Container Centralen opdeles i to specialiserede virksomheder i Europa

Container Centralen opdeles i to specialiserede virksomheder i Europa

I mere end 40 år har Container Centralen betjent sine europæiske kunder med CC containere i form af de genanvendelige transportenheder

Den ene virksomhed fokuserer udelukkende på forsyningskæden til blomsterbranchen, og den anden er fuldstændig aktiv i FMCG-forsyningskæden, altså i retailsektoren.

Ledelsen i Container Centralen forstår og støtter beslutningen om at opdele virksomheden. Man er nemlig overbevist om, at denne opdeling vil føre til to specialiserede virksomheder, hvilket resulterer i acceleration, udvidelse og forbedring af servicen til kunderne i de to forsyningskæder. 

Container Centralen i den grønne sektor

VGB, som er sammenslutningen af hollandske blomster- og plantegrossister, er den eneste aktionær i 'den grønne del' af Container Centralen i Europa. Virksomhedens nuværende produktportefølje er CC Container, CC Halv-container og CC Eurocontainer.

Navnet Container Centralen A/S forbliver det samme, og det samme gør de eksisterende tjenester. Det personale, der primært er dedikeret til kunder i den grønne sektor, arbejder i denne virksomhed.

FMCG-virksomheden

Erhvervsinvest (EI), som er et dansk investeringsselskab, er den eneste aktionær i FMCG-delen i Europa. Virksomhedens produktportefølje inkluderer CC (Euro) Rolly, CC (Euro) Dolly, CC Rollcontainer og CC Freshbox. Det personale, der primært er dedikeret til kunder i FMCG, arbejder i denne virksomhed.

EI ejer også Pool Service B.V. i Deventer, Holland, der administrerer puljen af CBL-kasser på vegne af Stichting Versfust. Derudover er EI blevet den eneste aktionær i CC Inc., der betjener den grønne sektor i USA med genanvendelige transportenheder.

-hawin

2/2 2021
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed
  • Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    Høj leveringssikkerhed over Atlanten

    transport ›Dansk repræsentant for rederiet Atlantic Container Line, ACL, oplever øget efterspørgsel fra virksomheder med behov for pålidelig, direkte og fleksibel transatlantisk transport
  • Ny lovgivning skaber dækproblemer

    Ny lovgivning skaber dækproblemer

    transport ›Vinteren er måske stadig langt væk. Mange personbiler kører dog stadig på vinterdæk i sensommervarmen. Det er en dårlig idé, mener Dækbranchen. Dækkene bliver nemlig slidt og mister det vejgreb, som er vigtigt til vinterens føre
  • Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    Leman åbner ny forbindelse mellem USA og Taulov

    transport ›Produkter som bl.a. møbler og interiør, der stiller høje krav til håndtering og opbevaring får især fordele af forbindelsen, der vil kombinere sø- og luftfragt og tilbyde flere digitale, administrative løsninger
  • MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    MAN Truck & Bus Danmark solgt til Semler Gruppen

    transport ›Salget af datterselskabet skal styrke MANs tilstedeværelse på det danske marked gennem en stærk, lokal partner. Overtagelsen forventes gennemført til næste år
  • Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    Kæmpekasse fra BYD klar til Danmark

    transport ›Kinesisk varebil får en nyttelast på 1430 kilo og et varerum på hele 19,8 kubikmeter