NC Nielsen
NC Nielsen
N.C. Nielsen sikrer containerdrift på rekordtid

N.C. Nielsen sikrer containerdrift på rekordtid

I foråret 2021 anløb det første skib Kalundborg Ny Vesthavn. Efter få måneders intense forberedelser kunne APM Terminals indvie den nye containerterminal, og samtidig stod N.C. Nielsen klar med en flåde af Konecranes reachstackere, en Terberg terminaltraktor, en Linde gaffeltruck og ekstraudstyr til at håndtere de mange containere på åbningsdagen

- Den nye APM-terminal håber vi fremadrettet vil kunne håndtere en stor del af den sjællandske containertrafik og indtage en afgørende rolle i forsyningskæden. Kalundborg ligger geografisk godt placeret ud til skibenes primære sejlruter, og vi forventer derfor at kunne levere en god service til nuværende og kommende kunder, udtaler Head of Operations Per Bøch Andersen fra APM Terminals.

Hver uge skal APM Terminals håndtere containere på terminalen. Det kræver et nøje samspil mellem skibe, havnekraner, Heavy handling-maskiner og lastbilerne, der afleverer og afhenter containere.

Med en bred kajgade, flere ”hovedveje” og nøje afmærkede opbevaringszoner med bl.a. strømforsyning til kølecontainere er terminalen et logistisk kunststykke.

På rekordtid har N.C. Nielsen leveret en Heavy handling-løsning til APM Terminals i Kalundborg – til stor tilfredshed for Nikolaj Klokholm (tv.) og Martin Bro Andersen, der er Operation Supervisors på terminalen.

- Terminalen er dimensioneret til optimal drift. Det samme er maskiner og udstyr fra N.C. Nielsen. Vi har haft en positiv dialog, fundet frem til en fleksibel løsning og fået leveret en stærk maskinflåde på ultrakort tid. Vi er afhængige af de tre Konecranes reachstackere, som især står deres prøve, når et containerskib lægger til kaj og det samtidig myldrer med lastbiler på pladsen, udtaler Martin Bro Andersen og Nikolaj Klokholm, som er Operation Supervisors hos APM Terminals.

Jonglerer med containere
De tre Konecranes reachstackere er i drift fra morgen til aften. De kraftfulde lavemissionsmotorer kører med et reduceret brændstofforbrug og overholder miljømæssige regler og standarder.

De løfter, roterer og placerer alle typer af containere, når de skal sættes af eller på lastbiler, stakkes eller placeres i en opbevaringszone.

Opgaven for Terberg terminaltraktoren er at fragte container fra havnekajen og længere op på terminalen, hvor Konecranes reachstackerne tager over.

Det giver den mest kosteffektive drift. Samtidig er en Linde 5 tons truck i sving med at flytte mindre containere, palletanke og andet gods. På denne vis har APM Terminals fået en tilpasset maskinflåde, der sikrer en smidig containerdrift. 

– Samarbejdet med APM Terminals er en stor fornøjelse. Vi havde en skarp deadline, hvor containerterminalen skulle åbne. Derfor blev der arbejdet på højtryk for at sikre leveringen af de fabriksnye Konecranes, klargøre de brugte maskiner og få det hele på plads på terminalen til åbningsdagen. Vi glæder os over, at det lykkedes og ser frem til at servicere maskinflåden fremadrettet, udtaler salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen.

-hawin

21/12 2021
  • Hos DSV er elektriske Terberg den rigtige løsning

    Hos DSV er elektriske Terberg den rigtige løsning

    truck ›To elektriske Terberg YT203-EV terminaltraktorer fra N.C. Nielsen, der nu er sat i drift på det enorme DSV-logistikcenter i Horsens var det helt rigtige for logistikvirksomheden, særligt når det handler om bestræbelserne på at reducere CO2-udledningen. Flere terminaltraktorer af samme variant leveres i løbet af foråret
  • Bosch automatiserer produktionsforsyningen med AMR-robotter

    Bosch automatiserer produktionsforsyningen med AMR-robotter

    truck ›Det er de innovative autonome mobile robotter SOTO fra Jungheinrich datterselskab Magazino, der automatiserer produktionsforsyningen på Bosch Home Comfort Groups anlæg i Wernau, Tyskland
  • Linde el-truck bidrager til den grønne omstilling

    Linde el-truck bidrager til den grønne omstilling

    truck ›Petersen Tegl har eksisteret siden 1791 og har oplevet mange milepæle gennem årene. Fredag den 29. november 2024 var endnu én af disse dage. Her ankom nemlig 13 nye elektriske Linde X-gaffeltruck til den sønderjyske virksomhed. Dermed var det definitivt slut med en række gas- og dieseltruck
  • Næste generation af Skypod System er klar

    Næste generation af Skypod System er klar

    truck ›Exotec lancerer næste generation af sin løsing, Skypod, som understøtter både pluk af enkeltvarer og kasser og integrerer adskillige af lagerets funktioner såsom indbygget buffer, sekventering og pick-and-pack
  • Ny Hyster gaffeltruckserie klar til det asiatiske marked

    Ny Hyster gaffeltruckserie klar til det asiatiske marked

    truck ›Hyster introducerer ny elektrisk gaffeltruck med ICE-lignende ydeevne til indendørs og udendørs arbejde på markedet i Asien og Stillehavsområdet
  • Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    Få realiseret din virksomheds fulde potentiale med en STL lagerløsning

    logistikloesninger ›SPONSORERET INDHOLD: Logistik og lagerstyring bliver stadig mere kompleks, og behovet for effektive, fremtidssikrede løsninger er større end nogensinde. Hos STL tilbyder vi avancerede semi- og fuldautomatiske lagerløsninger, der hjælper virksomheder med at optimere lagerdriften, reducere omkostninger og forbedre effektiviteten
  • Jungheinrich AMR SOTO vinder Best of Industry Award 2024

    Jungheinrich AMR SOTO vinder Best of Industry Award 2024

    truck ›Den autonome mobile robot SOTO fra Jungheinrichs datterselskab Magazino er blevet kåret som vinder af Best of Industry Award 2024 i kategorien ”Robotics”
  • Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

    Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

    truck ›De elektriske gaffeltruck Linde E14-E20 og Linde Xi10-Xi20 er verdens mest kraftfulde af sin art. Det viser en omfattende TÜV NORD-test, hvor Linde-truckene er blevet sammenlignet med konkurrerende modeller med løftekapaciteter i intervallet 1,0-2,0 tons. På en række parametre og tilbyder Linde-truckene den bedste ydeevne og samlede driftsøkonomi blandt de testede gaffeltruck