Opkøb udbygger dæksamarbejde hos sjællandsk vognmand
Ejer og direktør i SHT Transport Dennis Feldborg Mortensen opruster nu dæksamarbejdet med værkstedskæden Euromaster. Efter et nyligt opkøb af endnu en vognmandsforretning står den Ringstedbaserede transportvirksomhed med et stærkt behov for at minimere nedetid på flåden
Med et nyligt opkøb af transportvirksomheden KB Transport A/S i Sandved råder Dennis Feldborg Mortensen, der er ejer og direktør i SHT Transport i Ringsted, nu over i en flåde på i alt 23 lastbiler.
En forøgelse af flåden, der betyder, at han nu intensiverer den faste aftale om service og dækvedligeholdelse, som han i 20 år har haft med Euromaster og salgschef Søren Brinck.
- Det er forretningskritisk, når vores lastvogne står stille. Hvis én af vores biler er nede en hel dag, kan det koste os op til 10.000 kroner. Derfor har det været vigtigt for os at opruste vores samarbejde med Euromaster, der er vores mangeårige samarbejdspartner, når det kommer til dækservice, udtaler Dennis Feldborg Mortensen.
han henviser til at tal fra dækleverandøren Michelin viser, at dækrelaterede nedbrud stod for helt op til 85% af dæknedbrud, som transportvirksomheder oplever.
Netop derfor har Dennis Mortensen indgået en ny aftale med Euromaster, der også omfatter hans nyerhvervede vognpark i Sydsjælland.
- Vi har indgået en ny aftale med Søren Brinck, der også gælder dækservice for KB Transport, som vi overtog med opkøbet tidligere i år. På den måde er jeg sikker på, at jeg fortsat kan holde vores nedetid og omkostninger, som eventuel nedetiden medfører, på det lave niveau, vi er vant til, siger han.
Som del af den faste serviceaftale med Euromaster får SHT Transport både opbevaret og serviceret deres dæk hos Euromasters værksted i Ringsted - og aftalen virker. For Euromasters tilbud om service udenfor de mest travle tidspunkter, har vognmandsforretningen fået en stor besparelse.
- Vi er glade for, at Euromaster i vores setup leverer kvalitetsdæk og god service uden for spidsbelastningsperioder. Særligt centerleder Allan Nielsen fra Ringsted er blevet en eminent samarbejdspartner, som jeg kan regne med på alle tider af døgnet.
- Det betyder, at vi har kunnet spare lidt på aftalen om at få tjekket vores nu større flåde. Vores erfaring er entydigt, at vi med en proaktiv tilgang sparer både meget tid og mange penge på vores samarbejde. Det betyder også, at vi har et konstant flow på driften, og det er uvurderligt, siger Dennis Feldborg Mortensen.
-hawin