jungheinrich banner
jungheinrich banner

 

Virksomhedens størrelse forpligter

Virksomhedens størrelse forpligter

Nogle uger inde i 2018 giver OK’s markedschef Henrik Dehn det nye år nogle ord med på vejen i forhold til energiselskabet OK’s udvikling på transportmarkedet

OK’s markedschef på transportområdet Henrik Dehn har lagt en kurs, der sætter OK på landkortet i endnu højere grad – det er både i forhold til udviklingen af Truck Diesel stationer og digitale løsninger. Udviklingen sker naturligvis med stor omtanke for forretningen, men også med en klar bevidsthed om, at når man er en del af en solid virksomhed, har man samtidig en forpligtelse til at udvikle den. 

SMS-løsning og sikkerhed
Energiselskabet OK har stort fokus på udvikling af digitale løsninger efter kundernes behov - så længe løsningerne også er med fokus på sikkerhed.

En af løsningerne, der øger sikkerheden, er muligheden for tankning via sms, og den kan bruges forskelligt hos kunderne efter behov. Nogle kunder bruger den kun i nødstilfælde, hvis chaufførens Truck Diesel-kort for eksempel er beskadiget, og han står og skal tanke, men den kan også bruges som eneste løsning, hvor chaufføren altid tanker via mobilen, når der tankes på en af OK’s Truck Diesel-stationer.
- Der er flere muligheder, og som altid er det et spørgsmål om den enkelte kundes behov, understreger Henrik Dehn.

SMS-løsningen skal i den kommende tid udrulles også til udenlandske transportkunder med kørsel i Danmark. ”Vi vil rigtig gerne være attraktive også for udenlandske kunder med aktivitet i Danmark,” siger Henrik Dehn og fortsætter: ”SMS-løsningen vil gøre det nemmere for dem at tanke på OK’s Truck Diesel-stationer.”

De rigtige placeringer
-
Det vigtigste for OK er, at vi dækker kundernes behov. Det er ikke et mål i sig selv at have mange Truck Diesel stationer - målet er, at de ligger godt i forhold til at afdække kundernes behov, siger Henrik Dehn.

- Det er vigtigt, at vi er synlige de rigtige steder og udvikler forretningen efter de muligheder, slår han fast.

Digital vej i vækst
Digitale tiltag bliver fortsat udviklet de kommende år. En af de seneste løsninger henvender sig til kunder med varebiler, som tanker med OK’s erhvervskort og dermed kan tanke både på OK Truck Diesel-stationerne og OK’s almindelige tankanlæg.

OK arbejder konstant på at forbedre servicen i forhold til kundernes behov og udvikle løsninger, der letter i hverdagen – både administrativt og på brugerniveau.

Som de første i verden, kan OK præsentere et tankkort til erhverv, der er blevet digitalt. For erhvervskunderne betyder det, at man ikke behøver holde styr på et fysisk tankkort, da man nu kan tanke med mobiltelefonen via OK’s app.

Samtidig er det blevet nemmere for erhvervskunder at administrere sine tankkort, og det er især en fordel for virksomheder med en større vognpark. Det foregår i ”MinOK”, som er den selvbetjeningsplatform, OK’s kunder har adgang til. Derinde kan man selv distribuere mobil-tankkort til sine medarbejdere via en SMS.

Det digitale værktøj indeholder desuden en række funktioner, som gør det nemmere at holde styr på virksomhedens biler, blandt andet i forhold til brændstofforbrug og km-regnskab.

-hawin

 

Læs mere om transport & distribution

5/2 2018