NC Nielsen
Tysk leverandør af transportbånd åbner i Danmark
Fra venstre ses montør Nicklas Møller, sælger Danny Mylting, serviceleder Morten Mørk, montør Henrik Thomsen og salgschef Jesper Mørk.

Tysk leverandør af transportbånd åbner i Danmark

Lutze Conveying Denmark er klar til det danske marked. Virksomheden har etableret en afdeling i Næstved, og de første fem medarbejdere er ansat og i fuld gang med at servicere nye industrikunder over hele landet

Det er salgschef Jesper Mørk og Danny Mylting, der varetager salg og administration, som sammen med serviceleder Morten Mørk har den primære kontakt med kunderne i den danske afdeling af Lutze, der er en tysk familieejet koncern med filialer i Belgien, Tyskland, Holland, Norge og Sverige. Og nu altså også Danmark. De tre nye Lutze-medarbejdere har henholdsvis 27, 10 og 14 års erfaring i branchen.
 
Lutze producerer transportbånd til alle industrier, og kunderne er også smedefirmaer, maskinhandlere og maskinbyggere, der leverer transportanlæg til så forskellige områder som fødevareindustrien, grusgrave og kulkraftværker.

 

Lutze leverer transportbånd i alle størrelser. Her er Nicklas Møller i gang med at montere beslag på gummi til en grusgrav.
 
- Den danske afdeling blev etableret her i 2019, og vi er allerede i gang med at betjene kunder, både lokalt i Næstved og i resten af landet. Inden for fem år er det planen at etablere to servicecentre i Jylland, så vi kommer tættere på kunderne dér. Vores virksomhed er ikke kendetegnet ved store domiciler og store lagerhaller. Vi har vores servicecentre, som p.t. findes på 37 lokationer i Europa. Hovedlagerene er i Tyskland og Sverige, hvorfra der dagligt distribueres bånd og komponenter til vore egne servicecentre - og til vores partnere i fx Chile og Australien, siger Jesper Mørk.
 
Det internationale bagland gør, at Lutze i Danmark har mulighed for at trække specialister og ekstra mandskab fra hele koncernen ind til større opgaver.
 
Flydende reparationer
En af Lutzes spidskompetencer er reparation af transportbånd, der ofte kan være en bekostelig affære. Lutze har specialiseret sig i at reparere transportbånd efter en særlig metode - Luwirep - så huller og revner fyldes ud med en form for fugemasse, der hærder hurtigt, så transportbåndet efter reparationsprocessen kan være klar til brug inden for en time. I Danmark reparerer man typisk transportbånd med lapper med en efterfølgende hærdningstid på over seks timer.
 
- Vi tilbyder at uddanne vores kunder til selv at kunne reparere deres transportbånd. Det kan enten foregå ude hos kunden eller i vores servicecenter i Næstved. Med den flydende reparationsmasse undgår man lapper og kan bibeholde muligheden for løbende at skrabe urenheder af båndet, siger Danny Mylting, der forventer at de danske kunder vil tage godt imod den nye metode.  

Lutze har specialiseret sig i at reparere transportbånd efter den særlig Luwirep-metode, så huller og revner fyldes ud med en form for fugemasse, der hærder hurtigt, så transportbåndet efter reparationsprocessen kan være klar til brug inden for en time. Her er Henrik Thomsen i gang med en opgave.


Plan om flere medarbejdere  
I Sverige oplevede Lutze, at kunderne hurtigt fik øjnene op for fordelene ved den flydende reparationsproces, så i dag er de fleste svenske kunder gået væk fra de tidligere lappeløsninger. Det samme forventer Lutze vil ske i Danmark.
 
- Her i Næstved er det planen, at vi skal være 8-10 mand, så vi regner med at ansætte flere i løbet af 2019, efterhånden som antallet af opgaver vokser. Men vi er allerede kommet godt i gang på det danske marked og holder derfor en kæmpe åbningsfest i det nye servicecenter fredag den 30. august, hvor kunder, leverandører og venner af firmaet er velkomne, siger Jesper Mørk.

Fakta
 LUTZE-Group er en international, familieejet koncern med mere end 37 lokationer i Belgien, Tyskland, Holland, Norge, Sverige og Danmark. Hovedkvarteret ligger i Einbeck, Tyskland. LUTZE består af tre forretningssegmenter: Polyuretanløsninger, OEM og service.

Med mere end 450 dedikerede og erfarne medarbejdere leverer LUTZE dagligt løsninger til gavn for operatører og producenter af transportbånds- og bulkhåndterings-systemer inden for alle brancher og udvikler tilpassede løsninger og produkter baseret på moderne polyurethan-teknologi.

Lutze Group er inddelt i følgende segmenter:
 Lutze OEM Belts
Transportbånd og komponenter til OEM/Maskinbyggere
Lutze Services
Komponent leverancer og døgnservice til slutbrugermarkedet.
Lutze Process
Levering af maskiner (P.t. kun Holland & Belgien)
Lutze Kunststofftechnik
Egenproduktion af slidplader og formdele
 
Lutzes egne brands
 LUWITAN
Slidplader og formdele i polyurethan
LUWIREP
2-komponent reparationsmasse til rep. af transportbånd og gummi.
LUCON
Gummitransportbånd til tung industri
LUWILITE
Lette bånd til b.la. fødevareindustri, logistik og pakkerier.
LUWISPRAY
Slidbelægninger der sprayes i emnerne.

Lutze forhandlere
 Contitech
Transportbånd og industrielle produkter
Metso
Transportør komponenter, sigtesold, slampumper og sliddele
Rulmeca
Tromlemotorer
Interroll
Tromlemotorer og unitruller
Technicgum Polymeres
Transportør komponenter og luftkanoner

-lipe

 

4/6 2019
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene