Ny elpalleløfter med indbygget lithium-ion batteri

Ny elpalleløfter med indbygget lithium-ion batteri

Den nye BT Levio LWI160 elektriske palleløfter fra Toyota Material Handling, er som den første udviklet med indbygget lithium-ion batteri, hvilket gør trucken meget kompakt, let og energi-effektiv. Hos leverandøren er man sikker på at den sætter nye standarder i branchen

- Vores nye LWI160 er den mest kompakte truck i sin klasse med en fleksibel batteriløsning samt en optimeret maskinstørrelse. Det er en ny og spændende udviklingsfase, vi nu går ind i, med optimerede små trucks med høj ydeevne, siger Fredrik Nilsson, Product Manager Warehouse Trucks hos Toyota Material Handling Europe.

Designpris for unik batteri-modul-løsning

Som et godt eksempel på Toyotas kernefilosofi om konstant forbedring (kaizen) i praksis er Toyota Material Handling gået nye veje for at optimere BT Levio LWI160.

Det betyder man har præsenteret et revolutionerende og innovativt nyt design af den motordrevne palleløfter. LWI160 er den første palletruck i branchen, der er blevet komplet nyudviklet. En gentænkning optimering af hele truckens design, med fjernelse af det traditionelle batterirum, har muliggjort en optimal placering af alle komponenter.

Takket være det indbyggede lithium-ion batteri og telematik som standard har det kompakte design i høj kvalitet vundet den prestigefyldte pris, iF Design Award 2020. Det er en anerkendelse fra iF juryen af Toyotas første design med en unik lithium-ion teknologi.

Det er blot starten på en ny æra, hvor Toyota vil udvikle truck baseret på li-ion, og optimere det fremtidige design endnu mere og tilbyde kunderne endnu bedre løsninger, når det gælder deres materialehåndtering.

Optimal førerkomfort

BT Levio LWI160 giver optimal førerkomfort, den er brugervenlig og intuitiv på grund af det lave støjniveau og de programmerbare kørselsparametre.

Den garanterer sikkert og effektivt arbejde i alle situationer takket være det nye design med centralt placeret styrearm, der giver føreren uhindret udsyn.

LWI160 har optimeret styring, der betyder en automatisk reduktion af hastigheden, når man drejer. Dette nedsætter risikoen for, at lasten bliver ustabil i sving, og reducerer risikoen for fodskader, hvilket øger sikkerheden på arbejdspladsen.

Det unikke click-2-creep system gør det muligt for føreren at køre trucken med styrearmen i lodret position med krybehastighed ved at dobbeltklikke på betjeningsgrebet. Det gør det lettere at manøvrere med trucken på steder med lidt plads.

Mere effektiv energiudnyttelse

Den nye BT Levio Li-ion model er en meget kompakt palletruck, som er mindre og lettere uden at give køb på ydelsen, og som bringer effektiv energiudnyttelse til et nyt niveau. BT Levio LWI160, med 24 Volt lithium-ion batteri byder dermed på fleksible energiløsninger.

Den fås med tre batterikapaciteter: 50, 105 og 150 Ah li-ion, med nem og hurtig opladning samt specialtilpassede energiløsninger afhængigt af kundernes behov.

Kunderne kan vælge mellem ekstern opladning, indbygget opladning eller opladning om bord på en lastbil, og vælge opladere med forskellig kapacitet. Der fås et nyt, forbedret eksternt ladestik med en push-in forbindelse uden behov for en ‘jumper’, hvilket øger effektiviteten på arbejdspladsen endnu mere.

-hawin

 

17/6 2020
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning