Godt nyt for pakkedistributører

Godt nyt for pakkedistributører

Pakkepostdistributører, som har Express Snoot ved porten, er et skridt tættere på at opfylde kundens forventninger. Caljan leverer løsningen

Den nye Express Snoot fra Caljan reducerer håndtering hos pakkepostdistributører og andre virksomheder, der distribuerer løst lastet gods.

Den bemærkelsesværdige enhed er udviklet specifikt til at blive brugt sammen med Caljans Performer-teleskoptransportører, og den gør det nemt at læsse og losse køretøjer i alle størrelser. Operatøren kan tømme eller læsse hurtigt og ergonomisk korrekt hele arbejdsdagen igennem – hvilket giver øget kapacitet og hurtigere levering.

Halvering af gennemløbstiden

Da den kan bevæge sig op og ned, og fra side til side, er Express Snoot hele tiden præcis der, hvor den skal være; lige ved siden af operatøren. Pakkerne overføres til transportbåndet med korte, ergonomisk korrekte bevægelser. Express Snoot kan løfte til en vinkel på 15°.

Pakker kan placeres i højden, så hele køretøjets rumfang udnyttes og transportomkostningerne holdes nede. Når flåden består af både lastbiler og små køretøjer, kan Express Snoot sænkes under gulvniveau til en vinkel på -25°. Den fleksibilitet betyder, at køretøjer i alle størrelser kan serviceres gennem standardporte.

Udover at kunne bevæge sig op og ned kan Express Snoot også dreje i vinkler på ±25°, hvilket betyder, at operatøren ikke spilder tid på at bevæge sig rundt inde i køretøjet. Tests har vist, at Express Snoot gør læsse- og losseprocessen mere effektiv og mindre belastende.

Optimer processen og øg kapaciteten

Når operatøren bruger begge hænder, kan han eller hun flytte pakkerne løbende til og fra transportøren. Og når enheden er lige ved siden af operatøren, er der minimalt løftearbejde.

Operatøren arbejder intuitivt og skubber bare enheden på plads med hofte, skulder, knæ eller albue. Der er tre robuste skubbeknapper på begge sider af enheden, hvilket gør det nemt for to operatører at arbejde sammen. Begge operatører kan trække Express Snoot over til deres side af køretøjet eller skubbe den over til den anden side.

Ergonomisk rigtigt arbejde

Den unikke metode til at flytte løsningen betyder, at operatøren hele tiden arbejder i sin styrkezone, dvs. mellem knæet og skulderen. Pakkerne løftes på eller af båndet med minimal indsats og med så godt som ingen løft. Højfriktionsbåndet holder pakken godt på plads, mens den bevæger sig over drejepunktet og over på teleskoptransportøren – eller i modsat retning, hvis teamet er ved at læsse.

Enhedent kan udstyres med et nivelleringsstykke, der automatisk kompenserer for Express Snoots vinkel. Når pakkerne placeres på en flad overflade under losningen, giver det et endnu bedre arbejdsmiljø.

Foran på sikkerhed

Udover Caljans standardsikkerhedsfunktioner såsom fuld underafskærmning og fremragende belysning er Express Snoot udstyret med følere, der forhindrer, at den kolliderer med siderne af køretøjet. Følere foran på enheden sørger for, at den stopper så tæt på godset som muligt. Når Express Snoot bevæges fra side til side, sørger en låsemekanisme for, at den bliver på plads mellem bevægelserne.

-hawin

21/3 2017
  • Fandt hjælp før virksomheden og kroppen gik ned

    Fandt hjælp før virksomheden og kroppen gik ned

    transport ›Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop, men vognmand Michael Rasmussen nægtede at give op og søgte gratis hjælp gennem den landsdækkende Early Warning-indsats. I dag har han styr på driften og ro i kroppen
  • Elbilister slipper for omveje

    Elbilister slipper for omveje

    transport ›Det er slut med bøvlede omveje for at lade bilen op på de længere ture gennem Danmark. Fra årsskiftet sætter Vejdirektoratet strøm til 288 lynladere langs motorvejene
  • Brevet hitter i december

    Brevet hitter i december

    transport ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Julehandlen slår klikrekord

    Julehandlen slår klikrekord

    transport ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Også bilister bør synes

    Også bilister bør synes

    transport ›Ni ud af ti bilister har svært ved at få øje på cyklister og fodgængere uden reflekser eller lygter, viser nye tal. Ubehandlet synstab kan få fatale konsekvenser i trafikken, særligt i vintermørket, hvor modkørendes skarpe forlygter udfordrer øjnene. INDLÆG
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Autologistik i overhalingsbanen

    Autologistik i overhalingsbanen

    transport ›Bahn Express rejser fem mio. euro til nytænkning og udfordring af den europæiske autologistikbranche. Første stop er Danmark, hvor der nu er etableret et fuldt kontor.
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt