Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker
Det går godt for den privatejede, jyske supermarkedskæde Løvbjerg, som har oplevet stor fremgang i 2020 og kunne slutte året med 18% vækst. Kæden investerer derfor også i modernisering og flere digitale tiltag. Senest har Løvbjerg indført elektroniske hyldeforkanter i alle butikkerne
På trods af Corona oplever den familieejede supermarkedskæde Løvbjerg, der i alt har 15 butikker i Jylland og på Fyn, en stabil vækst. Alle butikkerne vækster og fremgangen giver en god tro på fremtiden. Løvbjerg åbner desuden nyt stort supermarked i Esbjerg i 2022.
Den familieejede virksomhed drives på en helt særlig måde, hvor man benytter sig af princippet ’frihed under ansvar’. Ifølge adm. direktør hos Løvbjerg, Jesper Due, betyder det, at man ansætter dygtige folk, der får friheden til at udvikle butikkerne. Det er især en styrke i krisetider, fortæller han:
- Butikkerne har friheden til at tilpasse sig og udvikle butikkerne – og det er klart en fordel i Corona-tiden, hvor det er nødvendigt at handle hurtigt.
I øjeblikket investeres der massivt i en modernisering af kædens butikker, hvor Løvbjerg senest har indført elektroniske hyldeforkanter i alle butikker. Det er en løsning, som Delfi Technologies har leveret.
Sparer ressourcer og øger kundeservice
Implementeringen af elektroniske hyldeforkanter er en del af Løvbjergs digitale udvikling, hvor man blandt andet også har gjort det muligt at bestille og betale take away på nettet.
Administrerende direktør hos Løvbjerg, Jesper Due.
- Vi har igangsat en række digitale tiltag. Med elektroniske hyldeforkanter kan vi spare et større antal medarbejdertimer, hvor ressourcerne i stedet kan bruges til andre opgaver i butikken. Samtidig løfter det vores kundeservice, da vi sikrer den rigtige pris på hylden, siger Jesper Due og tilføjer:
- Derudover giver hyldeforkanterne os nogle nye muligheder i vores markedsføring. Fremover vil det være både lettere og hurtigere at lave flere nye kampagner – f.eks. hvis vi ønsker at sætte en varegruppe ned med 25% i et givent tidsrum.
Ny teknologi giver flere muligheder
Mens mange andre supermarkeder længe har benyttet sig af elektronisk prisskiltning, har Løvbjerg ventet med at foretage investeringen. Ifølge Jesper Due, så er tidspunktet først blevet det rigtige for Løvbjerg nu.
- Jeg var faktisk med til at indføre elektroniske hyldeforkanter i min tid i Salling Group, men dengang var teknologien en helt anden og krævede stadig mange ressourcer. Men der er sket rigtig meget med teknologien og i dag får vi langt flere muligheder, forklarer han.
Jesper Due har været hos Løvbjerg i syv år, før da mere end 20 år i Føtex/Salling Group, både i butikker og på hovedkontoret.
Fuld udrulning – i drift i alle butikker på under en måned
Løvbjerg ønskede en fuld udrulning af Delfi-løsningen, så man fik installeret elektroniske hyldeforkanter i alle butikker, på samme tid. På den måde kunne kæden, helt fra start, få fuldt udbytte af skiftet fra papir til elektronisk skiltning.
Derudover ønskede Løvbjerg en løsning, der matchede de behov, som man havde til fleksibilitet og skalerbarhed. Derfor faldt valget på Delfi Technologies.
- Vi har teamet up med Delfi Technologies fordi det er den rette løsning for os. Alle butikker har på under en måned fået elektroniske hyldeforkanter – det er ret effektivt. Samtidig er det enkelt at skalere op, hvis vi ønsker flere skilte, nye størrelser eller helt nye butikker, siger Jesper Due.
Bedre synlighed og klare signaler
Den jyske supermarkedskæde har bevidst valgt at gå med større skilte og har arbejdet meget med at få det helt rigtige layout og udtryk på hyldeforkanterne.
Skiltene er fuldgrafiske, hvilket betyder at kæden i princippet kan vise alt det indhold man måtte ønske – såsom logo, symboler og andre grafiske elementer. Derudover er prisen et afgørende element for Løvbjerg. Det er vigtigt, at prisen står klart og tydeligt.
- Med denne løsning kan vi sikre den nødvendige synlighed og sende klare signaler når en vare er på tilbud, når en vare er økologisk eller dansk produceret. Det tror jeg på betyder enormt meget og det giver os nogle betydningsfulde muligheder i forhold til vores kunder, fortæller Jesper Due.
-hawin