Smartvan gearer op
Den danske specialist og udbyder af professionelt udstyr til varevogne investerer nu endnu kraftigere i fremtiden. Med nyansættelsen af Dennis Lindberg som salgschef styrkes den eksterne del af SmartVan’s organisation
-Vi er inde i en rivende udvikling ikke mindst på eksport siden, hvorfor vi har allieret os med Dennis til at tage vare på specielt denne del af vores forretning, lyder det fra SmartVan’s medejer og øverste chef, Mikael Jensen.
I første omgang satsesder på de nordiske lande, hvor det strategiske samarbejde med en af Nordens største autogrossister K.G. Knutsson(med hovedkontor i Sverige) netop har haft sit 'kickoff' i form af en fælles udarbejdet vækst- og udviklingsplan.
Vækstplanen indebærer at SmartVan-konceptet markedsføres som KGK SmartVan i Sverige, Norge og Finland og bakkes op af en fælles brandingstrategi af SmartVan i KG Knutssons branchemagasiner. Dennis Lindberg udtaler:
-Vores indledende møder med K.G. Knutsson har været særdeles udbytterige, og jeg har store forventninger til samarbejdet. Og glæder mig til at deltage i det daglige arbejde med at udbrede SmartVan-konceptet i resten af Norden.
SmartVan har sideløbende med det strategiske arbejde både udbygget sin produktion på hjemmeadressen og lagtgodt til på nye produkter til hele sektoren.
-Det er vitalt at mindske sårbarhed ikke mindst i en lidt krævende 'Corona tid', hvorfor vi har valgt at forcere på investeringssiden”, lyder det fra selskabets bestyrelsesformand, Jens Sørensen. - Det er modigt, men nødvendigt, lyder det fra både Mikael Jensen og Jens Sørensen.
-SmartVan skal derfor kaste mere af sin tid over i forretningsudvikling i et tæt samarbejde med mig, siger lyder Jens Sørensen. Oveni alt dette går selskabet nu i luften med en ny visionsplan, som indeholder yderligere udbygninger, ligesom selskabeter på udkig efter komplementerende forretningsområder.
-Vi tør endog involvere os i opkøb, som vor stærke medejer, Lauritzen Fonden, understøtter, siger Mikael Jensen.
-lipe