Helligsø Teglværk har haft samme truckmærke i 43 år
Helligsø Teglværk har kørt med Linde-truck i 43 år – seneste skud på stammen er en fabriksny Linde H30 EVO dieseltruck med en løftekapacitet på tre ton.

Helligsø Teglværk har haft samme truckmærke i 43 år

Det hører til sjældenhederne, at en virksomhed kører med det samme truckmærke i 43 år uden overhovedet at overveje andet. Ikke desto mindre er dette tilfældet hos Helligsø Teglværk, der i afdelingen i Ydby fik deres første Linde gaffeltruck i 1976. Det var det første teglværk i Danmark, der fik en Linde. Lige siden har de orangerøde truck klaret alle interne transportopgaver

Helligsø Teglværk ligger naturskønt i de lerholdige bakker ned til Nissum Bredning i Thy. Værket har fremstillet mursten siden 1879. Helligsø Teglværk er dermed et af de ældste tilbageværende teglværker i Danmark.

Årligt fremstilles omkring 20 millioner mursten i 60 forskellige varianter, hvilket kræver store mængder råmaterialer og masser af interne transportopgaver.

Linde truckflåde

Til at håndtere den interne transport opererer Helligsø Teglværk med seks Linde el-truck og fire Linde dieseltruck. Teglværket har netop indkøbt en fabriksny Linde H30 EVO dieseltruck fra N.C. Nielsen, der kører med lavt brændstofforbrug, lave vedligeholdelsesomkostninger og et lavt støj- og forureningsniveau.

Trucken indgår i den samlede truckflåde, som holdes oppe i gear ved en løbende udskiftning af de maskiner, der har flest driftstimer på tælleren.

- Linde er tysk kvalitet, når det er bedst. Vi foretrækker Linde-mærket, da truckene er driftssikre, slidstærke og komfortable for vores truckførere, som ikke vil køre i andet. Vi har været tro mod Linde i flere årtier, da truckene fungerer upåklageligt med yderst sjældne nedbrud. Samtidig får vi udviklet ekstraudstyr, der passer præcist til vores transportopgaver, fortæller ejer Hans Christian Hansen fra Helligsø Teglværk.

Linde-truck siden 1976

Blandt de rutinerede truckførere på Helligsø Teglværk finder vi 67-årige Hans Peder Jensen. Han har samlet set været ansat 47 år i virksomheden, og er nu på nedtrapning med en 4-dages arbejdsuge på teglværket som truckfører og kvalitetsmedarbejder. Hans Peder har kørt Linde-truck siden 1976, først på i Ydby-afdelingen og siden på Helligsø Teglværk.

- Linde har været min trofaste makker i rigtigt mange år. Truckene har udviklet sig meget gennem årene, og det har været spændende at opleve den teknologiske udvikling, hvor truckene gradvist er blevet forbedret. Jeg nyder mit arbejde som truckfører, da der er stor frihed og variation i jobbet. Jeg vil gerne fremhæve de ergonomiske detaljer og høje førerkomfort inde i kabinen, som letter det daglige arbejde og gør Linde truckene til noget særligt, fortæller Hans Peder Jensen fra Helligsø Teglværk.

Historisk vingesus

Hos N.C. Nielsen glæder man sig naturligt nok over at have Helligsø Teglværk på kundelisten og at teglværket adskillige gange har foretaget genkøb af Linde:

- Det er historisk vingesus over Helligsø Teglværk, som har fremstillet mursten i mange generationer, og som i årevis har valgt at opgradere truckflåden med nye Linde-modeller. Vi er stolte over at være en del af deres virksomhedshistorie og løbende udvikling, hvor der kommer nye spændende facadeprodukter på markedet. På mange måder repræsenterer teglværket de samme kerneværdier som N.C. Nielsen selv og derfor er der basis for et stabilt samarbejde, udtaler salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

-hawin

 

 

 

 

 

6/12 2019
  • Kamstrup, Linak og M&J Denmark er nominerede

    Kamstrup, Linak og M&J Denmark er nominerede

    logistikloesninger ›Produktionslinje til vandmålere, dynamisk opmåling af aluminiumsprofiler og et fuldautomatisk svejseanlæg dyster i år om DIRAs Automatiseringspris, der uddeles under HI-messen
  • Danmark hænger fast i oliedyndet

    Danmark hænger fast i oliedyndet

    logistikloesninger ›Politikerne skal turde indrette økonomien til at understøtte elektrificering med et energieffektiviseringsfradrag - i stedet for at lade virksomhedernes investeringer strande i puljebureaukrati
  • Last mile-leverancer optimeret

    Last mile-leverancer optimeret

    logistikloesninger ›Den engelske specialist i oplagring og hjemmelevering af store varer, ArrowXL har valgt Descartes’ ruteplanlægningsløsning til at automatisere og effektivisere sine last mile-leverancer
  • Ny leder i Init Group

    Ny leder i Init Group

    logistikloesninger ›Init Group styrker sig til det tværorganisatoriske arbejde i virksomhedens mange afdelinger, med ny leder
  • Nemlig lancerer ny strategi

    Nemlig lancerer ny strategi

    logistikloesninger ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Strategisk brownfield-automatisering

    Strategisk brownfield-automatisering

    logistikloesninger ›Med et nyt logistikprojekt viser ODTH og Movus at brandvisionen om tilgængelig automatisering og kompakt skalerbarhed er realiserbar i eksisterende logistikvirksomheder
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    logistikloesninger ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    logistikloesninger ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration