Klædt på til et marked i forandring

Klædt på til et marked i forandring

Når markedet og efterspørgslen forandres er det kritisk, at virksomheder hurtigt kan udvikle og tilpasse sine emballageløsninger. Det kræver en samarbejdspartner med dyb specialistviden og kendskab til de forskellige brancher

- Alle siger, at prisen er konkurrencedygtig, kvaliteten god og servicen høj. Men det er specialister med dybt kendskab til kundens forretning, der i sidste ende gør en forskel. De er med til at til at fremtidssikre kunderne til et marked, der er præget af høj forandringshastighed.

- Det er kritisk for vores kunder, at de er forberedt på paradigmeskift og ændringer i efterspørgslen og at vi kan omsætte vores viden og branchekendskab til konkurrencemæssige fordele, siger Jacob Ejlskov Andersen Scandinavian Sector Director i Antalis.

Som et eksempel er der lige nu stor efterspørgsel på forsendelsesemballage til fødevarer, og det kan tilskrives den voksende internethandel på dette område. En vækst, der er kommet hurtigt, og som har ændret det marked, fødevareproducenter og detailbranchen agerer på.

- Her skal vi hurtigt gå ind og tilbyde emballageløsninger, der på hygiejnisk og forsvarlig vis opbevarer og transporterer fødevarer fra pakning til levering, og som samtidigt er med til at højne slutbrugeroplevelsen. Vores brede sortiment og dybe branchekendskab gør, at vi kan reagere hurtigt på nye behov. Det styrker vore kunders position i markedet, forklarer jacob Ejlskov Andersen.

Dybdegående viden og bredt sortiment
Antalis dyrker specialistkulturen, og har specialister inden for både emballage, strækfilmmaskiner og papir. Med mere end 20.000 varenumre har Antalis en bredde, som gør det muligt at samle alle indkøb hos én leverandør.

Antalis rådgivning og brede sortiment reducerer den tid, der bliver brugt på indkøbsarbejde, så kunderne i stedet kan koncentrere sig om andre områder af deres forretning. Det store sortiment gør også, at der hver dag leveres produkter og services til mange forskellige brancher.

Med lokal forankring i 43 lande kan Antalis også implementere løsninger på tværs af landegrænser. Dette sørger det internationale team for. Prissætning, kontrakter og sortimenter koordineres på centralt plan, så kunderne får ensartede processer. Det hele klares af lokale konsulenter, der forstår sproget og forretningskulturen på det pågældende marked. En stor fordel for internationale virksomheder med afdelinger i flere lande.

Tilpasset og innovativ emballage
En tredjedel af lageret hos Antalis består af individuelle kundeløsninger. Udvikling, konstruktion og design af individuelle emballageløsninger foretages i tæt samarbejde mellem kunden og Antalis’ eget design center. Det giver kunderne større frihed i forhold til design, valg af materialer og producenter. Udover Design Centeret i Danmark findes der yderligere 3 konstruktions- og testcentre i Europa, som i høj grad benyttes af virksomhedens internationale kunder.

- Vores kunders produktivitet afhænger i høj grad af kvaliteten af vores leverancer. Vi tilfører leverancen vores udstrakte service og et gennemdigitaliseret forløb, som spiller sammen med kundens egne systemer. I mange tilfælde er Antalis mere end en distributør, vi er en betroet partner, som løser hele værdikæden fra udvikling til lagerstyring, siger Jacob Ejlskov Andersen.

Dette giver sig blandt andet til udtryk i at flere af virksomhedens kunder har outsourcet hele deres lagerstyring til Antalis, som varetager kundens disponeringen via forecasts og historik. Logistikken kan også tilpasses kundernes behov, og derfor tilbydes også natlevering, lagerhotel og tredjepartslogistik.

- Vi har den holdning, at vi ikke bare leverer det, du beder os om. Vi vil gerne være sikre på, at vi leverer det, du har brug for. Hos os kan man forvente kvalificeret rådgivning - og det er først og fremmest mennesker, der tænker på dig og din forretning, som gør det værd at handle med os, uddyber Jacob Ejlskov Andersen.

-hawin

 

26/6 2017
  • Fandt hjælp før virksomheden og kroppen gik ned

    Fandt hjælp før virksomheden og kroppen gik ned

    transport ›Økonomisk modvind blev efterfulgt af en blodprop, men vognmand Michael Rasmussen nægtede at give op og søgte gratis hjælp gennem den landsdækkende Early Warning-indsats. I dag har han styr på driften og ro i kroppen
  • Elbilister slipper for omveje

    Elbilister slipper for omveje

    transport ›Det er slut med bøvlede omveje for at lade bilen op på de længere ture gennem Danmark. Fra årsskiftet sætter Vejdirektoratet strøm til 288 lynladere langs motorvejene
  • Også bilister bør synes

    Også bilister bør synes

    transport ›Ni ud af ti bilister har svært ved at få øje på cyklister og fodgængere uden reflekser eller lygter, viser nye tal. Ubehandlet synstab kan få fatale konsekvenser i trafikken, særligt i vintermørket, hvor modkørendes skarpe forlygter udfordrer øjnene. INDLÆG
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres