Molslinjen gør rent bord ved DDA
Bordet ved Molslinjens delegation ved Danish Digital Awards, DDA, blev fyldt med hæder, da priserne for årets bedste digitale kampagner for nyligt skulle uddeles. Molslinjen var nomineret i ni kategorier – og vandt i alt syv priser
Molslinjen blev den helt store vinder, da priserne for årets bedste digitale kampagner torsdag den 13. juni blev uddelt ved Danish Digital Awards på Tivoli Hotel i København.
Danmarks største færgerederi var nomineret i ni kategorier – og endte med at vinde i alt syv priser.
Molslinjen var nomineret i kategorierne Best Cross-channel Campaign, Best in Digital Marketing, Best in Digital Strategy, Best Personalised Marketing, og Best Use Of Data for den beregner, som på hjemmesiden kan fortælle, om en tur med færgen kan betale sig.
Samtidig var Molslinjen nomineret for den AI-løsning, som hjælper med at laste færgerne og sikre de rigtige priser. Denne algoritme er udviklet sammen med firmaet Halfspace.
Her var kategorierne Best use of AI, Best use of data, Best in innovative use of technology og Best in digital business development.
Molslinjen og Halfspace vandt for nylig Franz Edelmann Award i USA – en pris som betegnes som "Nobelprisen i Operations Research”.
Molslinjen vandt fem guldpriser og én bronzepris i disse DDA-kategorier:
1) Best Personalised Marketing
2) Best use of AI
3) Best use of Data
4) Best in Innovative Use of Technology
5) Best in Digital Marketing (bronze)
6) Best in Digital Business Development
Derudover løb Molslinjen også med Juryens Specialpris.
- Vi har et mål om at gøre det nemt for gæsterne og blive det mest digitaliserede rederi i verden, og derfor er vi både glade og stolte, hver gang nogen helt bogstaveligt sætter pris på det arbejde, Molslinjens medarbejdere gør hver dag, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
-hawin