FF Skagen vælger truck med Lithium-ION
FF Skagen har anskaffet sig fire nye Linde el-truck med Lithium-ION batterier. Det er sket som et led i den løbende fornyelse af virksomhedens truckflåde

FF Skagen vælger truck med Lithium-ION

Inden længe er det slut med gas- og dieseltruck hos en af verdens største producenter af fiskemel og fiskeolie. FF Skagen har valgt at gå over til Linde el-truck og N.C. Nielsen har leveret de første fire Linde el-truck med egenudviklede Lithium-ION batterier. I løbet af en kort årrække skal den resterende truckflåde hos FF Skagen overgå til el-truck med grøn og bæredygtig batteriteknologi

Dagligt fremstiller FF Skagen tonsvis af fiskemel og fiskeolie til foderproducenter og opdrættere inden for akvakultur, landbrug og petfoodindustrien verden over. De store mængder færdigvarer fragtes rundt internt i tunge jernbokse, der stilles på lager og emballeres i bøtter og sække, inden de transporteres videre i containere på de ventende skibe i Skagen Havn.

Produktionen hos FF Skagen står aldrig stille, og den stadige strøm af færdigvarer kræver en stabil truckflåde med særdeles driftssikre maskiner. Derfor faldt valget på tre Linde E50/600 HL el-truck med fem ton løftekapacitet og en Linde E30L/387 el-truck med en løftekapacitet på tre ton – alle modvægtstruck forsynet med kraftfulde Lithium-ION batterier som energikilde.

- Tiden er moden til at vælge el-truck med Lithium-ION batterier. De nye Linde el-truck er uhyre driftssikre og kører døgnet rundt uden besvær. De støjer ikke, skal ikke have skiftet filtre og kan genoplades på kort tid, når truckførerne holder pause. Der er kommet mere power ind i el-truckene og Lithium-ION batterierne er også med til at sikre en fornuftig driftsøkonomi, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

For FF Skagen var førerkomforten også et meget vigtigt valgkriterie, da der skulle vælges nye maskiner til truckflåden. Her løb Linde med sejren i forhold til flere konkurrerende truckmærker, der også var inde i billedet:

- Truckførerne pegede på Lindes komfortniveau og performance. De fremhæver den gode indstigningshøjde, benpladsen i kabinen, det luksuriøse førersæde og det frie udsyn i alle retninger. De er glade for at Lithium-ION batteriet er nemt at håndtere og blot skal sættes i opladeren med en enkel bevægelse. Samtidig er vores Linde el-truck også udstyret med en række sikkerhedsforanstaltninger, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

Alle de nye Linde el-truck hos FF Skagen er leveret med ekstraudstyr som sikkerhedsgitter på taget, bakkamera, Linde TruckSpot lystrekant, blåt lys ved kørsel fremad og et luftaffjedret Grammar-førersæde til maksimal komfort. Desuden kører alle truck med hvide Trelleborg dæk, som ikke afsætter partikler på halgulvet ved kørsel.

– Et stigende antal af vores kunder vælger Lithium-ION batterier til deres Linde-truck. Vi oplever en meget stor interesse for denne batteriteknologi, der for alvor har fået fodfæste på markedet.

- Vi bygger Lithium-ION batterierne individuelt til hver enkelt Linde el-truck og kan således levere miljøvenlige, effektive og lydsvage alternativer til diesel- og gastruck, der løfter helt op til ti ton, udtaler salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

3/4 2020
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning