NC Nielsen
Fremtiden er ladet med Lithium-Ion
N.C. Nielsen oplever stor efterspørgsel efter Lithium-Ion batterier. Virksomheden har derfor etableret en intern batteriafdeling, hvor der udvikles kundetilpassede Lithium-Ion løsninger.

Fremtiden er ladet med Lithium-Ion

Lithium-ION batterier findes i alt fra mobiltelefoner, over ledningsfrie boremaskiner og til Tesla-biler. Batterierne har for længst holdt deres indtog inden for intern transport og et stigende antal kunder vælger nu løsninger med Lithium-ION

Hos N.C. Nielsen hersker der ingen tvivl om, at Lithium-Ion er fremtidens innovative batteri-teknologi. Derfor har N.C. Nielsen etableret en intern batteriafdeling, hvis hovedformål er at udvikle kundetilpassede Lithium-Ion løsninger.

Batterierne bliver skræddersyet til opgaven i intervallet 24-80 volt og mellem 150-1.000 ampere og leveres med et indbygget BMS-styringssystem.

Højeffektive batterier

Fordelene ved Lithium-Ion batterierne er mange. De har en høj energitæthed, så der går længere tid mellem ladningerne end ved traditionelle blysyrebatterier. Et Lithium-Ion batteri udnytter 90% af kapaciteten i batteriet, oplader hurtigere end andre batterityper, kan mellemlade ved pauser og skal modsat traditionelle blysyrebatterier ikke udskiftes:

– En løsning med Lithium-Ion batterier betyder, at man i virksomhederne ikke behøver plads-krævende laderum eller skiftebatterier. Øvelsen med at skifte de traditionelle blysyrebatterier flere gange dagligt er overflødiggjort. Med Lithium-Ion batterier skal truckføreren basalt set blot sætte laderen i stikket ved pauser og arbejdsophør, pointerer teknisk direktør Per T. Nielsen fra N.C. Nielsen A/S.

Lithium-Ion lever længere

Lithium-Ion batteriet har 80% af sin oprindelige kapacitet efter 3.000 opladninger og 50% af kapaciteten ved op til 8.000 opladninger.

Til sammenligning kan et traditionelt blysyrebatteri klare 6-700 opladninger uden vedligehold og maksimalt 1.500 opladninger med vedligehold af cellerne. Lithium-Ion batterier holder derfor i hele truckens levetid, mens blysyrebatterier skal skiftes to til tre gange i truckens levetid.

Grøn omstilling

Mange N.C. Nielsen-kunder vælger også Lithium-Ion batterier med grønne og miljørigtige argumenter. Det skyldes, at batterierne ikke indeholder skadelige tungmetaller, udnytter energien mere effektivt, sparer plads i virksomheden og kan bortskaffes på miljøvenlig vis, når de engang er brugt op. Alt i alt vurderer Per T. Nielsen, at Lithium-Ion batterier får en stigende betydning fremover:

– Vi forventer at et stigende antal eldrevne køretøjer vil bruge Lithium-Ion batterier i fremtiden. Vi tilpasser batterierne til alle former for intern transport og kan også levere batterier til blandt andet golfvogne, Logistic Trains og skibe. Vi følger med i forskningen inden for Lithium-ION teknologien og forventer flere nyskabelser omkring trådløs opladning og nye energitætte Lithium-ION celler. Det er en meget spændende udvikling, og vi har helt sikkert ikke set det sidste på den front.

-hawin

 

 

 

20/3 2019
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene