Aarhus Airport præsenterer ny lufthavn
Aarhus Airport gearer op til den ventede vækst med ny og styrket profil.

Aarhus Airport præsenterer ny lufthavn

Efter en omfattende ombygning er Aarhus Airport nu aktuel med nyt design- og madkoncept. Omdannelserne sker som led i lufthavnens nye vækststrategi

Designmøblerede loungeområder, storskærme og et nyt gastronomisk koncept er i løbet af de seneste måneder flyttet ind i Aarhus Airport, hvor sommerens gæster således har kunnet opleve en helt ny version af lufthavnen.

Den nye profil lanceres i relation til lufthavnens ambition om at tredoble antallet af passagerer til 1,5 millioner i løbet af de næste fem år. Passagervæksten i Aarhus Airport har været markant siden 2016, og for at fremme udviklingen sætter lufthavnen nu ind med øget fokus på gæsteoplevelsen.

- Hvis vi vil have flere gæster gennem lufthavnen, må vi styrke deres motivation for at komme. De mange nye ruter har øget passagertallet væsentligt, men vi skal skabe flere vækst-drivere for at sikre den ønskede fremgang. Derfor præsenterer vi nu en ny lufthavn med fokus på kvalitet og kræs, siger direktør i Aarhus Airport, Peer H. Kristensen.

Der er især lagt kræfter i ombygningen af lufthavnens 750 kvadratmeter store førstesal. Etagen har blandt andet fået nye lounge- og caféområder, som er indrettet med Hay-møbler og designinteriør fra gulvtæppe til loftslampe. Desuden er der åbnet ny restaurant, der skal matche målet om at give gæsterne og deres smagsløg en VIP-lignende oplevelse.

I spidsen for dén opgave står den lokale kendis-gastronom Martin Ib, der står bag en lang række Aarhus-virksomheder i det gastronomiske hjørne.

- Det er vigtigt, at byens gæster får et godt førstehåndsindtryk, der også gastronomisk lever op til Aarhus’ stærke brand. Det vil jeg gerne være med til at give dem. På samme måde skal lokale gæster have mulighed for at rejse mætte, glade og stolte fra lufthavnen, siger restauratør i Aarhus Airport, Martin Ib.

Ombygningen i Aarhus Airport følges nu op af en større udbygning af lufthavnens areal og aktiver.

-hawin

21/8 2019
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed