Blue Water udvider sine køletransporter til sydeuropa

Gennem flere år har Blue Waters vejtransport af fisk til Europa været i vækst, og nu udvides trafikkerne til Italien, Spanien og Portugal markant

Blue Water Shipping har igennem de seneste 25 år dagligt transporteret fersk og frossen fisk fra de danske kystbyer til markederne i Tyskland, Benelux og Frankrig.

Herudover transporteres store mængder fersk, saltet og frossen fisk fra Nordatlanten og Skandinavien til samtlige markeder i Europa. Fiskene transporteres hovedsageligt til Padborg, hvor Blue Water omlæsser via deres køleterminal til de respektive sydgående biltrafikker.

Mængderne har over flere år været støt stigende, og det har givet pladsproblemer på firmaets køleterminal i Padborg. Blue Water har derfor benyttet en mulighed for at overtage den anden halvdel af terminalen i Padborg fra deres mangeårige samarbejdspartner Bring.

- Vi benytter terminalen i Padborg til at konsolidere vores trafikker og på den måde sikre vores kunder den mest effektive transport til markederne i Europa. Vi har i mange år haft store trafikker til Tyskland, Frankrig og Benelux, og med de udvidede terminalfaciliteter kan vi styrke både vores service og de mængder, vi kan håndtere, siger Carsten Steffensen, Blue Waters direktør for Reefer Logistics.

På de sydligste markeder i Europa: Italien, Spanien og Portugal har Blue Water haft få udvalgte trafikker for at løse de eksisterende kunders behov, men Blue Water vælger nu fra. 1. december 2016 at øge trafikkerne til disse tre lande.

- Vi har opbygget store kompetencer og erfaringer med lastbiltransport af kølevarer, og det er naturligt, at vi fortsætter med at udvikle og udvide på dette område, da vi kan give kunderne meget attraktive løsninger, således at fisk og fødevarer kan nå ud til forbrugerne så hurtigt som muligt, siger Carsten Steffensen.

Blue Water har i dag ca 350 køletrailere kørende på de europæiske veje og vil med firmaets overtagelse af Brings andel af terminalen i Padborg råde over 3.300 kvadratmeter køleterminal.

-hawin

Læs mere om spedition

2/12 2016