UniCarriers lancerer to nye modeller i sin re-designede plukketruck-serie. Modellerne, der er klar til salg i midten af november," /> UniCarriers lancerer to nye modeller i sin re-designede plukketruck-serie. Modellerne, der er klar til salg i midten af november, har en løftehøjde på op til tolv meter

" />
Plukketruck tager højde for alle reolniveauer

Plukketruck tager højde for alle reolniveauer

UniCarriers lancerer to nye modeller i sin re-designede plukketruck-serie. Modellerne, der er klar til salg i midten af november, har en løftehøjde på op til tolv meter

Med EPM 100 og EPH 125 føjer UniCarriers yderligere to modeller til virksomhedens komplet redesignede plukketruck-serie. De nye trucks kan bestilles fra d. 15. november 2016, og sammen med EPL 100 fra januar 2016 gør de produktserien komplet.

De tre maskiner fra UniCarriers afdækker tilsammen alle løftehøjder, og man er dermed garanteret en skræddersyet løsning, uanset om man arbejder med lave, medium eller meget høje lagerhøjder. Den ergonomiske førerkabine og de moderne sikkerhedssystemer gør ordreplukkeren til en sikker og effektiv arbejdsplads, der hjælper med at opnå tidssparende arbejdsgange.

Serien er komplet

EPH 125 er udstyret med en kraftig 48-volt-motor og løftemast, der kan nå løftehøjder på op til 12.100 millimeter. EPH 125 er dermed den perfekte løsning til travle varelagre, hvor der er brug for effektive og hurtigtarbejdende plukketrucks. EPH 125 kan bære tunge laster på op til 1.250 kg og når hurtigt rundt på lageret med sin maksimale hastighed på 12 kilometer i timen.

EPM 100 er udstyret med en 24-volt-motors og når løftehøjder på op til 9.850 millimeter. Den klarer vægtbelastninger på 1.000 kg og kan køre 11 kilometer i timen. Med lanceringen af de to nye modeller er UniCarriers plukketruck-serie nu komplet. Serien omfatter desuden den kompakte EPL 100, som er tiltænkt plukkeopgaver i andet hyldeniveau og med en løftehøjde på op til 3.400 millimeter.

Den nye ordreplukker er udstyret med et helt nydesignet og stabilt chassis. En del af det nye kabinedesign består af styreelementer, som tilpasser sig den enkelte truckførers arbejdsbehov i forhold til højde og position. EPM og EPH kan desuden valgfrit bestilles med betjeningselementer på både mast- og gaffelsiden. Det skaber maksimal produktivitet og optimal ergonomi uanset arbejdsposition.

Sikker og økonomisk drift

Af sikkerhedsårsager må plukketruckene kun anvendes med en truckfører ombord. Alle modellerne i EP-serien er af den grund udstyret med en sensor, som løbende kontrollerer hele førerplatformen. Løsningen er særligt ergonomisk, idet føreren dermed slipper for at skulle bruge en pedal eller et håndtag til at starte enheden.

Maskinføreren kan indtage en behagelig arbejdsposition og behøver ikke at orientere sig efter dødmandskontakten. Ved arbejde omkring højtliggende hylder er brugeren beskyttet af en sidebøjle, som skal være lukket ved arbejdshøjder på over 1,2 meter. Hvis bøjlen ikke er lukket, kan trucken ikke startes.

Trucken er udstyret med en indbygget computer, som giver nem og hurtig adgang til alle indstillinger, ligesom den administrerer de lagrede adgangsdata og brugerprofiler for enhedens godkendte truckførere.

Eco-modus sikrer lang batterilevetid

I tillæg til standardmodus kan EPM og EPH også sættes på eco-modus, som sænker energiforbruget med tolv procent, hvilket gør det muligt at opnå særlig høj energieffektivitet. De to plukketrucks gør ikke meget væsen af sig på lageret rent lydmæssigt: EPM ligger på 66 decibel og EPH på 65 decibel.

Modellerne kan både anvendes som fritkørende enheder eller i skinne- og induktionssystemer i smalgange. Man kan desuden øge sikkerheden i smalgangsomgivelser ved at udstyre trucken med UniCarriers valgfrie ’personal protection system’. Dette system omfatter en laserfunktion, som automatisk genkender personer eller andre lagermaskiner i næromgivelserne. Systemet standser enheden, hvis der er risiko for kollision.

-hawin

 

 

3/1 2017
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk