Kant og stærke historier skal styrke interessen for dæk

Kant og stærke historier skal styrke interessen for dæk

Teamspirit, inddragelse og kreativitet er nøgleord for Continentals nye marketingchef i Danmark. Casper N. Svanemose har med baggrund i fodboldens verden og erfaring med influencer- og digital markedsføring sat ambitiøse mål om at flytte koncernens synlighed i markedet til nye højder, hvor han strategisk især ser gode muligheder i B2B2C- og B2C-markedsføring og stort potentiale i Tour de France Grand Depart 2022

Ambitionen er klar for Continentals nye marketingchef i Danmark, Casper Neumann Svanemose. Den store dæk- og teknologikoncern skal med blandt andet digital markedsføring, hero kampagner og kant nå endnu længere ud til danskerne.

Efter forfremmelsen fra Marketing Communication Specialist til Marketing Manager vil han derfor fortsætte og videreudvikle det strategiske samarbejde med influencere, nye kanaler og B2B2C-markedsføring, som hans forgænger Claus Larsen, der internt er rykket over på posten som salgschef, med stor succes har fået positioneret brandet med på det danske marked.

- Med Claus i front har vi virkelig rykket vores marketingindsatser på de tre år, jeg har været med, samt de foregående år hvor han har haft ansvaret.

- Udover anvendelsen af en kraftig digitalisering af vores markedsføring, med datadrevne beslutninger og kreativ tankegang samt PR som strategisk værktøj har vi på den digitale front indgået samarbejder og alliancer med flere influencere og på B2B2C siden har vi virkelig fået udviklet nogle stærke kampagner med vores forhandlere, siger Casper N. Svanemose og fortsætter:

- Men et vigtigt greb i indsatsen er, at vi er gået fra et traditionelt Facebook-spor med generisk, konservativt indhold, til at turde at have kant. Det er ikke mindst effektueret med vores Share the Road kampagne, hvor vi med purpose drevet markedsføring har taget en stærk position i forholdet mellem bilister og cyklister. Derudover skal vi fortsætte den positive udvikling af Continental Academy, som Claus har sat i gang.

Den nye marketingchef vil derfor fortsætte den rejse, Claus Larsen har sat i gang, hvor Continental-brandet blandt andet gennem nye og relevante historier, retninger og kanaler skubbes længere frem i bevidstheden og overvejelsen i målgrupperne.

Den rigtige profil
Med værdifuld erfaring internt fra koncernen de seneste tre år og omfattende indsigt i kreativ markedsføring tilfører Casper N. Svanemose ekstra energi og ledelseskræfter til Continentals danske marketingafdeling.

Den nye marketingchef vil derfor spille en central rolle i forbindelse med koncernens fortsatte vækst på det danske marked.

- Efter en åben søgeproces med mange dygtige kandidater valgte vi at rekruttere internt til begge stillinger. Det viser i øvrigt hvor stærke profiler, vi har i den danske organisation.

- Casper har de relevante kompetencer og den helt rigtige indstilling til at kunne yde et stærkt bidrag til at styrke vores position yderligere på det danske marked, siger administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.

Administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark

Oplevelser rundt om produktet
Den nye marketingchef ser især potentiale i at styrke koncernens B2B2C-markedsføring.

- B2B2C-markedsføring er et område, hvor jeg ser et stort potentiale. Muligheden for at udvikle kampagner sammen med vores forhandlere, hvor vi sammen med deres marketingfunktioner og bureauer kan skubbe vores brand endnu længere ud til forbrugerne, er oplagt.

- Vi skal således arbejde dedikeret med udvikling af fælles kampagner med vores B2B-kunder, så vi skaber en oplevelse rundt om dækket og teknologierne, der øger forståelsen af, at sikkerhed starter med dækket, fortæller Casper N. Svanemose.

Han er især vild med den kreative udfordring, der ligger i at skabe interesse for et produkt, som folk bruger hver dag, men sjældent tænker over.

- Vi skal hele tiden vurdere, optimere og holde øje med nye kanaler og muligheder. Og så skal vi styrke forståelsen af, at sikkerhed starter med dækket og udvikle de stærke historier til formater, som passer til de forskellige kanaler og målgrupper.

- Vi kører egentlig med en del spor, men mest taktisk om vinteren med fokus på sikkerhed og vigtigheden af at køre med vinterdæk, mens vores hero-spor om sommeren har fokus på, at forbrugerne skal sympatisere med vores brand og tænke, ”de er sgu fede dem her”.

Den nye marketingchef finder det også vigtigt at fortsætte udbygningen af Continentals digitale univers.

- Vi skal fortsætte den digitale vej og via forskellige indholdselementer give de besøgende mulighed for at dykke ned i historier, guides og viden om dæk, trafiksikkerhed og teknologi til autobranchen både over for B2C og B2B-segmentet. Og næste skridt er at arbejde mere struktureret og systematisk med vores data, så det giver værdi for os og for kunderne, fremhæver Casper N. Svanemose.

Teamspirit skaber resultater
Inden Casper Svanemose kom til Continental, var han International Marketing Manager hos Logickeyboard, ligesom han har været 10 år hos Brøndby IF.

Netop baggrunden fra fodboldens verden har haft betydning for Casper Svanemose, der har stort fokus på teamspirit: 

- I sportens verden møder man jo ildsjæle, som brænder virkelig intenst for det, de beskæftiger sig med, og rent personligt trives jeg utrolig godt i et stærkt teammiljø.

- Derfor tror jeg på team-spirit og inddragelse i beslutningsprocesserne, ligesom det er vigtigt at fejre succeserne, lyder det fra Casper N. Svanemose.

-hawin

 

10/12 2021
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen