Virksomhedens størrelse forpligter

Virksomhedens størrelse forpligter

Nogle uger inde i 2018 giver OK’s markedschef Henrik Dehn det nye år nogle ord med på vejen i forhold til energiselskabet OK’s udvikling på transportmarkedet

OK’s markedschef på transportområdet Henrik Dehn har lagt en kurs, der sætter OK på landkortet i endnu højere grad – det er både i forhold til udviklingen af Truck Diesel stationer og digitale løsninger. Udviklingen sker naturligvis med stor omtanke for forretningen, men også med en klar bevidsthed om, at når man er en del af en solid virksomhed, har man samtidig en forpligtelse til at udvikle den. 

SMS-løsning og sikkerhed
Energiselskabet OK har stort fokus på udvikling af digitale løsninger efter kundernes behov - så længe løsningerne også er med fokus på sikkerhed.

En af løsningerne, der øger sikkerheden, er muligheden for tankning via sms, og den kan bruges forskelligt hos kunderne efter behov. Nogle kunder bruger den kun i nødstilfælde, hvis chaufførens Truck Diesel-kort for eksempel er beskadiget, og han står og skal tanke, men den kan også bruges som eneste løsning, hvor chaufføren altid tanker via mobilen, når der tankes på en af OK’s Truck Diesel-stationer.
- Der er flere muligheder, og som altid er det et spørgsmål om den enkelte kundes behov, understreger Henrik Dehn.

SMS-løsningen skal i den kommende tid udrulles også til udenlandske transportkunder med kørsel i Danmark. ”Vi vil rigtig gerne være attraktive også for udenlandske kunder med aktivitet i Danmark,” siger Henrik Dehn og fortsætter: ”SMS-løsningen vil gøre det nemmere for dem at tanke på OK’s Truck Diesel-stationer.”

De rigtige placeringer
-
Det vigtigste for OK er, at vi dækker kundernes behov. Det er ikke et mål i sig selv at have mange Truck Diesel stationer - målet er, at de ligger godt i forhold til at afdække kundernes behov, siger Henrik Dehn.

- Det er vigtigt, at vi er synlige de rigtige steder og udvikler forretningen efter de muligheder, slår han fast.

Digital vej i vækst
Digitale tiltag bliver fortsat udviklet de kommende år. En af de seneste løsninger henvender sig til kunder med varebiler, som tanker med OK’s erhvervskort og dermed kan tanke både på OK Truck Diesel-stationerne og OK’s almindelige tankanlæg.

OK arbejder konstant på at forbedre servicen i forhold til kundernes behov og udvikle løsninger, der letter i hverdagen – både administrativt og på brugerniveau.

Som de første i verden, kan OK præsentere et tankkort til erhverv, der er blevet digitalt. For erhvervskunderne betyder det, at man ikke behøver holde styr på et fysisk tankkort, da man nu kan tanke med mobiltelefonen via OK’s app.

Samtidig er det blevet nemmere for erhvervskunder at administrere sine tankkort, og det er især en fordel for virksomheder med en større vognpark. Det foregår i ”MinOK”, som er den selvbetjeningsplatform, OK’s kunder har adgang til. Derinde kan man selv distribuere mobil-tankkort til sine medarbejdere via en SMS.

Det digitale værktøj indeholder desuden en række funktioner, som gør det nemmere at holde styr på virksomhedens biler, blandt andet i forhold til brændstofforbrug og km-regnskab.

-hawin

 

5/2 2018
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det