UPS forbedrer system for returvarer
UPS Returns Manager er et gratis online værktøj, der gør det muligt for forhandlere at tilpasse returforsendelser til deres egen politik
UPS virksomhedskunder kan nu styre deres returforsendelser uden at skulle integrere ny teknologi i deres egne IT-systemer. Kunder, der bruger den nye service, kan printe returlabels direkte fra ups.com tracking på website og mobil - og med e-mail-påmindelser.
UPS Returns Manager er tilgængelig i 44 lande, der i blandt Danmark, og giver forhandlere på nettet et værdifuldt værktøj til at styre returneringer på en global markedsplads, hvor kunder returnerer varer for flere milliarder dollars hvert år.
Og der er ikke noget som gratis returforsendelse: forskellige brancher estimerer omkostningerne ved returneringer til et niveau på 10%-15% af prisen af solgte varer.
- Online returneringer er en hovedpine for mange europæiske forhandlere og for deres kunder. UPS Returns Manager gør processen meget lettere, siger Abhijit Saha, vice president of marketing, UPS Europa, og fortsætter:
- Det er den perfekte løsning for enhver afsender, især for små og mellemstore virksomheder der mangler en løsning internt. UPS er den første logistikvirksomhed, der tilbyder at oprette returforsendelser gennem en sporbarhedsside.
UPS Returns Manager giver mange fordele til forhandlere, der bruger UPS til deres forsendelser:
- Mulighed for at forhåndsgodkende returforsendelser for bestemte konti
- En kontrolleret, kundevenlig returneringsproces, der svarer til de store online forhandleres, men uden den integrerede teknologi.
- Kan bruges til business intelligence og andre indsigter om årsager til returnering
- En hurtig og problemfri måde at levere returlabels til kunderne på
- Et omkostningseffektivt alternativ til at placere et returlabel i hver udgående pakke
- Øget kundeloyalitet på grund af nem returnering
En undersøgelse foretaget af UPS sodste år viser, at mere end halvdelen af alle online forhandlere ser accept og administration af returneringer som en stor udfordring, fordi mange online kunder undersøger vilkårene for forhandlerens returpolitik, inden de beslutter sig for at gennemføre deres køb.
-lipe