Ny app ændrer synet på levering

Ny app ændrer synet på levering

En ny app fra DPD skal gøre levering mere bekvemmelig for pakkemodtagere

Den internationale transportør DPD offentliggør, at de i efteråret 2015 lancerer en ny og gratis app til pakkemodtagere, som forbedrer deres leveringsoplevelse.

Modtageren skal blot oprette en personlig profil med sine særlige leveringspræferencer og får herefter adgang til en række nye services.

- App’en fungerer som en portal, hvor du kan se alle de varer, som er på vej til dig, så du ikke skal tracke hver enkelt pakke. Du skriver dine leveringspræferencer ind, så transportøren kan se, hvor og hvornår pakken ønskes leveret. Derudover kan du løbende aftale med transportøren, hvis dine præferencer måtte ændre sig,  forklarer DPD UK CEO, Dwain McDonald.

DPD’s kommende app hænger godt sammen med deres leveringsservice Predict, som de lancerede i marts 2010 i Storbritannien.

Predict lover levering inden for kun én time og med mulighed for, at modtageren kan ændre betingelserne for sin levering helt ned til 15 minutter, før den leveres. Den prisvindende service har skaffet DPD mange nye samarbejder med store detailhandlere.

Koncerndirektør i softwarevirksomheden EDI-Soft, Steffen Pasgaard, tror på, at DPD’s kommende app også vil blive velmodtaget og have stor betydning for både webshops og muligvis påvirke andre transportører til at gå i samme retning.

Leveringsoplevelsen har stor betydning for kunden

Steffen Pasgaard er begejstret for DPD’s innovative løsninger, som han siger fremmer en dialog mellem transportør og modtager frem for den hidtidige monolog:

- Med DPD’s app kan transportøren få feedback fra modtageren om ønsket leveringstidspunkt og -sted, så leveringsproblemer mindskes eller helt elimineres. Det forbedrer leveringsoplevelsen for modtageren og ikke mindst transportøren.

Fleksibilitet og leveringsmuligheder i webshoppen er vigtige faktorer i kundernes købsbeslutning ifølge Steffen Pasgaard:

- Kunder vægter leveringsmuligheder højt, når de handler på nettet. DPD fortsætter trenden med fleksibilitet helt ud i sidste led af leveringen, og det kan have stor konsekvens for, hvilken webshop kunderne vælger at handle i.

Steffen Pasgaard tror på, et øget fokus på service, innovation og differentiering inden for leveringsydelser er nødvendigt, hvis webshops og transportører skal omstille sig til forbrugernes fremtidige krav.

-hawin

16/6 2015
  • 2. generations fuldelektriske lastbiler på vejene

    2. generations fuldelektriske lastbiler på vejene

    transport ›Rema 1000 udvider flåden af elektriske lastbiler med nye 2. generations trækkere fra Mercedes. De har øget kapacitet og en rækkevidde på op til 600 kilometer
  • Elfærge på vej hjem til Samsø

    Elfærge på vej hjem til Samsø

    transport ›Efter en del forsinkelse er Molslinjens nybyggede elfærge Tyrfing meldt klar til turen fra værftet i Tyrkiet til Samsø, hvor den skal sættes ind på ruten mellem Samsø og Kalundborg
  • Markant løft til Exxit59

    Markant løft til Exxit59

    transport ›Transport- og erhvervsområdet ved Exxit59, Vejle Nord får et markant løft, der bl.a. tæller en grønnere profil, bedre trafikafvikling og flere ladepunkter
  • Trækkraft på alle overflader

    Trækkraft på alle overflader

    transport ›Bridgestone har annonceret sit første landbrugs- og industridæk nogensinde med lanceringen af det nye Bridgestone VH-IND-dæk
  • Lettere transportkasser til bananer på langfart

    Lettere transportkasser til bananer på langfart

    transport ›Emballageproducenten Mondi har sammen med en bananeksportør fra Ecuador udviklet en ny banankasse af 40 procent genanvendt fiber. Trods mindre vægt bevarer den styrken under 33 dages containertransport
  • Instabee og Magasin tilbyder ny Click & Collect-mulighed

    Instabee og Magasin tilbyder ny Click & Collect-mulighed

    transport ›De to samarbejdsparter lancerer 'butikspakket pakkeboks-løsning', hvor Magasin-kunder kan bestille varer online og og afhente dem fra en sikker Instabee pakkeboks direkte i stormagasinet
  • Ny, sjællandsk motorvej vil være en gevinst

    Ny, sjællandsk motorvej vil være en gevinst

    transport ›En 70 km lang motorvej, der forbinder Næstved, Slagelse og Kalundborg er et stort ønske for både kommunerne og Region Sjælland. Analyse viser nu, den også vil have en samfundsøkonomisk gevinst på 1,4 milliarder
  • Zalando har valgt PostNord TPL

    Zalando har valgt PostNord TPL

    transport ›PostNord TPL skal drive Zalandos nordiske distributionscenter i Brunna. Opgaven er en af de største opgaver i virksomhedens historie og markerer et stort skridt fremad for partnerskabet