Konceptet 'Bestil på nettet - hent i butikken' fordoblede salget
Kai Gulbrandsen scanner en pakkeseddel med Scan App i Princess butikken i Ski.

Konceptet 'Bestil på nettet - hent i butikken' fordoblede salget

Gode, varierede leveringsmuligheder er med til at øge salget både on- og offline hos den norske dynegigant Princess, som bruger Consignor til at forbedre leveringen

Hos Princess ser de ikke webshoppen som ødelæggende for deres fysiske butikker, men derimod som katalysator for at skaffe flere kunder og større omsætning totalt set. Samspillet mellem webshop og fysiske butikker giver kunderne mulighed for at handle, hvor de vil.  

- Hele 76 procent af de kunder, som besøger vores fysiske butikker i dag, har først undersøgt vores varer på nettet. Derfor er det afgørende for os at være tilstede på nettet. Efter vi introducerede konceptet 'reservér på nettet – hent i butikken', hvor kunderne kan bestille eller reservere varer online, for derefter at hente dem i én af vores fysiske butikker, steg vores online salg med næsten 100% samme dag.

Samtidig er mersalget i vores butikker også steget. Det viser os, at kunderne ikke kun vil have leveret online køb hjemme, men ønsker flere leveringsmuligheder, fortæller den administrerende direktør i den norske dynevirksomhed, Kai Gulbrandsen.

  • Helt op til 50 % af Princess’ kunder, som handler på nettet, vælger 'hent i butik' levering. Med Consignor softwaren kan Princess ikke blot tilbyde deres kunder flere leveringsalternativer, men også forbedre informationen ud til kunderne om deres online køb. Princess bruger Consignor på deres centrallager i Ski i Norge til automatisk at printe fragtlabels og booke transport af pakker og paller ud til deres butikker og direkte til kunderne.

    Consignor forbedrer levering fra lager og butik
    Det er ikke kun på lageret, at Princess effektiviserer leveringen med Consignor. I alle virksomhedens fysiske butikker, har den installeret den sky-baserede Consignor Ticket, hvor ekspedienten kan bestille varer fra centrallageret til butikken eller kunden, hvis kunden efterspørger varer, som ikke er i butikken, eller hvis kunden ønsker varen leveret hjem til, så de ikke selv skal transportere varen hjem fra butikken.

    Butikkerne bruger også den gratis scanningsløsning fra Consignor – Scan App - som er downloadet til butikkens smartphone, så ekspedienten kan scanne, når kundernes varer er ankommet til butikken og automatiske sende en notifikation på sms eller e-mail til kunden om, at deres pakke er klar til afhentning.
    Scan App bliver også brugt  på centrallageret i Ski til at scanne pakker, og advisere kunden om, at pakken er modtaget på lageret, og vil blive sendt videre til butik eller kundens hjemmeadresse afhængigt af valg af leveringsmetode.

     - Med Consignor digitaliserer Princess deres leveringsproces fra lager til kunde og fra lager til butik til kunde. På den måde kan de sende pakker hurtigere, få bedre oversigt over henteordrer og enklere advisere kunder om pakker, fortæller Consignors norske Country Manager, Henning Backe, som har været med til at tilpasse Consignor i forhold til Princess’ ønsker og behov.

    Ifølge Kai Guldbrandsen gør Consignor helt enkelt Princess’ levering mere professionel, gennemsigtig og konkurrencedygtig.
     -Kunderne vil have information om deres online ordrer hele vejen fra lager til levering, og det giver vi automatisk med Consignor og Scan App. Det er meget mere professionelt og effektivt end før hen, hvor vi ringede fra butikken for at fortælle kunderne, at deres pakker var klar til afhentning. Konkurrence handler i dag ikke kun om produktudvalg og priser, men også om logistik. Med Consignor kan vi konkurrere på leveringsmuligheder, track & trace og varetransport,siger Kai Gulbrandsen.

    Fakta
    •    Princess er et kendt brand i Norge, som sælger dyner, puder, håndklæder m.m.
    •    Princess har 160 butikker i hele Norge.
    •    Online salg udgør ca. 10% af hele omsætningen hos Princess.
    •    Princess bruger Consignor og Scan App på centrallageret i Ski, og Consignor Ticket og Scan App i alle de fysiske   butikker.
    •    Princess bruger egne chauffører til at levere varer fra centrallageret og ud til butikker. Til leveringer til kunder, fra   centrallageret eller butikker anvendes Bring
    •    Princess’ butikker modtager varer fra centrallageret 1-4 gange om ugen.

24/5 2017
  • Offentlige ladestandere til ellastbiler på vej på havnen i Aalborg

    Offentlige ladestandere til ellastbiler på vej på havnen i Aalborg

    transport ›Et nyt samarbejde mellem Port of Aalborg og Norlys betyder, at ellastbiler snart kan tanke strøm på Rørdalsvej i Aalborg. Projektet bliver en del af Norlys’ landsdækkende udbygning af ladeinfrastruktur til tung transport og skal styrke den grønne omstilling i både transportsektoren og havnens erhvervsliv
  • Fart på udbygningen af lynladernetværket

    Fart på udbygningen af lynladernetværket

    transport ›Lynladning langs motorvejsnettet er essentielt for at elbilister kan komme nemt og hurtigt videre, når de kører på tværs af landet – og det bliver kun nemmere fremover. E.ON Drive Infrastructure har nemlig vundet seks rastepladser i vejdirektoratets seneste udbud
  • Ballerup vinder Pedalkraft-Prisen 2025

    Ballerup vinder Pedalkraft-Prisen 2025

    transport ›Ballerup Kommune vinder Cyklistforbundets årlige pris, Pedalkraft-Prisen. Den går hvert år til en arbejdsplads, der har gjort en særlig indsats for at fremme cykling blandt sine medarbejdere
  • Droneshow satte ny besøgsrekord

    Droneshow satte ny besøgsrekord

    transport ›Net nyligt afviklede International Drone Show i Odense cementerede sin status som en af Nordens største dronebegivenheder ved at tiltrække mere end 1.000 industriaktører på tværs af forsvar, energi, landbrug, mobilitet og kritisk infrastruktur
  • Enorme gevinster ved en Østlig Ringvej uden om Amager

    Enorme gevinster ved en Østlig Ringvej uden om Amager

    transport ›En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Ekspert: Digitalisering står stille hos danske SMV’er

    Ekspert: Digitalisering står stille hos danske SMV’er

    transport ›Mange små og mellemstore virksomheder får ikke forløst digitaliseringens potentiale, især i brancher som byggeri, detail og transport, vurderer Niklas Winther fra SMVdanmark. Men effekten er tydelig, og det har man allerede erfaret hos rejsearrangøren Corporate Travel & Events
  • ''MANs fremtid starter nu''

    ''MANs fremtid starter nu''

    transport ›Efter hundrede år med diesel-lastbiler producerer MAN nu elektriske lastbiler i serie. Det har krævet store investeringer i overgangen til elektromobilitet, primært på fabrikkerne i Bayern, hvor fleksibel produktion af el- og diesel-lastbiler på samme linje nu er realiseret