License to deliver

License to deliver

For femte gang har DHL haft rollen som officiel logistikpartner bag kulisserne til en ny James Bond-film. Denne gang gælder det 'No Time To Die', der får premiere i Danmark i april 2020

Lige siden Casino Royale i 2006 har DHLs logistikeksperter været ansvarlige for transport- og logistikløsningerne i forbindelse med optagelserne af 007-filmene. Og det gælder også for den nyeste film, No Time To Die, hvor DHL med præcision transporterede alting rundt på hele kloden med fly, skib og køretøjer for at overholde filmplanen.

- Det er afgørende for blockbuster-produktioner af denne størrelse, at leveringen af udstyr sker til tiden og på rette sted. Takket være vores internationale netværk og de velorganiserede processer, der udføres af vores medarbejdere til lands, til vands og i luften, kan DHL imødekomme disse særlige krav. Vi er for femte gang stolte af at have støttet den berømte Secret Service agent i hans bestræbelser på at redde verden, siger Frank Appel, der er adm. direktør for Deutsche Post DHL Group.

Som logistikpartner sørgede DHL for at filmenhederne altid havde det rigtige udstyr til rådighed på rette tid og sted. Filmudstyret blev flyttet mellem locations i Norge, Jamaica, Italien og over hele Storbritannien.

- Vi er faktisk en one-stop-shop i forhold til den transport, et produktionsselskab har behov for, til at skabe en film, og hvad enten vi skal levere med bil, fly eller skib, er vi fokuseret på at sikre kontinuitet i filmproduktionen.
Når det haster eller drejer sig om sidste-øjebliks-forsendelser, benytter vi os også af vores Express-netværk. Og for at holde trit med de strenge og skiftende internationale regler for fragt, er vi nødt til hele tiden at være de førende på området og virkelig bringe vores logistikekspertise i spil. Den nye James Bond-film har været endnu en god mulighed for at vise, hvad vi kan levere. Og vi er meget påpasselige med det materiel, andre udviser os tillid til at transportere rundt, siger John Meller, der i DHL har været den projektansvarlige for No Time To Die-logistikken.

-lipe

 

18/2 2020
  • Webshops fordobler brevmængden

    Webshops fordobler brevmængden

    transport ›Selvom PostNord forlader brevmarkedet, har nogle af landets store webshops fordoblet brevmængden på et år, oplyser Postbuddy. Dao opruster med nyt sorteringsanlæg for at styrke kapaciteten
  • Midlertidigt loft over emballagegebyrer

    Midlertidigt loft over emballagegebyrer

    transport ›Virksomhedernes udvidede producentansvar træder først i kraft om to uger, men nu får de allerede en midlertidig hjælpepakke fra regeringen. Den skal sænke prisen på de gebyrerne for håndtering af affaldet fra emballagen
  • Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    transport ›Copenhagen Malmö Port vil med et nyt spor på terminalen i Malmø optimere den fleksible brug af transportformerne vej, jernbane og søfart. Den nye løsning gør det muligt at håndtere flydende bulk på området
  • Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    transport ›Den første del af tunnelen på land ved Rødbyhavn bliver nu dækket af jord. Dermed er indgangen på dansk side til den 18 kilometer lange sænketunnel til Tyskland næsten færdig
  • ''Taxagrønt'' bekymrer

    ''Taxagrønt'' bekymrer

    transport ›Når bilister og cyklister kører frem mod et lyskryds, og de egentlig burde stoppe, er der mange, som alligevel kører over. Samtidigt er begge grupper bekymrede for at ende i en ulykke med hinanden
  • Transportemballager høster priser

    Transportemballager høster priser

    transport ›Ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association, har Smurfit Westrock vundet hele fem ScanStars for emballager, hvor funktionaliteten under transport er en væsentlig del af designet
  • Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    transport ›Drivkraft Danmark lancerer i samarbejde med COWI en ny TCO-beregner på vidensportalen eltiltrucks.dk. Målet er at gøre det lettere for vognmænd og transportfirmaer at vurdere økonomien i at skifte fra diesel til el-lastbiler
  • I offensiven for privatforsendelser

    I offensiven for privatforsendelser

    transport ›Med et udvidet partnerskab og en fælles reklamekampagne vil Bring og Reshopper fjerne friktion i privat-til-privat-forsendelser og gøre det endnu nemmere at sende og modtage secondhandvarer