CHEP vinder pris for transportsamarbejde

CHEP vinder pris for transportsamarbejde

Supply chain-virksomheden modtog prisen for deres samarbejdsløsninger på transportområdet ved uddelingen af Supply Chain Excellence Awards

FMCG- og supply chain-virksomheden CHEP er blevet anerkendt for deres innovative løsninger inden for transportområdet til den årlige awarduddeling Supply Chain Excellence Awards.

CHEP har vundet i kategorien 'Innovation in Transport', der hylder originale løsninger inden for transport, som kan dokumentere målbare resultater i organisationens forsyningskæde på tværs af detailhandlen, produktion og den offentlige sektor.

CHEP modtog prisen for deres ‘Transport Collaboration Solutions’-initiativ, som støtter virksomheder inden for forsyningskæden i at blive mere bæredygtige og reducere deres CO2-aftryk.

Initiativet identificerer CHEP-kunder, som med fordel kan arbejde sammen – for eksempel ved at dele den samme lastvogn til vareleveringer – og hjælper dem med at optimere og reducere både ’tomme kilometer’ og CO2-udledning.

På nuværende tidspunkt har initiativet involveret mere end 200 af virksomhedens kunder på globalt plan, inklusive brands som P&G, Mahou San Miguel og CAPSA. I perioden juli 2018 til april 2019 estimerer CHEP, at de har hjulpet deres kunder med at spare 873 tons CO2 i Storbritannien alene.

Matt Quinn, vicepræsident for Nordeuropa hos CHEP, siger:

- Vi er glade og stolte over at modtage en så prestigefyldt pris. Luftforurening og klimaforandringer er emner, som fylder mere og mere på den offentlige agenda, og den britiske transportsektor er under pres for at minimere sit CO2-aftryk. CHEP’s Transport Collaboration Solution er udviklet som et svar på de voksende problemer.

- Vi er ikke bare dedikerede til at performe bedst, når det kommer til FMCG og detail-services, men også til den fortsatte udvikling henimod grønnere løsninger på tværs af hele vores forretning. Derfor er det stort for os at blive anerkendt for vores arbejde på netop dette område.

-hawin

21/11 2019
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed