UPS indsætter elcykler
UPS reducerer CO2-udledning og trafikbelastning i Danmark og Sverige med nye CO2-frie elcykler
UPS har har indsat fem elcykler i København og én i Aarhus samt tre i Stockholm, som en del af deres globale indsats for at fremme bæredygtigheden af deres leveringer. Lanceringen af de nye, alternative køretøjer betyder at UPS vil betjene tre færre 7,5 tons diesel-leveringsbiler i Danmark.
- Ved at udskifte 240 daglige stop via biler, der kører på fossile brændstoffer med elcykel-leveringer i Danmark, hjælper vi med at reducere både CO2-udledningen og trafikbelastningen i storbyerne.
- København og Stockholm har mål om at blive CO2-neutrale i henh. 2025 og 2040, og som virksomhed, der leder efter nye måder at reducere vores CO2-aftryk, er vi stolte af at være en del af denne indsats, siger Frank Jørgensen, landechef for UPS i Norden og fortsætter:
- UPS har ambitiøse mål om at reducere den samlede udledning af drivhusgasser for vores globale leveringer med 12% inden 2025. Den øgede brug af elcykler er en vigtig del af vores plan for at indfri dette mål.
Leveringer og afhentninger foregår ved brug af elektrisk assisterede cykler udstyret med en pakkeholder, som kan bære op til 100 kilo. UPS-ansatte henter og leverer pakker via lokale hubs ved de såkaldte UPS Access Point-lokationer samt fra bekvemmelige aflevering- og afhentningsstationer hos lokale butikker og virksomheder i de tre byer - på Islands Brygge, Frederiksberg, Nørrebro og Østerbro i København samt i centrum af Aarhus. I Stockholm på Kungsholmen.
Fordelene ved UPS’ elcykler og City Logistics-løsninger blev demonstreret første gang i Hamborg, Tyskland i 2012. UPS driver desuden flere storby-leveringsprojekter med levering til fods og på cykel i mere end 30 større byer i Europa, heriblandt Leuven i Belgien; Paris og Toulouse i Frankrig; Køln, Dortmund, Frankfurt, Hamborg, Herne, Karlsruhe, Mannheim, München, Offenbach og Oldenburg i Tyskland; Dublin i Irland og London i England.
Ved at bruge denne "rullende laboratorium”-tilgang, har UPS afprøvet mere end 10.000 lav-udledningskøretøjer over hele verden for at undersøge, hvilke køretøjer med alternativt brændstof og avanceret teknologi, der fungerer bedst til forskellige ruter og driftscyklusser. Herunder test af komplet elektrisk, hybrid-elektrisk, hydraulisk hybrid, komprimeret naturgas (CNG), flydende naturgas (LNG) og propan.
-hawin