Chauffører sparer tid og penge med nyt surringsprodukt

Chauffører sparer tid og penge med nyt surringsprodukt

Et af Danmarks store transportfirmaer, Poul Schou A/S er gået over til danskudviklede surringsbånd fra danske Ergolash ApS. Båndene bliver hurtigt 'swipet' i moderne skralder, godset bliver effektivt sikret, og chaufførerne er glade for at slippe bøvlet med at trække flossede ender og lange overskydende surringsbånd gennem slidser

Mængden af trafik på vejene er ingen herre over. Så det gælder om at optimere dér, hvor det er muligt. Et succesfuldt transportfirma i Odense vælger at investere i godt grej for at hjælpe de ansatte med at arbejde effektivt og professionelt.

Hurtig og effektiv transport er jo det, vi lever af i Poul Schou A/S. Sådan lyder det fra vognmand Poul Henrik Schou. Han er topchef i selskabet Poul Schou A/S, der blev stiftet af hans farfar i 1940.

-Vi kigger på både sikkerhed og økonomi, når vi vælger surringsprodukter. Det er vigtigt for os at passe godt på vores medarbejdere og på folk omkring vores biler, da vi kører med tungt og farligt gods. Vi bruger surringsløsningen fra Ergolash, fordi vi synes, det er rigtigt godt og sikkert produkt, som sparer os tid i hverdagen. Totaløkonomien er bedst, fordi det holder meget bedre end alle de andre produkter på markedet, og fordi de er tidsbesparende siger CEO Poul Henrik Schou.

Han beskæftiger ialt 180 medarbejdere, som med en flåde på 100 biler og kranbiler transporterer alt fra dagligvarer for REMA til byggematerialer, sejlbåde, containere og affald.

To minutter sparet per surring
En af de 180 ansatte i vognmandsfirmaet er Søren Pedersen. Han har kørt kranbil i 13 år hos Poul Schou A/S. Hans arbejdsopgaver er oftest transport af større varer rundt til modtagere i Danmark, der skal surres fast efter alle kunstens regler.

-På en almindelig dag spænder jeg nok 8 til 10 bånd, og der sparer jeg meget tid ved, at jeg kan 'swipe' båndene ind i skralden. Med de nye løsning, fra Ergolash, sparer jeg i hvert fald 2 minutter per surring, fordi jeg 'swiper' båndene på plades, i stedet for at putte dem ned i en slidse, som jeg gjorde med den gamle båndtype. Flossede ender på bånd betyder ingenting, fordi man kan swipe båndet ind i båndstrammeren. Det er bare vejen frem med Ergolash®, konkluderer Søren Pedersen og uddyber:

Jeg er glad for at arbejde på en arbejdsplads, hvor vi går så meget op i kvalitet og miljø, at vi bruger de bedste spænder og stropper på markedet; Ergolash er nemme og hurtige at bruge, og de lever op til alle vores krav til lastsurring. 

Søren Pedersen og hans kolleger bruger også andre danskudviklede opfindelser til at optimere deres surringer; Det er magneter fra Ergolash og båndoprullere og klips designet af Dynello - løsninger som Ergolash også leverer til det fynske vognmandsfirma.

Bedre investering
Thomas Frostgaard er driftsleder hos Poul Schou A/S, og han konkluderer, at produkterne fra Ergolash samlet set er en god og bæredygtig investering for firmaet, fordi pris og kvalitet følges ad:

Ergolash er en billigere løsning på den lange bane, selvom anskaffelsesprisen er en anelse højere end på andre surringsbånd; Det er simpelthen, fordi chaufførerne sparer tid hver dag, når de surrer med Ergolash i stedet for traditionelle surringsløsninger, siger Thomas Frostgaard.

Årligt forbruger medarbejderne i vognmandsfirmaet Poul Schou A/S godt 400 surringsbånd, når deres vognpark af kranbiler og blokvogne transporterer maskiner, affald, genbrug og råstoffer og skibscontainere eller løser opgaver inden for makulering samt helikopterservice.

Om Ergolash
Ergolash producerer surringsbånd i af typen 5 tons med den unikke patenterede skralde, der er certificeret efter gennemførte kvalitets- og produktionstests hos det tyske institut TÜV Syd.

Ergolash er startet markedsføringen af surringsbåndet i 2019 i Odense og dets produkter anvendes nu af chauffører i 12 lande. Tilbagemeldinger fra brugerne af de karakteristiske grønne bånd viser, at Ergolash i snit sparer minimum 35% af den tid man bruger på en surring og gør afsurring 15% hurtigere end med traditionelle løsninger.

-lipe

16/8 2021
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed
  • Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    transport ›Dansk repræsentant for rederiet Atlantic Container Line, ACL, oplever øget efterspørgsel fra virksomheder med behov for pålidelig, direkte og fleksibel transatlantisk transport
  • Ny lovgivning skaber dækproblemer

    Ny lovgivning skaber dækproblemer

    transport ›Vinteren er måske stadig langt væk. Mange personbiler kører dog stadig på vinterdæk i sensommervarmen. Det er en dårlig idé, mener Dækbranchen. Dækkene bliver nemlig slidt og mister det vejgreb, som er vigtigt til vinterens føre
  • Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    transport ›Produkter som bl.a. møbler og interiør, der stiller høje krav til håndtering og opbevaring får især fordele af forbindelsen, der vil kombinere sø- og luftfragt og tilbyde flere digitale, administrative løsninger
  • MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    transport ›Salget af datterselskabet skal styrke MANs tilstedeværelse på det danske marked gennem en stærk, lokal partner. Overtagelsen forventes gennemført til næste år
  • Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    transport ›Kinesisk varebil får en nyttelast på 1430 kilo og et varerum på hele 19,8 kubikmeter
  • Cool kørsel uden støj

    Cool kørsel uden støj

    transport ›Dansk Cater opgraderer flåden med fuldelektriske lastbiler, som er forsynet med kølesystemer fra Thermo King