LOGIA's unikke jobautomat er spot-on på lagerets behov
Flere og flere lagerførende virksomheder får øjnene op for mulighederne med LOGIA’s jobautomat, som forenkler lagerhåndteringen, effektiviserer og imødegår udfordringen med at skaffe arbejdskraft
Kompleksiteten i logistikoperationen er i mange virksomheder stødt stigende, hvilket blandt andet er en konsekvens af udviklingen i virksomhedernes geografiske markeder, i antallet af salgskanaler og kundetyper samt et stigende produktmix.
Det er en udvikling der blandt andet kan medføre, at lagerhåndteringen bliver mere og mere vanskelig at overskue for operatørerne.
Det er nogle af de problemstillinger udviklerne af WMS-løsningen LOGIA har taget med i betragtningerne. En af LOGIA’s funktioner er nemlig en jobautomat, hvis mange optimeringsmuligheder er et attraktivt middel for mange virksomheder.
Jobautomaten gør det muligt at styre tildelingen af næste job ud fra pre-definerede regler for det specifikke lager. Det kunne blandt andet være at sikre:
- at operatørerne kun går i gang med ordrer, som kan leveres
- at jobs igangsættes iht. ordrernes afhentningstid af transportleverandøren
- at plukke- og genopfyldningsjob prioriteres ift. hvor kritiske de er
- at der tildeles et antal ordrer til plukkeoperatøren, som er afstemt med det fysiske udstyrs kapacitet
- at der kan plukkes direkte til forsendelsesemballagen eller enheden
- at ordrer opdeles i henhold til ordrernes størrelse i volumen
Funktionaliteten gør det muligt at eliminere unødvendig spildtid og styrke effektiviteten i både lagerhåndteringen og på ledelsesniveau.
Jobautomaten gør det ligeledes muligt for sæsonarbejdere og vikarer at tage del i lagerarbejdet hurtigt og ubesværet, og imødekommer virksomhedernes udfordring med at skaffe arbejdskraft.
-hawin