Tysk leverandør af transportbånd åbner i Danmark
Fra venstre ses montør Nicklas Møller, sælger Danny Mylting, serviceleder Morten Mørk, montør Henrik Thomsen og salgschef Jesper Mørk.

Tysk leverandør af transportbånd åbner i Danmark

Lutze Conveying Denmark er klar til det danske marked. Virksomheden har etableret en afdeling i Næstved, og de første fem medarbejdere er ansat og i fuld gang med at servicere nye industrikunder over hele landet

Det er salgschef Jesper Mørk og Danny Mylting, der varetager salg og administration, som sammen med serviceleder Morten Mørk har den primære kontakt med kunderne i den danske afdeling af Lutze, der er en tysk familieejet koncern med filialer i Belgien, Tyskland, Holland, Norge og Sverige. Og nu altså også Danmark. De tre nye Lutze-medarbejdere har henholdsvis 27, 10 og 14 års erfaring i branchen.
 
Lutze producerer transportbånd til alle industrier, og kunderne er også smedefirmaer, maskinhandlere og maskinbyggere, der leverer transportanlæg til så forskellige områder som fødevareindustrien, grusgrave og kulkraftværker.

 

Lutze leverer transportbånd i alle størrelser. Her er Nicklas Møller i gang med at montere beslag på gummi til en grusgrav.
 
- Den danske afdeling blev etableret her i 2019, og vi er allerede i gang med at betjene kunder, både lokalt i Næstved og i resten af landet. Inden for fem år er det planen at etablere to servicecentre i Jylland, så vi kommer tættere på kunderne dér. Vores virksomhed er ikke kendetegnet ved store domiciler og store lagerhaller. Vi har vores servicecentre, som p.t. findes på 37 lokationer i Europa. Hovedlagerene er i Tyskland og Sverige, hvorfra der dagligt distribueres bånd og komponenter til vore egne servicecentre - og til vores partnere i fx Chile og Australien, siger Jesper Mørk.
 
Det internationale bagland gør, at Lutze i Danmark har mulighed for at trække specialister og ekstra mandskab fra hele koncernen ind til større opgaver.
 
Flydende reparationer
En af Lutzes spidskompetencer er reparation af transportbånd, der ofte kan være en bekostelig affære. Lutze har specialiseret sig i at reparere transportbånd efter en særlig metode - Luwirep - så huller og revner fyldes ud med en form for fugemasse, der hærder hurtigt, så transportbåndet efter reparationsprocessen kan være klar til brug inden for en time. I Danmark reparerer man typisk transportbånd med lapper med en efterfølgende hærdningstid på over seks timer.
 
- Vi tilbyder at uddanne vores kunder til selv at kunne reparere deres transportbånd. Det kan enten foregå ude hos kunden eller i vores servicecenter i Næstved. Med den flydende reparationsmasse undgår man lapper og kan bibeholde muligheden for løbende at skrabe urenheder af båndet, siger Danny Mylting, der forventer at de danske kunder vil tage godt imod den nye metode.  

Lutze har specialiseret sig i at reparere transportbånd efter den særlig Luwirep-metode, så huller og revner fyldes ud med en form for fugemasse, der hærder hurtigt, så transportbåndet efter reparationsprocessen kan være klar til brug inden for en time. Her er Henrik Thomsen i gang med en opgave.


Plan om flere medarbejdere  
I Sverige oplevede Lutze, at kunderne hurtigt fik øjnene op for fordelene ved den flydende reparationsproces, så i dag er de fleste svenske kunder gået væk fra de tidligere lappeløsninger. Det samme forventer Lutze vil ske i Danmark.
 
- Her i Næstved er det planen, at vi skal være 8-10 mand, så vi regner med at ansætte flere i løbet af 2019, efterhånden som antallet af opgaver vokser. Men vi er allerede kommet godt i gang på det danske marked og holder derfor en kæmpe åbningsfest i det nye servicecenter fredag den 30. august, hvor kunder, leverandører og venner af firmaet er velkomne, siger Jesper Mørk.

Fakta
 LUTZE-Group er en international, familieejet koncern med mere end 37 lokationer i Belgien, Tyskland, Holland, Norge, Sverige og Danmark. Hovedkvarteret ligger i Einbeck, Tyskland. LUTZE består af tre forretningssegmenter: Polyuretanløsninger, OEM og service.

Med mere end 450 dedikerede og erfarne medarbejdere leverer LUTZE dagligt løsninger til gavn for operatører og producenter af transportbånds- og bulkhåndterings-systemer inden for alle brancher og udvikler tilpassede løsninger og produkter baseret på moderne polyurethan-teknologi.

Lutze Group er inddelt i følgende segmenter:
 Lutze OEM Belts
Transportbånd og komponenter til OEM/Maskinbyggere
Lutze Services
Komponent leverancer og døgnservice til slutbrugermarkedet.
Lutze Process
Levering af maskiner (P.t. kun Holland & Belgien)
Lutze Kunststofftechnik
Egenproduktion af slidplader og formdele
 
Lutzes egne brands
 LUWITAN
Slidplader og formdele i polyurethan
LUWIREP
2-komponent reparationsmasse til rep. af transportbånd og gummi.
LUCON
Gummitransportbånd til tung industri
LUWILITE
Lette bånd til b.la. fødevareindustri, logistik og pakkerier.
LUWISPRAY
Slidbelægninger der sprayes i emnerne.

Lutze forhandlere
 Contitech
Transportbånd og industrielle produkter
Metso
Transportør komponenter, sigtesold, slampumper og sliddele
Rulmeca
Tromlemotorer
Interroll
Tromlemotorer og unitruller
Technicgum Polymeres
Transportør komponenter og luftkanoner

-lipe

 

4/6 2019
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning
  • Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    Hysters brintdrevne reach-stacker modtager fornem pris

    truck ›Business Intelligence Group, BIG, hædrede for nylig Hysters brintdrevne reach-stacker med en Innovation Award 2025 fordi maskinen, der håndterer containere og opererer i heavy-duty-segmentet, anses for at kunne bidrage til udbredelsen af mindre miljøbelastende løsninger i logistikindustrien
  • Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    Autonome truckgafler vil revolutionere intralogistikken

    truck ›Filics Unit er navnet på to selvkørende og samarbejdende robotter, som kan operere på snævre områder og reducere både plads- og personalebehovet. Opfindelsen er bl.a. nomineret til en IFOY-pris
  • Logistik kan også foregå i mørke

    Logistik kan også foregå i mørke

    truck ›Beumer Group automatiserer lager- og logistikprocesser og hjælper virksomheder med at modvirke udfordringerne med bl.a. mangel på arbejdskraft. Løsningerne til pluk og varehåndtering på affolkede lagre kan endvidere ske uden belysning og er dermed energibesparende. Beumer Group udstillede for nyligt på LogiMAT