
Molslinien og Destination Bornholm satser tysk
Fælles, målrettet indsats som skal hente flere tyske turister til Bornholm, sat i gang allerede inden rederiet overtager færgeruterne
Destination Bornholm og Molslinjen er netop blevet enige om en strategisk aftale, der skal løfte turismen
på Bornholm.
Aftalen rummer en række elementer, herunder samarbejde omkring viden og indsigt om
de tilrejsende samt fælles markedsføring. Første konkrete tiltag bliver en målrettet indsats mod
Tyskland, hvor befolkningen i stigende grad viser interesse for at holde ferie i Danmark.
Samarbejdet om at indfri det tyske potentiale begynder allerede, inden Molslinjen den 1. september
2018 overtager færgeruterne til og fra Bornholm.
- Vi ser frem til at sætte ekstra fokus på Tyskland sammen med Molslinjen. Skandinavien er den
næstmest eftertragtede rejsedestination for unge tyskere, og de søger især outdooroplevelser, hvilket
matcher rigtigt godt med Bornholms varierede udbud til aktive turister. Samtidig er børnefamilierne
begyndt at vende blikket mod nord, hvor ikke mindst det trygge og hyggelige miljø spiller en stor rolle,
siger Pernille Kofod Lydolph, som er direktør i Destination Bornholm.
En ny analyse fra VisitDenmark viser, at Danmark igen er blevet mere populært blandt tyskere. 2,2
procent. af den tyske befolkning angiver i undersøgelsen, at de forventer at holde mindst fem dages
ferie i Skandinavien i 2017.
Hos Molslinjen er der også glæde over aftalen, som giver rederiet vidende og erfarne partnere i at
tiltrække gæster til øen:
- I fællesskab vil vi finde ud af, hvad der får folk til at besøge Bornholm i dag – og ikke mindst hvad der
skal til for, at de også vil besøge Bornholm i fremtiden. Sammen skal vi løfte turismen og fastholde den
gode udvikling og vækst på Bornholm, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Han indtræder jf. Destination Bornholms vedtægter i selskabets bestyrelse i 2018.
En fælles kampagne skal skaffe flere tyske gæster til den skønne bornholmske sensommer og det
tidlige efterår i 2018. Samarbejdet kickstartes således inden ruteovertagelsen, så man kan nå at
påvirke tyskernes valg af ferie i 2018.
- Vi ved, at tyskerne gerne holder ferie ved Østersøen, og vi har igennem de senste år fået mange flere
tyskere til Bornholm, men mange holder fortsat ferien på den tyske side. Der vil være et betydeligt
potentiale, hvis vi kan overbevise dem om at krydse Østersøen. Derfor er jeg glad for, at vi indleder
samarbejdet med Molslinjen med en indsats netop her, afslutter Pernille Kofod Lydolph.
-lipe