Virksomhedens størrelse forpligter

Virksomhedens størrelse forpligter

Nogle uger inde i 2018 giver OK’s markedschef Henrik Dehn det nye år nogle ord med på vejen i forhold til energiselskabet OK’s udvikling på transportmarkedet

OK’s markedschef på transportområdet Henrik Dehn har lagt en kurs, der sætter OK på landkortet i endnu højere grad – det er både i forhold til udviklingen af Truck Diesel stationer og digitale løsninger. Udviklingen sker naturligvis med stor omtanke for forretningen, men også med en klar bevidsthed om, at når man er en del af en solid virksomhed, har man samtidig en forpligtelse til at udvikle den. 

SMS-løsning og sikkerhed
Energiselskabet OK har stort fokus på udvikling af digitale løsninger efter kundernes behov - så længe løsningerne også er med fokus på sikkerhed.

En af løsningerne, der øger sikkerheden, er muligheden for tankning via sms, og den kan bruges forskelligt hos kunderne efter behov. Nogle kunder bruger den kun i nødstilfælde, hvis chaufførens Truck Diesel-kort for eksempel er beskadiget, og han står og skal tanke, men den kan også bruges som eneste løsning, hvor chaufføren altid tanker via mobilen, når der tankes på en af OK’s Truck Diesel-stationer.
- Der er flere muligheder, og som altid er det et spørgsmål om den enkelte kundes behov, understreger Henrik Dehn.

SMS-løsningen skal i den kommende tid udrulles også til udenlandske transportkunder med kørsel i Danmark. ”Vi vil rigtig gerne være attraktive også for udenlandske kunder med aktivitet i Danmark,” siger Henrik Dehn og fortsætter: ”SMS-løsningen vil gøre det nemmere for dem at tanke på OK’s Truck Diesel-stationer.”

De rigtige placeringer
-
Det vigtigste for OK er, at vi dækker kundernes behov. Det er ikke et mål i sig selv at have mange Truck Diesel stationer - målet er, at de ligger godt i forhold til at afdække kundernes behov, siger Henrik Dehn.

- Det er vigtigt, at vi er synlige de rigtige steder og udvikler forretningen efter de muligheder, slår han fast.

Digital vej i vækst
Digitale tiltag bliver fortsat udviklet de kommende år. En af de seneste løsninger henvender sig til kunder med varebiler, som tanker med OK’s erhvervskort og dermed kan tanke både på OK Truck Diesel-stationerne og OK’s almindelige tankanlæg.

OK arbejder konstant på at forbedre servicen i forhold til kundernes behov og udvikle løsninger, der letter i hverdagen – både administrativt og på brugerniveau.

Som de første i verden, kan OK præsentere et tankkort til erhverv, der er blevet digitalt. For erhvervskunderne betyder det, at man ikke behøver holde styr på et fysisk tankkort, da man nu kan tanke med mobiltelefonen via OK’s app.

Samtidig er det blevet nemmere for erhvervskunder at administrere sine tankkort, og det er især en fordel for virksomheder med en større vognpark. Det foregår i ”MinOK”, som er den selvbetjeningsplatform, OK’s kunder har adgang til. Derinde kan man selv distribuere mobil-tankkort til sine medarbejdere via en SMS.

Det digitale værktøj indeholder desuden en række funktioner, som gør det nemmere at holde styr på virksomhedens biler, blandt andet i forhold til brændstofforbrug og km-regnskab.

-hawin

 

5/2 2018
  • Dansk Træemballage A/S køber svenske AB Karl Hedin Emballage

    Dansk Træemballage A/S køber svenske AB Karl Hedin Emballage

    transport ›Ejerne af de to virksomheder har underskrevet aftale om at DTE overtager 100 % af aktierne i Karl Hedin og dets datterselskaber. Overtagelsen sker fredag 9. maj, og det svenske selskab vil fortsætte under eget navn og med Oskar Ryno som adm. direktør
  • Organisationer anbefaler 2035-mål for produktion af grønne brændstoffer

    Organisationer anbefaler 2035-mål for produktion af grønne brændstoffer

    transport ›Den globale skibs- og luftfart skal gøres markant grønnere, og Danmark har unikke muligheder for at bistå med løsninger. Det mener Green Power Denmark, som støttes af DI og Danske Rederier i en rapport med fire anbefalinger til regeringen
  • Norlys åbner nye lynladeparker på Sydsjælland

    Norlys åbner nye lynladeparker på Sydsjælland

    transport ›Onsdag og torsdag i denne uge indvier Norlys henholdsvis lynladepark i Fuglebjerg med 5 lynladere, der gør det muligt for 9 elbilister at lade samtidigt, og en park i Næstved med 4 lynladere, der kan oplade 8 elbiler på samme tid
  • Sofalogistik i øjenhøjde

    Sofalogistik i øjenhøjde

    transport ›Logistikken er en central del af forretningen hos det danske livsstilsbrand Sackit, der opererer i spændingsfeltet mellem B2B og B2C. Levering af produkter som sækkestole, møbler og elektronik til både hoteller og privatkunder stiller nemlig høje krav til fleksibilitet, præcision og evnen til at håndtere gods i mange formater og størrelser
  • Mærsk-containere skifter farve

    Mærsk-containere skifter farve

    transport ›Efter 50 år i gråt er tusindvis af fragtcontainere nu blevet malet om. Den nye farve er - naturligvis - den ikoniske lyseblå, der altid har været rederiets kendetegn
  • Stigende efterspørgsel på gasdrevne lastbiler

    Stigende efterspørgsel på gasdrevne lastbiler

    transport ›Gas er en stadigt mere efterspurgt energikilde i den internationale transportbranche, som på den måde kan reducere deres CO2-udledning betragteligt. Alene sidste år steg Volvos salg af gasdrevne lastbiler mere end 25 procent
  • Fast leverandør på det voksende elbil-marked

    Fast leverandør på det voksende elbil-marked

    transport ›18 af verdens 20 største elbilproducenter originalmonterer dæk fra Continental på flere af deres nye bilmodeller. Dækkoncernens vedvarende fokus på rullemodstand, støj og slidstyrke har været med til, at den fastholde dækproducentens topplacering som leverandør til elbilmarkedet
  • Scandlines´ nye emmisionsfrie færge er snart på vej til Rødby

    Scandlines´ nye emmisionsfrie færge er snart på vej til Rødby

    transport ›Den kommende zero direct emission færge på Rødby-Puttgarten har på det tyrkiske vært fået testet hjælpesystemer, bestået krængningsforsøg og været på sin første prøvetur i Mamarahavet. Når de sidste tests er udført, sætter skibet kurs mod Fehmern