NC Nielsen
Flere maskiner til Gothenburg RoRo Terminal

Flere maskiner til Gothenburg RoRo Terminal

Tidligere på året har Gothenburg RoRo Terminal fået leveret yderligere to nye Konecranes Reachstackere SMV 4638 TC5, som erstatter to ældre maskiner fra 2013. Samt yderligere en elektrisk gaffeltruck Konecranes SMV E-VER 16-1200C

Gothenburg RoRo Terminal er Skandinaviens største RoRo & Rail terminal og en vigtig del af den svenske import- og eksportkæde. Terminalen håndterer op mod 6 millioner tons gods eller 320.000 enheder hvert år. Alt fra rullende gods, trailere, biler, containere, stål, papir, træ, specialgods samt jernbanevogne. Fartøjer fra destinationer som Gent, Immingham, Zeebrugge og Brevik anløber havnen regelmæssigt. Gothenburg RoRo Terminal har siden december 2022 også været driftsoperatør for Kombiterminal.

-I og med der nu findes så mange nye muligheder, der kan realiseres – ikke mindst når Kombiterminalens tilknytning til den intraeuropæiske rorosøfart bliver tydeligere, siger Nina Jedevin Jonsson, Change Manager på Gothenburg RoRo terminal.

-Vi kan koble terminalens omfattende jernbanetrafik fra Norrland til den kommende grønne søfartskorridor via Gent, for videre jernbanetransport til Tyrkiet. Nu kan vi transportere bæredygtigt til og fra kontinentet og England, via jernbane, terminal og hav. Bæredygtighed er vigtigt for os, og målet er at mindske vores CO2-udslip med hele 70% inden 2030. Så nu tager vi yderligere skridt for at blive klimaneutrale og specialister på bæredygtighed. Satsningen gøres i alle led og på alle niveauer, understreger Nina Jedevin Jonsson.

Göran Dittmer, Bridge Manager Workshop på Gotenburg RoRo terminal, siger om leveringen af de nye maskiner:

-Satsningen betyder blandt andet et dybere samarbejde med køretøjsproducenter med henblik på udvikling af optimale køretøjer og pilotprojekter sammen med vores partnere, hvor N.C. Nielsen er et godt eksempel. N.C. Nielsen har samarbejdet med os i mange år og har altid været på forkant, når det gælder teknisk udvikling og tilpasning af maskiner efter kundens behov.

Göran Dittmer uddyber:

-Vores nye Konecranes reachstackers er udstyret med Flow Drive, hvilket betyder, at de bruger ca. 30% mindre brændstof. Udover at det er godt for miljøet, øger det aktionstiden mellem tankninger, hvilket giver et højere produktivitetsniveau. Og CO2-aftrykket fra vores nye Konecranes eltruck i løbet af 21 dages drift svarer til, hvad en almindelig dieseltruck lukker ud på en normal dag i drift. Udviklingen foregår hele tiden, hvilket er nødvendigt, hvis vi skal nå vores mål frem mod 2030.
Vi sidder også i en projektgruppe, hvor vi sammen ser på mulighederne for at anvende brintgas som drivmiddel. Og det havde vi nok ikke gjort uden en partner som N.C. Nielsen

-lipe

 

28/8 2023
  • DB Schenker indfører AGV'er på terminalen i Borås

    DB Schenker indfører AGV'er på terminalen i Borås

    truck ›Seks automated guided vehicles, AGV'er fra Jungheinrich skal effektivisere produktiviteten, forbedre sikkerheden og reducere produktionsskader hos DB Schenker i Borås i Sverige
  • Cobotics.dk lanceret på det danske marked

    Cobotics.dk lanceret på det danske marked

    truck ›Virksomheden har etableret sig i Kastrup og tilbyder en bred vifte af intelligente robotter, der er designet til at samarbejde med mennesker på tværs af brancher fra lagre og detailhandel til sundhedssektoren
  • Tank den billigste strøm med NCN Energy Timer

    Tank den billigste strøm med NCN Energy Timer

    truck ›N.C. Nielsen har gjort det nemt at tage et grønt valg og energioptimere opladningen. De er nu klar til at introducere en nyudviklet løsning, som præsenteres under navnet NCN Energy Timer. Den hjælper kunderne med at oplade batterierne til logistikmaskinerne, når strømmen er billigst eller mest CO2-venlig og tilmed er det muligt at få måledata til ESG-rapporteringen
  • Ny Baoli-forhandler i Nordjylland

    Ny Baoli-forhandler i Nordjylland

    truck ›Virksomheden Nordmas, som blev etableret i 2019 i Haverslev syd for Aalborg, bliver fremover forhandler af både trucks og øvrige produkter, meddeler Baoli Danmark
  •  SICK Nova finder vej til 3D-applikationer

    SICK Nova finder vej til 3D-applikationer

    truck ›Med den nye Nova support til RULER3000 bliver hurtige, præcise high-end 3D-visionsapplikationer tilgængelige for både eksperter og ikke-eksperter. Inden for få minutter kan brugere implementere tilpassede applikationer og inspicere detaljer i bemærkelsesværdige hastigheder
  • Kohberg har forbedret arbejdsmiljøet med brugen af robotter

    Kohberg har forbedret arbejdsmiljøet med brugen af robotter

    truck ›Bageriet har igenne årene taget robotter og automatisering til sig for at forbedre både arbejdsforholdene og produktionen. Sammen med seks andre virksomheder deler Kohberg sine erfaringer i en rapport af Teknologisk Institut, som også har produceret en video fra brødproduktionen:
  • Modula introducerer automatisk system til palleopbevaring

    Modula introducerer automatisk system til palleopbevaring

    truck ›Italienske Modula Pallet er et automatiseret, pladsbesparende system til at opbevare europaller i højden på en fleksibel, hygiejnisk og sikker måde. Nu kommer det til Danmark
  • Når støjniveauet er altafgørende for hverdagens arbejdsopgaver

    Når støjniveauet er altafgørende for hverdagens arbejdsopgaver

    truck ›Når man sidder 10 timer om dagen i en dozer, skal komforten, støjniveauet og maskinens evner være i top. Det er Komatsu dozer D71PXi-24 ifølge Dansk Miljø og Genbrug