Svenske Budbee vil revolutionere pakkeleveringer i Danmark
I januar kunne Budbee rejse 385 millioner danske kroner i en stor investeringsrunde. Nu øger tech-virksomheden tilstedeværelsen i Danmark med lokale partnerskaber og vil tage kampen op med aktører som PostNord, DAO og GLS. Nøglen til hurtig vækst er smart teknologi, øget kundetilfredshed og ambitiøse, grønne målsætninger
Siden grundlæggelsen i 2015 har Budbee, den svenske tech-virksomhed, der koordinerer brugervenlige pakkeleveringer for e-handlere, oplevet eksponentielt vokseværk.
På rekordtid er Budbee ikke alene blevet markedsleder i håndteringen af leverancer på e-handelsområdet i Sverige, virksomheden har også ekspanderet til både Finland, Holland og Danmark.
Nøglen til hurtig vækst er fleksible løsninger og et stort fokus på positive kundeoplevelser i e-handlen ved hjælp af teknologisk innovation.
Vokseværk i Danmark
Tre Budbee terminaler i Danmark og samarbejdspartnere på kurérdelen i København, Aarhus og Odense har allerede sikret, at Budbee har koordineret leveringer, der når ud til 30% af danskerne med en fremgang på 400% i antallet af danske leveringer, alene i 2020.
Nu sikrer en investering på 385 millioner danske kroner yderligere vækst i Danmark, hvor de første ladcykler netop er sendt på gaden i et lokalt partnerskab med Velove.
Samtidig vil Budbee ekspandere ved at indgå samarbejder med leveringsservices i Aalborg og store dele af Nordsjælland i løbet af de kommende måneder.
Ambitionen er at konkurrere på markedet ved konstant udvikling af teknologiske løsninger, der ikke bare transporterer pakker fra A til B, men også sikrer den bedst mulige e-handelsoplevelse.
Øget kundetilfredshed hos e-handlere, der benytter sig af Budbees platform til deres leverancer, har allerede betydet et stigende antal af tilbagevendende kunder samt en øget ordreværdi og købsfrekvens.
Smart teknologi og smart logistik
En specialudviklet app med en enkel brugerflade, lader kunder vælge, hvornår og hvordan deres pakker leveres. De bestemmer selv, om buddet skal banke på døren, ringe på eller stille pakken foran døren på det ønskede tidspunkt.
Kunder kan følge deres pakkers rejse i realtid på telefonen, kundeservice kontaktes via samme app, og returneringer håndteres gnidningsfrie uden pakkelabels, der skal printes.
- Tid er nok den mest dyrebare valuta, vi mennesker har i dag. Derfor tilpasser vi os kundernes hverdag ved at levere pakken inden for et selvbestemt tidsinterval, når størstedelen af befolkningen er hjemme - nemlig mellem kl. 17 og kl. 22, lyder det fra Mads Falker, Budbees Sales Director.
100% fossilfrie leveringer i 2022
Også med grønne ambitioner, der strækker sig igennem alle virksomhedens aktiviteter, vil Budbee skille sig ud blandt konkurrenterne.
Siden koordineringen af første levering med Budbees platform har virksomheden klimakompenseret samtlige leverancer og al aktivitet med 110%. Alene i 2020 har virksomheden lykkedes med at vækste procentdelen af miljøvenlige, fossilfrie leverancer i Sverige fra 10% ved årets start til 95% ved udgangen af året.
Opskriften har været investeringer i ny teknologi og partnerskaber med leverandører, der satser på ladcykler og elbiler eller benytter sig af fossilfrit brændstof.
- Vores algoritmer optimerer løbende ruteplanlægningen, så kurérne kører den korteste vej. Nu tager vi endnu et skridt frem ved at indgå partnerskaber med virksomheder, der leverer med ladcykel eller elbil. Samtidig støtter vi andre kurérpartnere i omstillingen til miljøvenligt, fossilfrit brændstof, forklarer CMO i Budbee, Simon Strindberg.
- I dag er næsten alle leverancer koordineret af Budbee i Sverige fossilfrie, og vores mål er, at det bliver 100% i 2022 - på alle markeder.
-hawin