NC Nielsen
FF Skagen vælger truck med Lithium-ION
FF Skagen har anskaffet sig fire nye Linde el-truck med Lithium-ION batterier. Det er sket som et led i den løbende fornyelse af virksomhedens truckflåde

FF Skagen vælger truck med Lithium-ION

Inden længe er det slut med gas- og dieseltruck hos en af verdens største producenter af fiskemel og fiskeolie. FF Skagen har valgt at gå over til Linde el-truck og N.C. Nielsen har leveret de første fire Linde el-truck med egenudviklede Lithium-ION batterier. I løbet af en kort årrække skal den resterende truckflåde hos FF Skagen overgå til el-truck med grøn og bæredygtig batteriteknologi

Dagligt fremstiller FF Skagen tonsvis af fiskemel og fiskeolie til foderproducenter og opdrættere inden for akvakultur, landbrug og petfoodindustrien verden over. De store mængder færdigvarer fragtes rundt internt i tunge jernbokse, der stilles på lager og emballeres i bøtter og sække, inden de transporteres videre i containere på de ventende skibe i Skagen Havn.

Produktionen hos FF Skagen står aldrig stille, og den stadige strøm af færdigvarer kræver en stabil truckflåde med særdeles driftssikre maskiner. Derfor faldt valget på tre Linde E50/600 HL el-truck med fem ton løftekapacitet og en Linde E30L/387 el-truck med en løftekapacitet på tre ton – alle modvægtstruck forsynet med kraftfulde Lithium-ION batterier som energikilde.

- Tiden er moden til at vælge el-truck med Lithium-ION batterier. De nye Linde el-truck er uhyre driftssikre og kører døgnet rundt uden besvær. De støjer ikke, skal ikke have skiftet filtre og kan genoplades på kort tid, når truckførerne holder pause. Der er kommet mere power ind i el-truckene og Lithium-ION batterierne er også med til at sikre en fornuftig driftsøkonomi, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

For FF Skagen var førerkomforten også et meget vigtigt valgkriterie, da der skulle vælges nye maskiner til truckflåden. Her løb Linde med sejren i forhold til flere konkurrerende truckmærker, der også var inde i billedet:

- Truckførerne pegede på Lindes komfortniveau og performance. De fremhæver den gode indstigningshøjde, benpladsen i kabinen, det luksuriøse førersæde og det frie udsyn i alle retninger. De er glade for at Lithium-ION batteriet er nemt at håndtere og blot skal sættes i opladeren med en enkel bevægelse. Samtidig er vores Linde el-truck også udstyret med en række sikkerhedsforanstaltninger, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

Alle de nye Linde el-truck hos FF Skagen er leveret med ekstraudstyr som sikkerhedsgitter på taget, bakkamera, Linde TruckSpot lystrekant, blåt lys ved kørsel fremad og et luftaffjedret Grammar-førersæde til maksimal komfort. Desuden kører alle truck med hvide Trelleborg dæk, som ikke afsætter partikler på halgulvet ved kørsel.

– Et stigende antal af vores kunder vælger Lithium-ION batterier til deres Linde-truck. Vi oplever en meget stor interesse for denne batteriteknologi, der for alvor har fået fodfæste på markedet.

- Vi bygger Lithium-ION batterierne individuelt til hver enkelt Linde el-truck og kan således levere miljøvenlige, effektive og lydsvage alternativer til diesel- og gastruck, der løfter helt op til ti ton, udtaler salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

3/4 2020
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene