NC Nielsen
Linde tager fra hos Randers Tegl

Linde tager fra hos Randers Tegl

Hos Randers Tegl i Højslev er der ingen tvivl. De dyrebare tagsten har bedst af at blive fragtet af en Linde. Teglværket har for nylig købt og betalt to nye truck fra N.C. Nielsen. En Linde H45D/1204 gaffeltruck med en kapacitet på 4,5 ton klarer det tunge læssearbejde og en Linde E30/1252 el-truck håndterer det lette og forefaldende transportarbejde

Linde er det foretrukne truckmærke hos Randers Tegl med en samlet flåde på over 50 Linde-enheder på koncernens fem teglværker i Danmark og i Tyskland.

Teglværket i Højslev fremstiller over seks millioner tagsten årligt.

De røde Linde-truck matcher på alle måder de røde murstensbygninger og de tusindvis af tegltagsten på paller, der blot venter på at komme afsted for at gøre lykke på alverdens tage.

Teglværket i Højslev fremstiller vingetagsten, falstagsten og tilbehør med i alt 750 teglvarenumre i sortimentet.

Alle værkets 40 medarbejdere har truckcertifikat, så de kan betjene Linde truckene og den øvrige flåde af kørende materiel, der kan boltre sig på 5,5 hektar, hvoraf de 20.000 m2 er under tag.

Området er let kuperet og højdeforskellen på matriklen har også haft indflydelse på truckvalget:

- Vi har valgt en Linde dieseltruck til læssearbejdet, da en eldrevet gaffeltruck ville løbe tør for strøm på stigningerne uden for fabrikken.

- Trucken skal klare en højdeforskel på omkring otte meter på turen fra udløbsbåndet og ned til udendørslageret.

- Havde arealet været helt fladt, havde vi naturligvis købt en eldrevet Linde-truck til læssearbejdet, fortæller fabrikschef Thomas Wøhlk fra Randers Tegl i Højslev.

Stensikker transport
Teglværket i Højslev har kørt Linde siden 1983. Fremstilling af tagsten er en transporttung proces, hvor de færdigproducerede tagsten løbende skal køres på lager og hvor strømmen af lastbiler hele tiden skal have friske forsyninger af tunge paller med tagsten.

Desuden skal der køres med tomme paller, containere med restmaterialer til genbrug, råmaterialer og hentes paller med tilbehør fra plukkelageret. 

Fabrikschef Thomas Wøhlk fra Randers Tegl i Højslev.

- Vi er afhængige af en høj oppetid og at kunne holde forretningen kørende. Derfor foretrækker vi Linde-truck, som fungerer upåklageligt og yderst sjældent har nedbrud.

- Jeg vil gerne fremhæve N.C. Nielsens gode servicekoncept. Servicemontøren fra N.C. Nielsen bor i området og kommer med kort varsel, hvis der er det mindste i vejen og han bliver til opgaven er løst, pointerer Thomas Wøhlk.

Den nye Linde H45D/1204 er sikkerheden selv. Den er designet med slanke og asymmetriske masteprofiler, smalle A-stolper og en rummelig førerkabine med sænket frontplade, så føreren har et godt udsyn hele vejen rundt om maskinen.

Truckens lave tyngdepunkt, udsynet og sikkerheds-assist-systemer som Linde Curve Assist sikrer en stabil, hastighedsreguleret og sikker truckkørsel under alle forhold på teglværket.

Komfort i kabinen
Et kardinalpunkt for medarbejderne i Højslev var kabinekomforten og deres ønsker til denne spillede en afgørende rolle i valget af nye truck.

Linde H45D/1204 læssetrucken er således udstyret med aircondition, luftaffjedret førersæde, displays og ergonomiske greb og kontakter, der er på højde med standarderne i bilindustrien.

Øget komfort skulle gerne give øget arbejdsglæde og derfor blev ønskerne efterkommet:

- Vi lytter altid til vores medarbejdere. Så vi valgte at købe ekstra udstyr til truckene og fik dem indrettet i samarbejde med truckførerne. De har taget godt imod de nye Linde-truck og processen har givet truckførerne ejerskab til maskinerne.

- Det kan jeg sige med sikkerhed, da jeg er i daglig kontakt med truckførerne, forklarer Thomas Wøhlk.

-hawin

10/10 2023
  • Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    Hovedeftersynet er GAFSAMs DNA

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Høj kvalitet i det årlige hovedeftersyn af gaffeltruck garanterer, at maskinerne er sikre at bruge i de næste 12 måneder. Eftersynet kræver dygtige montører, og brancheforeningen GAFSAM sørger sammen med uddannelsesstedet, HEG, for at klæde montørerne på til udfordringerne med et tredages kursus
  • Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    Dematic og Linde Material Handling samler kræfterne på messe

    truck ›Når Logistik og Transport-messen i Göteborg åbner dørene den 14. og 15. november, vil de besøgende kunne se de to virksomheder udstille sammen og bl.a. demonstrere fordelene ved integrerede forsyningskædeløsninger
  • Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    Dobbeltsejr til CombiLift ved prisuddeling

    truck ›Leverandøren og producenten af løsninger til varehåndtering, Combilift har med to vundne priser opnået dobbelt anerkendelse ved dette års UK Engineering & Manufacturing Awards 2024
  • Robotter i logistik boomer på verdensplan

    Robotter i logistik boomer på verdensplan

    truck ›Efterspørgslen på robotter til transport og logistik er stigende: I 2023 blev der solgt næsten 113.000 robotter til transport- og logistikopgaver, hvilket er en stigning på 35 %
  • Vanderlande køber Siemens Logistics

    Vanderlande køber Siemens Logistics

    truck ›Leverandøren af logistik og procesautomatiseringsløsninger til lager- logistik-, pakke- og lufthavnssektoren, Vanderlande overtager Siemens Logistics fra den nuværende ejer Siemens
  • Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

    truck ›Nu lancerer N.C. Nielsen en af de hidtil kraftigste el-gaffeltruck til heavy handling-markedet, nemlig den fuldt elektriske Konecranes E-VER med løftekapaciteter på 18-25 ton til en bred vifte af kunder i de nordiske lande. Nøgleordene er nul emission, energieffektivitet og et innovativt systemdesign, der yder et markant bidrag til den grønne omstilling
  • Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    Nu forhandler N.C. Nielsen V-MOVE trailerflyttere

    truck ›N.C. Nielsen er begyndt at forhandle V-MOVE trailer-flyttere på det danske marked. Næsten før blækket er tørt på kontrakten med den hollandske producent, har N.C. Nielsen leveret den første V-MOVE løsning til en dansk kunde
  • Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    Autonome transportløsninger vinder ind i lufthavnene

    truck ›TractEasy bygger føreløse traktorer, som kan transportere 20 tons fragt i al slags vejr. Det er interessant for stadigt flere lufthavne, som nu anvender det module transportsystem til bagagehåndtering og det øvrige fragtgods til og fra flyene. Og helt ny fragtdolly er på vej næste år