Direkte fragtfly mellem Danmark og Kina

Direkte fragtfly mellem Danmark og Kina

Aftale mellem Blue Water Shipping og SAS Cargo åbner for direkte luftfragt mellem Danmark og Kina

Efterspørgslen på luftfragt til og fra Kina er ganske stor, men på grund af COVID-19-situationen er næsten alle almindelige flyvninger stoppet, hvilket giver lange transittider for de europæiske virksomheder – både hvad angår import og eksport.

Den nuværende luftfragtkapacitet kan dermed ikke indfri det behov, der er hos erhvervslivet i de europæiske lande for at kunne opretholde deres produktion og aktiviteter. 

Blue Water har derfor ekstraordinært indgået en charter-aftale med SAS Cargo om en direkte fragtruteservice med to ugentlige returflyvninger mellem Danmark/København og Kina/Shanghai. Første flyvning er 6. maj, og der er indtil videre planlagt otte forventede flyvninger. 

- Det er en svær situation for mange af vores kunder, da det er meget vanskeligt at få transporteret deres gods enten til eller fra Kina. Det drejer sig både om import af vitale sundhedsforsyninger og import af varer for vores normale erhvervskunder. Men også på eksportsiden er der et stigende behov. Det er derfor, vi har besluttet at investere i denne midlertidige fragtruteflyvning, siger Palle Kamstrup, der er Global Director Sea & Air hos Blue Water.

Østgående – til Kina:

Afgang fra København hver tirsdag og lørdag med direkte forbindelse og ankomst Shanghai næste dag. Omfattende road feeder-service sørger for afhentning i Europa. Road feeder-service til distribution i Kina er under planlægning.

Vestgående – fra Kina

Afgang fra Shanghai hver onsdag og søndag med direkte forbindelse og ankomst København samme dag.  Omfattende road feeder-service sørger for afhentning I Kina og distribution i hele Europa.

Tæt samarbejde

SAS Cargo er valgt som partner på baggrund af de to firmaers langvarige samarbejde, der bygger på gensidig høj kvalitet, respekt og forståelse. Samtidig ønsker Blue Water at støtte den danske luftfartsindustri fremfor udenlandske.

Ruten går mellem København og Shanghai, da der begge steder er de nødvendige faciliteter, samt at lufthavnene er centrale i SAS’ rutenet.  

- Vi er stolte og glade for at indgå dette tætte samarbejde med vor mangeårige og loyale samarbejdspartner Blue Water Shipping og dermed være med til at bidrage til at holde en luftfragtkorridor åben mellem Danmark og Kina, udtaler Leif Rasmussen, President & CEO SAS Cargo Group A/S.

- Siden starten af COVID-19, har luftfragt været en vital partner i at sikre transporten af vigtig medicinsk udstyr og medicin og holde de livsnødvendige transportkorridorer åbne for de mest kritiske tids- og temperatursensitive produkter. I disse kritiske tider prioriterer SAS Cargo at holde så mange som muligt af disse vigtige luftkorridorer åbne og dermed bidrage til at sikre en stabil, sikker og hurtig lufttransport, siger Leif Rasmussen.

Stærk indsats

Luftbroen promoveres af Blue Water i fællesskab med firmaets mangeårige agent i Kina, Cargo  Services Group, som er en international logistik- og speditionskoncern hjemmehørende i Kina.

John Lau, Cargo Services Groups grundlægger og CEO udtaler: 

- Vi glæder os over samarbejdet med Blue Water Shipping omkring etableringen af denne luftbro mellem Kina og Europa. Formålet er at imødekomme kundernes behov for transport af gods mellem vores to kontinenter – specielt de presserende forsyninger af værnemidler  til landene i Europa, som er ramt af COVID-19. 

Det har været en udfordrende opgave at få etableret flyvningerne, da arbejdet med at få tilladelserne i hus er ganske krævende under de nuværende omstændigheder. 

- Takket være en stærk indsats af vores egne folk samt SAS Cargo og Cargo Services Group er det lykkes at komme i mål med tilladelser og hele vores setup. Nu ser vi frem til at kunne servicere vores kunder, og andre der har behov for hurtig og sikker flytransport siger Palle Kamstrup, der forventer god efterspørgsel på kapaciteten. 

Han tilføjer, at Blue Water udover luftfragt selvfølgelig også tilbyder transportløsninger med kurer, søfragt og jernbane. 

-hawin

5/5 2020
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert