Europæiske onlinehandlende handler på tværs af grænserne
Syv ud af 10 europæiske online-handlende købte varer fra forhandlere uden for deres hjemland, primært på grund af bedre priser eller jagten på et bestemt mærke eller produkt. Det viser undersøgelsen, '2017 UPS Europe Pulse of the Online Shopper -study'
Undersøgelsen peger ikke blot muligheden for at få relationer med forbrugere i forskellige geografiske områder for forhandlerne, men også at de er nødt til at levere en bred vifte af personlige services for at imødekomme kundernes forventning.
Undersøgelsen viste, at de største overvejelser ved køb fra detailhandlere i et andet land omfatter: betalingssikkerhed (75 procent), hvor de samlede omkostninger af ordren inklusiv told og gebyrer er klart angivet (72 procent), en klar returpolitik (63 procent), priser i de handlendes egen valuta (63 procent) og leveringshastigheden (62 procent).
-Internettet har gjort shopping globalt, hvilket giver detailhandlere mulighed for at markedsføre og sælge sine produkter til kunder over hele verden. Vores research viser, at næsten tre fjerdedele af de europæiske onlinekunder køber fra andre lande, så muligheden for at udvide forretningen er stor for både små og store detailhandlere, siger Lotta Söderström Nordic Marketing Director, UPS og fortsætter.
- Hos UPS har vi gjort det til vores mission at hjælpe alle med at gøre det lige så nemt at handle over internationale grænser som i virksomhedens egen hjemby.
UPS-undersøgelsen viste også, at næsten alle europæiske online-kunder (96 procent) køber på markedspladser, som er online-platforme for tredjepartsforhandlere. 67 procent begrundede det med bedre priser, mens 43% nævner et bredere udvalg af produkter inden for en bestemt kategori.
Mere end halvdelen (52 procent) af onlinekunderne i Europa betragter antallet af forsendelsesmuligheder som afgørende, når de søger og vælger produkter online, mens 75 procent finder gratis returnering vigtig. Herudover er 63 procent af online kunderne interesseret i forsendelse til en alternativ leveringsadresse med længere åbningstid, hvis gebyrerne her er lavere end forsendelsesomkostningerne til hjemmet.
Forhandlerne skal tænke "mobilen først", da brugen af smartphones til køb vokser hastigt, og ifølge undersøgelsen købte 43 procent af smartphone-brugerne deres produkt via telefonen. De handlende bruger deres smartphone til en række forskellige købsrelaterede opgaver, blandt andet at finde butikker og oplysninger (78 procent), tracke ordren (78 procent) og sammenligne priser blandt forhandlere (75 procent).
-hawin