Ny lager- og logistikmægler til erhvervsmarkedetGrundlæggerne af virksomheden, Lagermægleren, Henrik Christophersen (tv.) og Henrik Sørensen.

Ny lager- og logistikmægler til erhvervsmarkedet

En dedikeret indsats, hurtige svartider og personlig rådgivning fra Lagermæglerens ansatte skal sikre, at lejerne får de bedste muligheder for at finde et match på de lager- og logistikbygninger, de søger

Lagermægleren er navnet på en ny aktør på lager og logistikmarkedet. Virksomheden er sat i søen med det specifikke formål at formidle udlejningen af lager-, logistik- og industriejendomme.

I takt med at blandt andet e-handel, last-mile og den flydende globale geopolitiske situation konstant leverer nye udfordringer, og at distributionsmønstre bliver mere komplekse, øjner Lagermægleren et behov for en mægler, der har fuldt fokus på netop dette segment.

Grundlæggerne af virksomheden, Henrik Christophersen og Henrik Sørensen, deler en fælles vision om at revolutionere måden, som virksomheder går til lager- og logistikfaciliteter på.

Med erfaringer fra erhvervsejendomsbranchen og en dedikation til kundeservice, sigter de mod at blive en af branchens førende specialister inden for udlejning af lager, logistik og industriejendomme i Hovedstadsområdet og det øvrige Sjælland.

Fokus på lager og logistik
Der er mange dygtige og dedikerede erhvervsmæglere på markedet. De fleste tilbyder, ifølge Henrik Sørensen, typisk hele paletten. Og det kan spænde vidt fra salg af detaillokaler til udlejning af kontorer og alt derimellem.

Han har da også noteret sig, at det er svært at være specialist, hvis man skal kunne det hele. Derfor har Lagermægleren valgt en anden strategi. 

- Med dedikation og fokus på et specifikt segment sigter vi efter at blive et naturligt første valg for både lejere og udlejere, når de søger hinanden i en verden med overflod af informationer og mange valgmuligheder, siger Henrik Sørensen.

Han kommer ind på, at det ikke kun er udlejere, som kan få gavn af dette fokus. Det er i allerhøjeste grad også de mange lejere, som typisk skal igennem en kompleks og til tider ressourcekrævende proces, når de skal ud at finde nye faciliteter.

Et velinformeret grundlag
Et af de mest bemærkelsesværdige aspekter ved Lagermægleren er derfor deres lejerorienterede tilgang.

I virksomheden forstår man, at mange virksomheder ikke nødvendigvis har mulighed for at dedikere en medarbejder til at finde nye faciliteter.

Det gør Lagermægleren nemmere ved at identificere et antal muligheder ud fra lejerens behov og ønsker. Og ved at have hurtige svartider og personlig rådgivning. Det sikrer, at lejerne hurtigt og effektivt kan træffe beslutninger på velinformeret grundlag.

Ved at uddelegere denne opgave til Lagermægleren kan virksomhederne på den måde fokusere mere på vækst og udvikling af deres kerneforretning.

- Vi gør det klart fra starten af processen, at vi er honoreret af udlejer.

- Men det betyder ikke, at vi ikke kan give lejerne et godt overblik, skitsere fordelene og evt. ulemperne ved de forskellige muligheder, når vi holder det op imod lejernes specifikke ønsker og behov, siger den anden halvdel af partnerskabet, Henrik Christophersen.

Det naturlige valg
Når lejeren skal ud at besigtige faciliteterne, betyder det også, at de ved, at deres respektive behov bliver opfyldt, og at de derfor ikke spilder unødvendig tid på uhensigtsmæssige besigtigelser.

Fordelene for udlejerne inkluderer også kun at blive præsenteret for kvalificerede lejere såvel som at have en mægler, som tilbyder mere end blot formidling.

Med et klart fokus på at minimere tomgangstiden og maksimere rentabiliteten for ejendomsejere garanterer Lagermægleren markedsførende service, dedikation og lokalt markedskendskab.

Og med et værdigrundlag, som er dybt forankret i samarbejde, engagement, kundetilpasning og integritet får udlejerne, ifølge Lagermægleren, en fuldt engageret og forhåbentlig uundværlig partner, som over tid bliver det naturlige valg, når der skal udlejes lager, logistik eller industri.

-hawin

 

 

17/9 2024
  • Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    logistikcentre ›Danske Fragtmænds bestyrelse har ansat Jakob Flyvbjerg Christensen som ny CEO. Med erfaring fra topposter hos blandt andet A.P. Møller-Mærsk, Aarhus Havn og senest som CEO i Verdo er det en erfaren leder, der skal stå i spidsen for Danske Fragtmænd
  • Klar til stigende transportmængder

    Klar til stigende transportmængder

    logistikcentre ›Horsens er et strategisk vigtigt knudepunkt i forhold til DSV’s distributionsmønstre mellem Norden og Europa. Og snart står transport- og logistikkæmpens nye logistikcenter færdigt i området tæt på motorvejen
  • Lagerhotel hjælper startups på vej

    Lagerhotel hjælper startups på vej

    logistikcentre ›Godshotellet Sjælland vil hjælpe startups med at undgå alt for faste og omkostningstunge løsninger på f.eks. lager og logistik
  • Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    logistikcentre ›Logistikleverandøren med rødder i det sydtyske henter ny filialchef til filialen i København internt. Nicolai Winter tiltræder den 1. januar 2025 som General Manager og overtager dermed stafetten fra kommende nordiske direktør Peter Hut
  • Dagrofa med en ny offensiv strategi

    Dagrofa med en ny offensiv strategi

    logistikloesninger ›Øget fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en del af fødevarekoncernen Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år - bl.a. i opgraderinger af logistikløsninger med mere automation
  • Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    transport ›Lufthavne er kritisk infrastruktur og skal ifølge NIS2 direktivet og CER, loven om kritiske enheders modstandsdygtighed, der begge træder i kraft i 2025, lave baggrundstjek af medarbejdere og virksomheder. Derfor har Billund Lufthavn indført en automatisk screeningsløsning
  • Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    logistikcentre ›1. januar 2025 overtager Skanlog alle lager- og logistikaktiviteter i Godshotel & Transport. De berørte medarbejdere bliver tilbudt ansættelse hos Skanlog. Godshotel & Transport fortsætter som selvstændigt selskab og vil fremover alene fokusere på sine transport og distributionsaktiviteter
  • Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    logistikcentre ›Logistik- og ejendomsudvikleren, Verdion vil opføre en topmoderne lager-, logistik- og kontorbygning på knap 27.000 kvadratmeter i Espergærde nord for København. Lejeren er kosmetikdistributøren, Sæther