Faglighed er afgørende, når chauffører er strandet

Faglighed er afgørende, når chauffører er strandet

Nedetid koster penge, og derfor skal nøglen hurtigt tilbage i tændingen. Sådan lyder det fra European Breakdown Service og Continental Dæk Danmark, der har indledt et samarbejde, der sikrer hurtig og kvalificeret hjælp til chauffører, når de er strandet på landevejen

At strande på en landevej et ødet sted i Europa med fuldt læs på bilen og en tidsplan, der pludselig skrider, er nok et scenarie, som de fleste chauffører ser sig fri for. Dét ved man hos danskejede European Breakdown Service ApS, der på under et årti er blevet markedets førende leverandør af international vejassistance til erhvervskunder inden for gods- og persontransport.

Siden 2010 har virksomheden hjulpet chauffører over hele Europa med at få nøglen hurtigt i tændingen igen – og her prioriteres en ting højere end alt andet. At få dem hurtigt tilbage på landevejen.

- Vores kunder er – modsat mange andres – allerede pressede, når de taster vores telefonnummer. Og det forstår vi godt. Det er frustrerende at holde stille, og derfor stiller vi ekstra høje krav til vores service. Kunden har nemlig behov for mere støtte end en dansktalende hjælp i den anden ende af telefonen.

- Vores medarbejdere er brancheeksperter med en meget tung rygsæk fuld af viden og erfaring om netop de tunge køretøjer, og det er sådan vi skaber værdi og mindre nedetid for vores kunder, fortæller salgsmanager Steffen Skødt Pedersen fra European Breakdown Service.

Erfaring er den stærkeste force

I Danmark har European Breakdown Service hovedsæde i Haderslev, hvor medarbejderne hjælper og guider strandede chauffører i hele Europa. Blandt medarbejderne er altså Continental Dæk Danmarks danske og udenlandske chauffører, der via Conti360 Fleet Service får eksperthjælp til at få de tunge køretøjer hurtigt videre.

Administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.

- European Breakdown Service kan tilbyde vores kunder lige nøjagtig dét, de har brug for – hurtig, nem og sikker hjælp, der reducerer deres nedetid. De er specialister inden for transport og erhvervskøretøjer, så når man får en i røret, så får man hjælp af én, der virkelig ved, hvad det drejer sig om. Deres mangeårige erfaring og brancheviden er den stærkeste force, når kunderne skal hjælpes. En egenskab, som vi selv arbejder med at skabe oplevelsen af hver dag, og som er grundlæggende årsag til samarbejdet, fortæller administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.

Steffen Skødt Pedersen bruger selv en analogi for at forklare vigtigheden af brancheviden og erfaring – og den tager udgangspunkt i både burgere og dæk.

- Du kan købe burgere på hvert gadehjørne, og ligesom med dæk, så ligner produkterne hinanden, men det betyder ikke, at kvaliteten er lige god. Der er forskel på, hvor lækre råvarer, der er brugt til burgeren og hvor meget teknologi, der ligger bag dækkets udvikling. Ligegyldigt hvad, så kræver velsmag og premiumdæk erfaring og viden. Det samme gælder vejassistance til tunge køretøjer. Premium løsninger baseret på høj ekspertise og viden er vigtigt for os, og det genkender vi også i Continental Dæk Danmark, fortæller Steffen Skødt Pedersen.

Samarbejdet mellem de to virksomheder betyder, at Continental Dæk Danmarks kunder vil få fat på én af European Breakdown Services medarbejdere, hvis de skulle opleve dækhavari.

Hvis uheldet er ude…

Som et supplement til deres Conti360 Fleet Service har Continental også lanceret en website, hvor man kan finde de europæiske landes hotlines, herunder nødnumre til politi og ambulancer samt informationer om protokoller og regler i tilfælde af nedbrud.

- Man får næsten lyst til at referere til kliche-ordsproget ”time is money”, fordi det slår hovedet på sømmet. Hvis chaufførerne holder stille på landevejen grundet nedbrud eller punktering, er det dyrt for virksomheden og enormt frustrerende for chaufføren.

- Nogle lande har helt specifikke regler for, hvordan et nedbrud skal håndteres – og derfor har vi samlet det hele ét sted, så det er nemt for chauffører og flådeansvarlig at finde telefonnumre og information, så de kan komme hurtigt videre, slutter Georg Nielsen.

-hawin

8/6 2020
  • Danmark først med forsøg med datadrevet lodsning fra land

    Danmark først med forsøg med datadrevet lodsning fra land

    transport ›Med godkendelse fra Beredskabsstyrelsen indleder DanPilot og Danelec nu et testforløb med landbaseret lodsning - den første test af sin slags i verden. Godkendelsen er et afgørende skridt hen imod et teknologisk paradigmeskift, der åbner nye muligheder for bedre sikkerhed, klima og effektivitet i den maritime sektor
  • Elektiske varebiler får stadig baghjul hos forhandlerne

    Elektiske varebiler får stadig baghjul hos forhandlerne

    transport ›Selv om salget af nye varebiler på el er steget, halter det stadig bagefter personbilsmarkedet, hvor el-biler nu dominerer på vejene. Landets største energiselskab, Andel Energi, vil gerne skubbe til udviklingen, og lancerer nu en ladeløsning målrettet til erhvervslivet
  • DHL Danmark gør det nemmere - og papirløst - at returnere

    DHL Danmark gør det nemmere - og papirløst - at returnere

    transport ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Rekordstart på året for Bring

    Rekordstart på året for Bring

    transport ›Logistikvirksomheden Bring har fået en flyvende start på 2025. Hidtil i år er Brings pakkemængder i Danmark steget med 22 procent sammenlignet med samme periode sidste år – og hele 72 procent siden 2019
  • Verdens største PtX-anlæg indviet i Sønderjylland

    Verdens største PtX-anlæg indviet i Sønderjylland

    transport ›Tirsdag blev European Energys kommercielle anlæg til produktion af e-methanol officelt åbnet i Aabenraa. Anlægget vil nu omdanne strøm fra sol og vind til 42.000 tons grønt brændstof bl.a. til Mærsks containerskibe og til produktion af plast, og samtidig styrke Aabenraa Havns grønne ambitioner
  • Mængden af stort stykgods stiger på containerskibene

    Mængden af stort stykgods stiger på containerskibene

    transport ›"Breakbulk-gods" er betegnelsen for fragtvarer i størrelser og vægt, der ikke passer ind i de gængse containerdimensioner. Og dem bliver der flere af, især på de største containerskibe, som sejler direkte mellem Gøteborg Havn og havne i Asien hver uge
  • Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    transport ›Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på sine klimamål. De første 10 biler er på gaderne, og målet er, at hele flåden om få år skal køre på el
  • Solid vækst og realiserede investeringer i ADP

    Solid vækst og realiserede investeringer i ADP

    transport ›2024 gav vækst på godsvolumen, omsætning og driftsresultat i Fredercia og Nyborg havne. Derudover fastholdt ADP et højt investeringsniveau bl.a. med færdiggørelse af flere lagerfaciliteter i Taulov Dry Port, og en række nye aktiviteter er sat i gang