Svenske Budbee vil revolutionere pakkeleveringer i Danmark

Svenske Budbee vil revolutionere pakkeleveringer i Danmark

I januar kunne Budbee rejse 385 millioner danske kroner i en stor investeringsrunde. Nu øger tech-virksomheden tilstedeværelsen i Danmark med lokale partnerskaber og vil tage kampen op med aktører som PostNord, DAO og GLS. Nøglen til hurtig vækst er smart teknologi, øget kundetilfredshed og ambitiøse, grønne målsætninger

Siden grundlæggelsen i 2015 har Budbee, den svenske tech-virksomhed, der koordinerer brugervenlige pakkeleveringer for e-handlere, oplevet eksponentielt vokseværk.

På rekordtid er Budbee ikke alene blevet markedsleder i håndteringen af leverancer på e-handelsområdet i Sverige, virksomheden har også ekspanderet til både Finland, Holland og Danmark.

Nøglen til hurtig vækst er fleksible løsninger og et stort fokus på positive kundeoplevelser i e-handlen ved hjælp af teknologisk innovation.

Vokseværk i Danmark

Tre Budbee terminaler i Danmark og samarbejdspartnere på kurérdelen i København, Aarhus og Odense har allerede sikret, at Budbee har koordineret leveringer, der når ud til 30% af danskerne med en fremgang på 400% i antallet af danske leveringer, alene i 2020.

Nu sikrer en investering på 385 millioner danske kroner yderligere vækst i Danmark, hvor de første ladcykler netop er sendt på gaden i et lokalt partnerskab med Velove.

Samtidig vil Budbee ekspandere ved at indgå samarbejder med leveringsservices i Aalborg og store dele af Nordsjælland i løbet af de kommende måneder.

Ambitionen er at konkurrere på markedet ved konstant udvikling af teknologiske løsninger, der ikke bare transporterer pakker fra A til B, men også sikrer den bedst mulige e-handelsoplevelse.

Øget kundetilfredshed hos e-handlere, der benytter sig af Budbees platform til deres leverancer, har allerede betydet et stigende antal af tilbagevendende kunder samt en øget ordreværdi og købsfrekvens.

Smart teknologi og smart logistik

En specialudviklet app med en enkel brugerflade, lader kunder vælge, hvornår og hvordan deres pakker leveres. De bestemmer selv, om buddet skal banke på døren, ringe på eller stille pakken foran døren på det ønskede tidspunkt.

Kunder kan følge deres pakkers rejse i realtid på telefonen, kundeservice kontaktes via samme app, og returneringer håndteres gnidningsfrie uden pakkelabels, der skal printes.

- Tid er nok den mest dyrebare valuta, vi mennesker har i dag. Derfor tilpasser vi os kundernes hverdag ved at levere pakken inden for et selvbestemt tidsinterval, når størstedelen af befolkningen er hjemme - nemlig mellem kl. 17 og kl. 22, lyder det fra Mads Falker, Budbees Sales Director.

100% fossilfrie leveringer i 2022

Også med grønne ambitioner, der strækker sig igennem alle virksomhedens aktiviteter, vil Budbee skille sig ud blandt konkurrenterne.

Siden koordineringen af første levering med Budbees platform har virksomheden klimakompenseret samtlige leverancer og al aktivitet med 110%. Alene i 2020 har virksomheden lykkedes med at vækste procentdelen af miljøvenlige, fossilfrie leverancer i Sverige fra 10% ved årets start til 95% ved udgangen af året.

Opskriften har været investeringer i ny teknologi og partnerskaber med leverandører, der satser på ladcykler og elbiler eller benytter sig af fossilfrit brændstof.

- Vores algoritmer optimerer løbende ruteplanlægningen, så kurérne kører den korteste vej. Nu tager vi endnu et skridt frem ved at indgå partnerskaber med virksomheder, der leverer med ladcykel eller elbil. Samtidig støtter vi andre kurérpartnere i omstillingen til miljøvenligt, fossilfrit brændstof, forklarer CMO i Budbee, Simon Strindberg.

- I dag er næsten alle leverancer koordineret af Budbee i Sverige fossilfrie, og vores mål er, at det bliver 100% i 2022 - på alle markeder.

-hawin

3/3 2021
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed
  • Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    transport ›Dansk repræsentant for rederiet Atlantic Container Line, ACL, oplever øget efterspørgsel fra virksomheder med behov for pålidelig, direkte og fleksibel transatlantisk transport
  • Ny lovgivning skaber dækproblemer

    Ny lovgivning skaber dækproblemer

    transport ›Vinteren er måske stadig langt væk. Mange personbiler kører dog stadig på vinterdæk i sensommervarmen. Det er en dårlig idé, mener Dækbranchen. Dækkene bliver nemlig slidt og mister det vejgreb, som er vigtigt til vinterens føre
  • Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    transport ›Produkter som bl.a. møbler og interiør, der stiller høje krav til håndtering og opbevaring får især fordele af forbindelsen, der vil kombinere sø- og luftfragt og tilbyde flere digitale, administrative løsninger
  • MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    transport ›Salget af datterselskabet skal styrke MANs tilstedeværelse på det danske marked gennem en stærk, lokal partner. Overtagelsen forventes gennemført til næste år
  • Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    transport ›Kinesisk varebil får en nyttelast på 1430 kilo og et varerum på hele 19,8 kubikmeter