Chauffører sparer tid og penge med nyt surringsprodukt

Chauffører sparer tid og penge med nyt surringsprodukt

Et af Danmarks store transportfirmaer, Poul Schou A/S er gået over til danskudviklede surringsbånd fra danske Ergolash ApS. Båndene bliver hurtigt 'swipet' i moderne skralder, godset bliver effektivt sikret, og chaufførerne er glade for at slippe bøvlet med at trække flossede ender og lange overskydende surringsbånd gennem slidser

Mængden af trafik på vejene er ingen herre over. Så det gælder om at optimere dér, hvor det er muligt. Et succesfuldt transportfirma i Odense vælger at investere i godt grej for at hjælpe de ansatte med at arbejde effektivt og professionelt.

Hurtig og effektiv transport er jo det, vi lever af i Poul Schou A/S. Sådan lyder det fra vognmand Poul Henrik Schou. Han er topchef i selskabet Poul Schou A/S, der blev stiftet af hans farfar i 1940.

-Vi kigger på både sikkerhed og økonomi, når vi vælger surringsprodukter. Det er vigtigt for os at passe godt på vores medarbejdere og på folk omkring vores biler, da vi kører med tungt og farligt gods. Vi bruger surringsløsningen fra Ergolash, fordi vi synes, det er rigtigt godt og sikkert produkt, som sparer os tid i hverdagen. Totaløkonomien er bedst, fordi det holder meget bedre end alle de andre produkter på markedet, og fordi de er tidsbesparende siger CEO Poul Henrik Schou.

Han beskæftiger ialt 180 medarbejdere, som med en flåde på 100 biler og kranbiler transporterer alt fra dagligvarer for REMA til byggematerialer, sejlbåde, containere og affald.

To minutter sparet per surring
En af de 180 ansatte i vognmandsfirmaet er Søren Pedersen. Han har kørt kranbil i 13 år hos Poul Schou A/S. Hans arbejdsopgaver er oftest transport af større varer rundt til modtagere i Danmark, der skal surres fast efter alle kunstens regler.

-På en almindelig dag spænder jeg nok 8 til 10 bånd, og der sparer jeg meget tid ved, at jeg kan 'swipe' båndene ind i skralden. Med de nye løsning, fra Ergolash, sparer jeg i hvert fald 2 minutter per surring, fordi jeg 'swiper' båndene på plades, i stedet for at putte dem ned i en slidse, som jeg gjorde med den gamle båndtype. Flossede ender på bånd betyder ingenting, fordi man kan swipe båndet ind i båndstrammeren. Det er bare vejen frem med Ergolash®, konkluderer Søren Pedersen og uddyber:

Jeg er glad for at arbejde på en arbejdsplads, hvor vi går så meget op i kvalitet og miljø, at vi bruger de bedste spænder og stropper på markedet; Ergolash er nemme og hurtige at bruge, og de lever op til alle vores krav til lastsurring. 

Søren Pedersen og hans kolleger bruger også andre danskudviklede opfindelser til at optimere deres surringer; Det er magneter fra Ergolash og båndoprullere og klips designet af Dynello - løsninger som Ergolash også leverer til det fynske vognmandsfirma.

Bedre investering
Thomas Frostgaard er driftsleder hos Poul Schou A/S, og han konkluderer, at produkterne fra Ergolash samlet set er en god og bæredygtig investering for firmaet, fordi pris og kvalitet følges ad:

Ergolash er en billigere løsning på den lange bane, selvom anskaffelsesprisen er en anelse højere end på andre surringsbånd; Det er simpelthen, fordi chaufførerne sparer tid hver dag, når de surrer med Ergolash i stedet for traditionelle surringsløsninger, siger Thomas Frostgaard.

Årligt forbruger medarbejderne i vognmandsfirmaet Poul Schou A/S godt 400 surringsbånd, når deres vognpark af kranbiler og blokvogne transporterer maskiner, affald, genbrug og råstoffer og skibscontainere eller løser opgaver inden for makulering samt helikopterservice.

Om Ergolash
Ergolash producerer surringsbånd i af typen 5 tons med den unikke patenterede skralde, der er certificeret efter gennemførte kvalitets- og produktionstests hos det tyske institut TÜV Syd.

Ergolash er startet markedsføringen af surringsbåndet i 2019 i Odense og dets produkter anvendes nu af chauffører i 12 lande. Tilbagemeldinger fra brugerne af de karakteristiske grønne bånd viser, at Ergolash i snit sparer minimum 35% af den tid man bruger på en surring og gør afsurring 15% hurtigere end med traditionelle løsninger.

-lipe

16/8 2021
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen