NC Nielsen
FF Skagen vælger truck med Lithium-ION
FF Skagen har anskaffet sig fire nye Linde el-truck med Lithium-ION batterier. Det er sket som et led i den løbende fornyelse af virksomhedens truckflåde

FF Skagen vælger truck med Lithium-ION

Inden længe er det slut med gas- og dieseltruck hos en af verdens største producenter af fiskemel og fiskeolie. FF Skagen har valgt at gå over til Linde el-truck og N.C. Nielsen har leveret de første fire Linde el-truck med egenudviklede Lithium-ION batterier. I løbet af en kort årrække skal den resterende truckflåde hos FF Skagen overgå til el-truck med grøn og bæredygtig batteriteknologi

Dagligt fremstiller FF Skagen tonsvis af fiskemel og fiskeolie til foderproducenter og opdrættere inden for akvakultur, landbrug og petfoodindustrien verden over. De store mængder færdigvarer fragtes rundt internt i tunge jernbokse, der stilles på lager og emballeres i bøtter og sække, inden de transporteres videre i containere på de ventende skibe i Skagen Havn.

Produktionen hos FF Skagen står aldrig stille, og den stadige strøm af færdigvarer kræver en stabil truckflåde med særdeles driftssikre maskiner. Derfor faldt valget på tre Linde E50/600 HL el-truck med fem ton løftekapacitet og en Linde E30L/387 el-truck med en løftekapacitet på tre ton – alle modvægtstruck forsynet med kraftfulde Lithium-ION batterier som energikilde.

- Tiden er moden til at vælge el-truck med Lithium-ION batterier. De nye Linde el-truck er uhyre driftssikre og kører døgnet rundt uden besvær. De støjer ikke, skal ikke have skiftet filtre og kan genoplades på kort tid, når truckførerne holder pause. Der er kommet mere power ind i el-truckene og Lithium-ION batterierne er også med til at sikre en fornuftig driftsøkonomi, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

For FF Skagen var førerkomforten også et meget vigtigt valgkriterie, da der skulle vælges nye maskiner til truckflåden. Her løb Linde med sejren i forhold til flere konkurrerende truckmærker, der også var inde i billedet:

- Truckførerne pegede på Lindes komfortniveau og performance. De fremhæver den gode indstigningshøjde, benpladsen i kabinen, det luksuriøse førersæde og det frie udsyn i alle retninger. De er glade for at Lithium-ION batteriet er nemt at håndtere og blot skal sættes i opladeren med en enkel bevægelse. Samtidig er vores Linde el-truck også udstyret med en række sikkerhedsforanstaltninger, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

Alle de nye Linde el-truck hos FF Skagen er leveret med ekstraudstyr som sikkerhedsgitter på taget, bakkamera, Linde TruckSpot lystrekant, blåt lys ved kørsel fremad og et luftaffjedret Grammar-førersæde til maksimal komfort. Desuden kører alle truck med hvide Trelleborg dæk, som ikke afsætter partikler på halgulvet ved kørsel.

– Et stigende antal af vores kunder vælger Lithium-ION batterier til deres Linde-truck. Vi oplever en meget stor interesse for denne batteriteknologi, der for alvor har fået fodfæste på markedet.

- Vi bygger Lithium-ION batterierne individuelt til hver enkelt Linde el-truck og kan således levere miljøvenlige, effektive og lydsvage alternativer til diesel- og gastruck, der løfter helt op til ti ton, udtaler salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

3/4 2020
  • Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    truck ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje. Teknikken effektiviserer både etiketteringen og identifikationen ved stabling
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling