NC Nielsen
Ny elpalleløfter med indbygget lithium-ion batteri

Ny elpalleløfter med indbygget lithium-ion batteri

Den nye BT Levio LWI160 elektriske palleløfter fra Toyota Material Handling, er som den første udviklet med indbygget lithium-ion batteri, hvilket gør trucken meget kompakt, let og energi-effektiv. Hos leverandøren er man sikker på at den sætter nye standarder i branchen

- Vores nye LWI160 er den mest kompakte truck i sin klasse med en fleksibel batteriløsning samt en optimeret maskinstørrelse. Det er en ny og spændende udviklingsfase, vi nu går ind i, med optimerede små trucks med høj ydeevne, siger Fredrik Nilsson, Product Manager Warehouse Trucks hos Toyota Material Handling Europe.

Designpris for unik batteri-modul-løsning

Som et godt eksempel på Toyotas kernefilosofi om konstant forbedring (kaizen) i praksis er Toyota Material Handling gået nye veje for at optimere BT Levio LWI160.

Det betyder man har præsenteret et revolutionerende og innovativt nyt design af den motordrevne palleløfter. LWI160 er den første palletruck i branchen, der er blevet komplet nyudviklet. En gentænkning optimering af hele truckens design, med fjernelse af det traditionelle batterirum, har muliggjort en optimal placering af alle komponenter.

Takket være det indbyggede lithium-ion batteri og telematik som standard har det kompakte design i høj kvalitet vundet den prestigefyldte pris, iF Design Award 2020. Det er en anerkendelse fra iF juryen af Toyotas første design med en unik lithium-ion teknologi.

Det er blot starten på en ny æra, hvor Toyota vil udvikle truck baseret på li-ion, og optimere det fremtidige design endnu mere og tilbyde kunderne endnu bedre løsninger, når det gælder deres materialehåndtering.

Optimal førerkomfort

BT Levio LWI160 giver optimal førerkomfort, den er brugervenlig og intuitiv på grund af det lave støjniveau og de programmerbare kørselsparametre.

Den garanterer sikkert og effektivt arbejde i alle situationer takket være det nye design med centralt placeret styrearm, der giver føreren uhindret udsyn.

LWI160 har optimeret styring, der betyder en automatisk reduktion af hastigheden, når man drejer. Dette nedsætter risikoen for, at lasten bliver ustabil i sving, og reducerer risikoen for fodskader, hvilket øger sikkerheden på arbejdspladsen.

Det unikke click-2-creep system gør det muligt for føreren at køre trucken med styrearmen i lodret position med krybehastighed ved at dobbeltklikke på betjeningsgrebet. Det gør det lettere at manøvrere med trucken på steder med lidt plads.

Mere effektiv energiudnyttelse

Den nye BT Levio Li-ion model er en meget kompakt palletruck, som er mindre og lettere uden at give køb på ydelsen, og som bringer effektiv energiudnyttelse til et nyt niveau. BT Levio LWI160, med 24 Volt lithium-ion batteri byder dermed på fleksible energiløsninger.

Den fås med tre batterikapaciteter: 50, 105 og 150 Ah li-ion, med nem og hurtig opladning samt specialtilpassede energiløsninger afhængigt af kundernes behov.

Kunderne kan vælge mellem ekstern opladning, indbygget opladning eller opladning om bord på en lastbil, og vælge opladere med forskellig kapacitet. Der fås et nyt, forbedret eksternt ladestik med en push-in forbindelse uden behov for en ‘jumper’, hvilket øger effektiviteten på arbejdspladsen endnu mere.

-hawin

 

17/6 2020
  • Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    Etikettering af kasser på to sider i samme linje

    truck ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje. Teknikken effektiviserer både etiketteringen og identifikationen ved stabling
  • Præcis indgang i smalgangslageret

    Præcis indgang i smalgangslageret

    truck ›Hubtex præsenterede i efteråret sensorassistenten som hjælper smalgangstruck ind i reolgangene uden at beskadige reoler eller varer
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling