Svenske Budbee vil revolutionere pakkeleveringer i Danmark

Svenske Budbee vil revolutionere pakkeleveringer i Danmark

I januar kunne Budbee rejse 385 millioner danske kroner i en stor investeringsrunde. Nu øger tech-virksomheden tilstedeværelsen i Danmark med lokale partnerskaber og vil tage kampen op med aktører som PostNord, DAO og GLS. Nøglen til hurtig vækst er smart teknologi, øget kundetilfredshed og ambitiøse, grønne målsætninger

Siden grundlæggelsen i 2015 har Budbee, den svenske tech-virksomhed, der koordinerer brugervenlige pakkeleveringer for e-handlere, oplevet eksponentielt vokseværk.

På rekordtid er Budbee ikke alene blevet markedsleder i håndteringen af leverancer på e-handelsområdet i Sverige, virksomheden har også ekspanderet til både Finland, Holland og Danmark.

Nøglen til hurtig vækst er fleksible løsninger og et stort fokus på positive kundeoplevelser i e-handlen ved hjælp af teknologisk innovation.

Vokseværk i Danmark

Tre Budbee terminaler i Danmark og samarbejdspartnere på kurérdelen i København, Aarhus og Odense har allerede sikret, at Budbee har koordineret leveringer, der når ud til 30% af danskerne med en fremgang på 400% i antallet af danske leveringer, alene i 2020.

Nu sikrer en investering på 385 millioner danske kroner yderligere vækst i Danmark, hvor de første ladcykler netop er sendt på gaden i et lokalt partnerskab med Velove.

Samtidig vil Budbee ekspandere ved at indgå samarbejder med leveringsservices i Aalborg og store dele af Nordsjælland i løbet af de kommende måneder.

Ambitionen er at konkurrere på markedet ved konstant udvikling af teknologiske løsninger, der ikke bare transporterer pakker fra A til B, men også sikrer den bedst mulige e-handelsoplevelse.

Øget kundetilfredshed hos e-handlere, der benytter sig af Budbees platform til deres leverancer, har allerede betydet et stigende antal af tilbagevendende kunder samt en øget ordreværdi og købsfrekvens.

Smart teknologi og smart logistik

En specialudviklet app med en enkel brugerflade, lader kunder vælge, hvornår og hvordan deres pakker leveres. De bestemmer selv, om buddet skal banke på døren, ringe på eller stille pakken foran døren på det ønskede tidspunkt.

Kunder kan følge deres pakkers rejse i realtid på telefonen, kundeservice kontaktes via samme app, og returneringer håndteres gnidningsfrie uden pakkelabels, der skal printes.

- Tid er nok den mest dyrebare valuta, vi mennesker har i dag. Derfor tilpasser vi os kundernes hverdag ved at levere pakken inden for et selvbestemt tidsinterval, når størstedelen af befolkningen er hjemme - nemlig mellem kl. 17 og kl. 22, lyder det fra Mads Falker, Budbees Sales Director.

100% fossilfrie leveringer i 2022

Også med grønne ambitioner, der strækker sig igennem alle virksomhedens aktiviteter, vil Budbee skille sig ud blandt konkurrenterne.

Siden koordineringen af første levering med Budbees platform har virksomheden klimakompenseret samtlige leverancer og al aktivitet med 110%. Alene i 2020 har virksomheden lykkedes med at vækste procentdelen af miljøvenlige, fossilfrie leverancer i Sverige fra 10% ved årets start til 95% ved udgangen af året.

Opskriften har været investeringer i ny teknologi og partnerskaber med leverandører, der satser på ladcykler og elbiler eller benytter sig af fossilfrit brændstof.

- Vores algoritmer optimerer løbende ruteplanlægningen, så kurérne kører den korteste vej. Nu tager vi endnu et skridt frem ved at indgå partnerskaber med virksomheder, der leverer med ladcykel eller elbil. Samtidig støtter vi andre kurérpartnere i omstillingen til miljøvenligt, fossilfrit brændstof, forklarer CMO i Budbee, Simon Strindberg.

- I dag er næsten alle leverancer koordineret af Budbee i Sverige fossilfrie, og vores mål er, at det bliver 100% i 2022 - på alle markeder.

-hawin

3/3 2021
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert
  • Der er stadig liv i brevene

    Der er stadig liv i brevene

    transport ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve, og nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Genbrugelig barriere til transportemballager

    Genbrugelig barriere til transportemballager

    transport ›Nyt barrierepapir fra Ecotec er både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt og kan bl.a. holde produkter i træ- og papkasser fri for fedt og fugt i skiftende omgivelser
  • Jul og stejle - kurver

    Jul og stejle - kurver

    transport ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Danskerne har tårnhøj tillid til e-handel

    Danskerne har tårnhøj tillid til e-handel

    transport ›Siden foråret er danske handler på globale webshops steget til hidtil højeste niveau. Og vi er de mest tillidsfulde onlineforbrugere i Europa, viser PostNords nyeste E-barometer
  • Plastpaller giver store besparelser

    Plastpaller giver store besparelser

    transport ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv se ind i årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger
  • Boxit udvider forretningen

    Boxit udvider forretningen

    transport ›Entréen på det svenske marked har givet et nyt forretningsben hos containervirksomheden Boxit, der nu transporterer og sælger spåner fra svenske granskove til danske dyreproduktioner og private dyreejere.
  • Elektriske hjemmeleveringer fra Ikea

    Elektriske hjemmeleveringer fra Ikea

    transport ›Bring sørger for at alle hjemmeleveringer, der distribueres direkte fra Ikeas varehuse til brofaste øer i Danmark, nu udføres med el-drevne køretøjer