Dansk pakkeløsning indtager Sverige

DHL Express har indgået en aftale med danske SwipBox, så svenskerne ligesom danskerne nu også kan hente deres pakker samme sted, som de køber ind

SwipBox’s pakkeløsning er netop blevet lanceret i de første 20 butikker i svenske byer og mange flere kommer til i 2015. DHL Express bliver i samarbejde med SwipBox de første til at lancere denne form for pakkeløsning i Sverige.

Efter godt halvandet år på det danske marked indtager danske SwipBox nu Sverige sammen med DHL Express.

Fra slutningen af 2014 kunne svenskerne i 20 butikker i forskellige byer hente deres pakker nemt og bekvemt samme sted, som de køber ind. I Sverige er DHL Express sammen med SwipBox de første, der lancerer denne løsning.

- For os er det en utrolig stor glæde, at vi nu kan tilbyde svenskerne samme gode service og kundeoplevelse, som vores danske kunder har nydt godt af, siden vi lancerede SwipBox for halvandet år siden. Dengang ønskede vi at give danskerne en nemmere pakkelevering, og det er det samme, vi også ønsker i Sverige, forklarer Henrik Gedde Moos, en af grundlæggerne af SwipBox og ansvarlig for international forretningsudvikling.

Nemmere e-handel med SwipBox

SwipBox har i dag flere end 370 selvbetjente pakkeautomater opstillet over hele Danmark.

I Sverige vil SwipBox i første omgang opsætte 60 selvbetjeningsautomater, men planerne for Sverige er at udbrede konceptet sammen med DHL Express, så det dækker hele landet så hurtigt som muligt.

DHL Express ser specielt et potentiale i SwipBox til at levere pakker fra e-handelsbutikker fra Sverige og udlandet.

- I Sverige leverer vi flere tusind pakker fra udlandet til privatpersoner hver måned, og antallet stiger kraftigt. Hos DHL Express leverer vi normalt mange pakker til virksomheder og privatpersoner derhjemme.

- Men vores kunder efterspørger også en løsning, hvor de kan hente deres pakker i automater placeret i for eksempel dagligvarebutikker. Det gør e-handel meget mere simpel, og vi planlægger en kraftig udvidelse med flere hundrede pakkeautomater over hele Sverige på kort tid, siger Ted Söderholm, adm. direktør for DHL Express i Sverige.

SwipBox og e-handel vokser

SwipBox blev grundlagt som et bedre og billigere alternativ til eksisterende løsninger til pakketransport for halvandet år siden i Danmark, og siden er virksomheden vokset markant.

Det skyldes blandt andet, at SwipBox løbende har etableret partnerskaber med en række toneangivende e-handelsbutikker såsom Saxo.com, Bilka.dk, Stylepit.com og Trendsales.dk.

Kunderne efterspørger netop muligheden for at købe varer online og hente dem i det lokale supermarked, og det har givet stærk vækst hos SwipBox.

- Nethandlen i Danmark og i resten af Europa vokser markant i disse år, og det mærker vi hos SwipBox på flere måder. Dels har vores koncept på kort tid vist, at forbrugerne efterspørger nem levering, men også logistikvirksomheder både i Danmark og udlandet efterspørger nemmere og billigere løsninger, når de skal levere pakker til private.

- Derfor har vi også stor tiltro til, at SwipBox vil vokse markant i de kommende år både i Danmark, Sverige og andre lande, siger Steen Sørensen, administrerende direktør i SwipBox.

-hawin

 

Om Swipbox
SwipBox blev lanceret i maj 2013 og er på rekordtid blevet en markant og anderledes pakkeleverandør på det danske pakkemarked. SwipBox er i dag tilstede i over 370 dagligvareforretninger over hele landet, hvorfra man kan sende og modtage pakker via selvbetjeningsautomater.

Fra starten har SwipBox valgt at samarbejde med de største virksomheder inden for e-handel i Danmark og er pakkeleverandør for bl.a.  Saxo.com, Stylepit.dk, Trendsales.dk og Bilka.dk. Via partnerskaber med disse førende netbutikker er SwipBox blevet mange danskeres foretrukne valg til at sende og modtage pakker. SwipBox håndterer tusinder af pakker hver eneste dag.

6/1 2015
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert
  • Ny gps på truckermenuen

    Ny gps på truckermenuen

    transport ›Michelin føjer skræddersyet gps til sin Truckfly-app, som allerede hjælper 615.000 truckere i Europa 
  • Der er stadig liv i brevene

    Der er stadig liv i brevene

    transport ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve, og nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Genbrugelig barriere til transportemballager

    Genbrugelig barriere til transportemballager

    transport ›Nyt barrierepapir fra Ecotec er både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt og kan bl.a. holde produkter i træ- og papkasser fri for fedt og fugt i skiftende omgivelser
  • Jul og stejle - kurver

    Jul og stejle - kurver

    transport ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel