Kant og stærke historier skal styrke interessen for dæk
Teamspirit, inddragelse og kreativitet er nøgleord for Continentals nye marketingchef i Danmark. Casper N. Svanemose har med baggrund i fodboldens verden og erfaring med influencer- og digital markedsføring sat ambitiøse mål om at flytte koncernens synlighed i markedet til nye højder, hvor han strategisk især ser gode muligheder i B2B2C- og B2C-markedsføring og stort potentiale i Tour de France Grand Depart 2022
Ambitionen er klar for Continentals nye marketingchef i Danmark, Casper Neumann Svanemose. Den store dæk- og teknologikoncern skal med blandt andet digital markedsføring, hero kampagner og kant nå endnu længere ud til danskerne.
Efter forfremmelsen fra Marketing Communication Specialist til Marketing Manager vil han derfor fortsætte og videreudvikle det strategiske samarbejde med influencere, nye kanaler og B2B2C-markedsføring, som hans forgænger Claus Larsen, der internt er rykket over på posten som salgschef, med stor succes har fået positioneret brandet med på det danske marked.
- Med Claus i front har vi virkelig rykket vores marketingindsatser på de tre år, jeg har været med, samt de foregående år hvor han har haft ansvaret.
- Udover anvendelsen af en kraftig digitalisering af vores markedsføring, med datadrevne beslutninger og kreativ tankegang samt PR som strategisk værktøj har vi på den digitale front indgået samarbejder og alliancer med flere influencere og på B2B2C siden har vi virkelig fået udviklet nogle stærke kampagner med vores forhandlere, siger Casper N. Svanemose og fortsætter:
- Men et vigtigt greb i indsatsen er, at vi er gået fra et traditionelt Facebook-spor med generisk, konservativt indhold, til at turde at have kant. Det er ikke mindst effektueret med vores Share the Road kampagne, hvor vi med purpose drevet markedsføring har taget en stærk position i forholdet mellem bilister og cyklister. Derudover skal vi fortsætte den positive udvikling af Continental Academy, som Claus har sat i gang.
Den nye marketingchef vil derfor fortsætte den rejse, Claus Larsen har sat i gang, hvor Continental-brandet blandt andet gennem nye og relevante historier, retninger og kanaler skubbes længere frem i bevidstheden og overvejelsen i målgrupperne.
Den rigtige profil
Med værdifuld erfaring internt fra koncernen de seneste tre år og omfattende indsigt i kreativ markedsføring tilfører Casper N. Svanemose ekstra energi og ledelseskræfter til Continentals danske marketingafdeling.
Den nye marketingchef vil derfor spille en central rolle i forbindelse med koncernens fortsatte vækst på det danske marked.
- Efter en åben søgeproces med mange dygtige kandidater valgte vi at rekruttere internt til begge stillinger. Det viser i øvrigt hvor stærke profiler, vi har i den danske organisation.
- Casper har de relevante kompetencer og den helt rigtige indstilling til at kunne yde et stærkt bidrag til at styrke vores position yderligere på det danske marked, siger administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.
Administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark
Oplevelser rundt om produktet
Den nye marketingchef ser især potentiale i at styrke koncernens B2B2C-markedsføring.
- B2B2C-markedsføring er et område, hvor jeg ser et stort potentiale. Muligheden for at udvikle kampagner sammen med vores forhandlere, hvor vi sammen med deres marketingfunktioner og bureauer kan skubbe vores brand endnu længere ud til forbrugerne, er oplagt.
- Vi skal således arbejde dedikeret med udvikling af fælles kampagner med vores B2B-kunder, så vi skaber en oplevelse rundt om dækket og teknologierne, der øger forståelsen af, at sikkerhed starter med dækket, fortæller Casper N. Svanemose.
Han er især vild med den kreative udfordring, der ligger i at skabe interesse for et produkt, som folk bruger hver dag, men sjældent tænker over.
- Vi skal hele tiden vurdere, optimere og holde øje med nye kanaler og muligheder. Og så skal vi styrke forståelsen af, at sikkerhed starter med dækket og udvikle de stærke historier til formater, som passer til de forskellige kanaler og målgrupper.
- Vi kører egentlig med en del spor, men mest taktisk om vinteren med fokus på sikkerhed og vigtigheden af at køre med vinterdæk, mens vores hero-spor om sommeren har fokus på, at forbrugerne skal sympatisere med vores brand og tænke, ”de er sgu fede dem her”.
Den nye marketingchef finder det også vigtigt at fortsætte udbygningen af Continentals digitale univers.
- Vi skal fortsætte den digitale vej og via forskellige indholdselementer give de besøgende mulighed for at dykke ned i historier, guides og viden om dæk, trafiksikkerhed og teknologi til autobranchen både over for B2C og B2B-segmentet. Og næste skridt er at arbejde mere struktureret og systematisk med vores data, så det giver værdi for os og for kunderne, fremhæver Casper N. Svanemose.
Teamspirit skaber resultater
Inden Casper Svanemose kom til Continental, var han International Marketing Manager hos Logickeyboard, ligesom han har været 10 år hos Brøndby IF.
Netop baggrunden fra fodboldens verden har haft betydning for Casper Svanemose, der har stort fokus på teamspirit:
- I sportens verden møder man jo ildsjæle, som brænder virkelig intenst for det, de beskæftiger sig med, og rent personligt trives jeg utrolig godt i et stærkt teammiljø.
- Derfor tror jeg på team-spirit og inddragelse i beslutningsprocesserne, ligesom det er vigtigt at fejre succeserne, lyder det fra Casper N. Svanemose.
-hawin