place to Work, og virksomheden har været gennem en grundig undersøgelse, der vurderer medarbejdernes trivsel, tillid til ledelse og stolthed over arbejdet.

- Certificeringen er en anerkendelse af de arbejdspladser, som gerne vil gøre noget ekstra for deres medarbejdere. Det vil man hos Lindab. Medarbejdernes tilfredshed har høj prioritet, og det afspejles tydeligt i resultaterne af undersøgelsen, fortæller chefkonsulent Jakob Lundvig fra Great Place to Work.

Samarbejdet med konsulenthuset Great Place to Work stopper dog ikke ved certificeringen. Rådgivning og mulighed for erfaringsudveksling med andre virksomheder giver Lindab konkrete redskaber og indsatsområder for det videre arbejde. 

- Selvom vi er glade for og stolte over certificeringen, er vi bevidste om, at vi kan blive endnu bedre. Når vi siger, at vi melder os ind i kampen om fremtidens engagerede medarbejder, så er det for at vinde, konstaterer Mette Brøndum.

-hawin

 

27/10 2017