NC Nielsen
ACO FUNKI: Linde har ændret hele logistikken

ACO FUNKI: Linde har ændret hele logistikken

Den ny Linde-flåde har ændret den interne logistik hos ACO FUNKI mærkbart. De nye el-truck har gjort det muligt at gå fra to-holds skift til et-holds skift. Plukkearbejdet på lageret er blevet forbedret. Komforten for truckførerne er øget. Og i udendørsmiljøet bidrager Linde-maskinerne til en mere støjsvag kørsel, der ikke generer fabrikkens naboer

ACO FUNKI er leverandør af udstyr til griseproducenter verden over. Hovedsædet ligger i Gjellerup uden for Herning.

Siden begyndelsen i 1933 har virksomheden udvidet de fysiske rammer, så matriklen i dag tæller over 10.000 kvadratmeter med både administration, showrooms, produktion, lagerfaciliteter, gæstebygninger og store kørearealer og oplagring under åben himmel.

- Vi havde et stort behov for at styrke vores interne logistik. Vi havde blandt andet afprøvet nogle plukketruck, der skulle fungere sammen med et nyindført scannersystem.

- Samtidig skulle vi bruge et større antal maskiner til plukkearbejdet og støjsvage el-truck, der kunne køre udendørs og indendørs, fortæller Supply Chain Manager Tommy Nørregaard fra ACO FUNKI.

Flere Linde på banen
N.C. Nielsen blev valgt som samarbejdspartner efter et større analysearbejde, en grundig vurdering af flere tilbud og tidligere erfaringer med Linde-mærket.

Supply Chain Manager hos ACO FUNKI, Tommy Nørregaard.

Sidste år ankom der fire fabriksnye Linde V10 plukketruck, en brugt Linde V10 plukketruck, en Linde E16 EVO el-truck og en Linde E20 EVO el-truck. Flåden blev øget til i alt 13 eldrevne Linde-maskiner.

- Der er mange gode grunde til at vælge Linde-mærket. Den tekniske kvalitet er for mig det vigtigste valgkriterie, da maskinerne nærmest er uopslidelige og kun meget sjældent har nedbrud.

- Jeg vil gerne fremhæve serviceniveauet hos N.C. Nielsen, hvor vi hurtigt kan få fat i vores servicemontør, der har en opdateret viden om alle vores Linde el-truck, udtaler Tommy Nørregaard fra ACO FUNKI.

For ACO FUNKI var det afgørende at strømline hele maskinflåden, operere med den samme leverandør på alle enheder og dermed have én kontakt til den medfølgende N.C. Nielsen-service.

Med en bred flåde af Linde el-truck har ACO FUNKI fået overskudskapacitet, så et eventuelt kortvarigt nedbrud på en enkelt maskine ikke griber forstyrrende ind i den samlede logistik.

- Hele vores indretning har været påvirket af overgangen til el-truck.

- Vi har optimeret vores køreruter på lageret, placeret flere produkter oppe i højden, etableret nye korridorer ved kørsel mellem ude og inde og så har de støjsvage Linde el-truck udvidet køreområdet i det fri og ændret køretiden, da de nu starter en time tidligere om, morgenen, fortæller Tommy Nørregaard.

Hos ACO FUNKI er de særligt opmærksomme på støjen i udendørsmiljøet, da fabrikken grænser op til privat beboelse i flere retninger. Ønsket er at udvide de udendørs lagerarealer på matriklen.

Den reducerede støj fra Linde el-truck har medført at virksomheden har kunnet spare en støjvæg ud mod gaden og tilmed har gjort det muligt at påbegynde truckkørslen kl. 6.00 om morgenen.

- Linde el-truckene har betydet en mere støjsvag kørsel, hvilket især er en fordel på udendørsarealerne. Samtidig er støjen fra gaffelforlængerne også væk.

- Et lavere støjniveau og en højere komfort for truckførerne har smittet positivt af på arbejdsmiljøet, som helt sikkert har fået et løft med Linde el-truckene, slutter Supply Chain Manager Tommy Nørregaard fra ACO FUNKI.

-hawin 

4/12 2023
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år