Specialtransportør ruster op til stigende efterspørgsel

Specialtransportør ruster op til stigende efterspørgsel

Høj Performance og stor leveringssikkerhed giver solid vækst for familievirksomheden Dantra Group, som netop har lukket en stor handel med indkøb af 30 nye specialopbyggede tanke og 20 nye lastbiler

I 2020 rundede tanktransportøren Dantra Group et skarpt hjørne og kunne fejre 100-års jubilæum som en af de stærkeste spillere på sit felt i Skandinavien. Specialtanktransportøren har fortsat fremgangen, og et år efter jubilæet er materielflåden udvidet betydeligt og ordrebogen vokset med 10 procent.

Udover en lind strøm af flere og større ordrer fra Dantras faste kundeportefølje, har nye kunder også fået øjnene op for den Hjøllund-baserede virksomheds mangeårige erfaring med specialtanktransporter.

– I årene efter finanskrisen var efterspørgslen i transportbranchen ofte præget af, hvem der kunne levere den laveste pris. Efter COVID-19 er der derimod kommet meget mere fokus på kvalitet gennem specialviden, høj performance og leveringssikkerhed, udtaler Kenneth Jensen, administrerende direktør hos Dantra, og uddyber:

– Vi ønsker at være den professionelle og sikre logistikpartner, som kunden altid kan regne med, og væksten i omsætningen viser, at vores indsats for at sikre høj kvalitet og service belønner sig, hvilket vi selvfølgelig er meget tilfredse med.

Vognparken vokser
I takt med at efterspørgslen på specialtransporter med tekniske og kemiske produkter er steget, er der tilsvarende opstået et større behov for nyt materiel.

Senest har Dantra derfor indkøbt 30 nye specialopbyggede tanke af mærket Parcisa og 20 nye lastbiler af mærkerne Scania og Volvo til vognparken, så den samlede kapacitet nu er på 180 specialopbyggede tanke og 130 lastbiler.

– Med det nye materiel på plads kan vi nu og i fremtiden løfte vores leveringssikkerhed og performance op på et endnu højere niveau, som er så vigtig for vores kunder i disse tider, samt tilbyde vores chauffører nogle af de bedste og mest komfortable og miljøbevidste lastbiler på markedet, siger Kenneth Jensen.

Ansættelser og efteruddannelser
I øjeblikket arbejder omkring 250 ansatte fordelt på hovedkvarteret i Hjøllund og virksomhedens andre afdelinger i Køge og Padborg, samt i Sverige og Litauen. Der er dog brug for flere dygtige medarbejdere til at udføre de mange nye opgaver, som fortsat tikker ind, og man er derfor hele tiden i gang med rekruttering af administrativt personale, fagfolk og chauffører, som udover nyansættelser også involverer efteruddannelse og videreudvikling af personalet gennem et styrket Masterdriver og elevprogram.

– Samtidig er de eksisterende chaufførfaciliteter blevet up-graded og forbedret, ligesom vi har stor fokus på at skabe stor komfort i lastbilerne. Det handler overordnet set om kvalitet for alle, siger Kenneth Jensen. Han tilføjer:

– Dantra er en familievirksomhed, og vi er altid fokuseret på at skabe de bedste resultater ud fra de bedste rammer for alle i hele processen. Ikke kun over for vores kunder, men i høj grad også overfor vores medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og har succes, fordi Dantra-familien står bag alle, og vi har det godt og sjovt med hinanden.

Om Dantra
Dantra Group er med sine 130 vogntog blandt Skandinaviens førende udbydere af tanklogistik indenfor kemi og tekniske produkter. Koncernen, der er grundlagt i 1920, består af transportvirksomhederne Dantra A/S (Danmark), Dantra AB (Sverige) og DT Transport Baltic UAB (Litauen). Dantra Group beskæftiger totalt cirka 250 medarbejdere og har hovedkontor i Hjøllund, samt afdelinger i Padborg og Køge.

-lipe

21/10 2021
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert