Kundeservice starter og slutter på lageret

Kundeservice starter og slutter på lageret

Et ineffektivt lager er lig med ringe kundeservice og kan koste virksomheden dyrt i tab af kunder.

I disse tider, hvor den nærmeste konkurrent kun er et museklik væk, er det vigtigere end nogensinde, at kunderne har en god oplevelse fra de putter en vare i kurven, til den ankommer på deres dørtrin.

Kundeservice er ikke bare et telefonnummer man ringer til, når der er problemer. Kundeservice handler i højere grad om at forebygge, at problemerne opstår. Måden man administrerer sit lager på, siger meget om virksomheden.

Effektive processer og høj produktivitet er et tegn på, at en virksomhed værdsætter den service, man leverer til kunderne. Ineffektive processer kan føre til forsinkelser i forsendelsen, behandlingsfejl og flere komplikationer, som kan påvirke kundetilfredsheden negativt.

Kundeservice på lager

Hos den århusbaserede outdoor-virksomhed, Eventyrsport, der sælger tøj og udstyr til personer med et aktivt friluftsliv, har fokuset været at give kunderne en endnu bedre kundeoplevelse. 

- Vores filosofi har altid været at give vores kunder den bedst mulige oplevelse, uanset om kunderne møder os i en fysisk butik eller vores onlinebutik. Men efterhånden måtte vi sande, at når det kom til vores online-forretning, forhindrede vores teknologi os i at levere service på det høje niveau, som vi ønskede. Det var tydeligt, at vi skulle udvise rettidig omhu i forhold til at effektivisere hele vores lagerstyring, og vores kundedialog, siger direktør hos Eventyrsport, Lars S. Sørensen.

Løsningen blev en indførelse af et WMS fra den danske virksomhed PCSYS, der kunne automatisere og optimere alle aspekter af lagerhåndteringen fra optimal indplacering af varer til indsamling og pakning af ordrer.

En hel dags arbejde på to timer

Det nye lagersystem har betydet, at både arbejdet med at lægge varerne på plads på lageret og hente og pakke ordrer går meget hurtigere og med meget færre fejl end tidligere.

- Jeg kan huske en dag, hvor vi havde fået rigtigt mange ordrer ind. Normalt ville det have taget vores lager en hel dag at ekspedere så mange ordrer, men efter to timer var det hele pakket, siger Lars S. Sørensen.

Men tidsbesparelsen er kun toppen af isbjerget. Langt vigtigere er positive indtryk, du sender til dine kunder, når dit lager kører på effektive processer og høj produktivitet.

- Tiden du investerer i at forbedre din lagerstyring viser, at du tager din kundeservice alvorligt. Med et lagerstyringssystem kan du opnå en effektiv lagerstyring, der er designet at forbedre din kundeservice og –loyalitet. Effektiv lagerstyring kan hjælpe dig med at overgå kundens forventninger og sørge for, at dine kunder kommer igen, forklarer Kristian Andersen, der er WMS-ansvarlig hos PCSYS.

Tilbage i Århus er Lars S. Sørensen meget tilfreds.

- Vi har stadig fordelen af vores lokale tilstedeværelse, men verden bliver mindre og mindre, så det må aldrig blive en sovepude. Vores ordrehåndtering, levering og kundeservice skal kunne måle sig med de bedste i branchen. Det kommer både til at kræve et godt lagersystem, hvilket vi har nu, men også en endnu bedre kundeservice.

- Vi har derfor valgt at sammenlægge vores kundeservice og lagerafdeling, så kommunikationen fra lager til kunde sker så hurtigt som muligt. I det øjeblik lageret opdager et problem med en ordre, skal det håndteres af en kundeservicemedarbejder, så der findes en løsning uden unødig forsinkelse.

-hawin

 

30/10 2017
  • Kunderne efterspørger avanceret lager- og ordrehåndtering

    Kunderne efterspørger avanceret lager- og ordrehåndtering

    lagerstyring ›Descartes Systems Group, global leverandør af logistikløsninger har opkøbt Sellercloud, der er leverandør af e-handelsløsninger og imødekommer kundernes efterspørgsel efter avanceret lager- og ordrehåndtering
  • Webinar: AI kan optimere lagerprocesserne

    Webinar: AI kan optimere lagerprocesserne

    lagerstyring ›Onsdag den 23. oktober blev deltagerne på Lager & Transport Logistikmagasinets webinar klogere på, hvordan man bruger AI til at optimere lagerprocesserne, da Consafe Logistics var gæst
  • Sådan booster du lageret med AI

    Sådan booster du lageret med AI

    lagerstyring ›Webinar med Linda Frygell fra Consafe Logistics gør dig klogere på, hvordan AI kan løfte lagerets effektivitet til nye højder
  • Trådløs efterårsnyhed fra NPT A/S

    Trådløs efterårsnyhed fra NPT A/S

    lagerstyring ›Det er en efterspurgt vare, Norris Print Tech nu har på hylden til sine kunder: En trådløs 2D Scanner fra Zebra og herunder en optimeret udgave til særligt vanskelige 1D/2D koder
  • Sådan styrker du lageret med AI

    Sådan styrker du lageret med AI

    lagerstyring ›Consafe Logistics’ ekspert, Linda Frygell vil på det kommende webinar fortælle, hvordan AI giver store muligheder for at effektivisere og optimere lageret og logistikcentret
  • Kapitaltilførsel skal få WMS-leverandør til at peake

    Kapitaltilførsel skal få WMS-leverandør til at peake

    lagerstyring ›Tilførsel af kapital fra grundlægger af GateHouse, Michael Bondo Andersen, og Jørgen Brøndgaard Nielsen, nuværende coo for GateHouse Maritime og GateHouse Satcom skal ruste WMS-leverandøren Peak Systems til international vækst
  • Højtlæsende scannere assisterer Sallings ordblinde medarbejdere

    Højtlæsende scannere assisterer Sallings ordblinde medarbejdere

    lagerstyring ›Digitale og AI-baserede værktøjer og redskaber er blandt de løsninger, Salling Group har indført for at gøre hverdagen lettere og tiltrække ordblinde medarbejdere til sine butikker og varehuse. Og for at få nedbrudt fordommene om ordblindhed
  • Eventyrsport optimerer logistik og vareflow i samarbejde med Tecsys

    Eventyrsport optimerer logistik og vareflow i samarbejde med Tecsys

    lagerstyring ›SPONSORERET INDHOLD: Et nyinstalleret AutoStore-anlæg i Eventyrsports lager i det nyopførte hovedkvarter i Hasselager i udkanten af Aarhus sørger for, at Outdoor-butikskæden kan følge med den stigende efterspørgsel. Det er dog blot den seneste optimering af lagerprocesserne, som virksomheden igennem flere år løbende har foretaget i samarbejde med Tecsys