Dansk startup mener det, når de siger fleksibel samme-dags-leveringBurd Delivery har udviklet en særlig algoritme, der gør det muligt at levere pakker samme dag, de bliver bestilt

Dansk startup mener det, når de siger fleksibel samme-dags-levering

Burd Delivery er gået all in på samme-dags-levering, for ifølge virksomheden giver en convenient leveringsform glade og tilbagevendende onlineshoppere. Burd Deliverys fokus på selv at opbygge teknologien og vokse organisk har gjort, at startuppen ifølge CEO’en allerede nu kan begynde at tjene penge

'Vi har forsøgt at levere din pakke, men du var ikke hjemme.' Den besked er de fleste internetshopperes værste mareridt.

Men muligheden for at undgå den kedelige melding findes allerede, for på den københavnske vestegn har barndomsvennerne  Jimi Coker og Jakob Kristiansen skabt leveringstjenesten Burd Delivery.

Deres service giver dem, der shopper online, mulighed for at få leveret pakken samme dag, som varene fra den digitale indkøbskurv bliver bestilt. Det gælder også, hvis du spontant bliver inviteret på middag hos vennerne, for så kan leveringen bare flyttes dertil.

Spørger man Burd Delivery, skal det nemlig være fortid, at danskerne skal tilpasse sig efter, hvilket tidsrum en pakke kan ankomme på adressen. Ifølge dem skal det i stedet være leveringen, der passer til forbrugernes skiftende behov:

- Vi ville skabe en leveringstjeneste, hvor alt, vi gør, sker med kunden i fokus. Vi vil være så fleksible som muligt, så man selv bestemmer, hvor og hvornår ens pakke bliver leveret. Der, hvor man regnede med at være, da man bestilte pakken, kan jo sagtens ændre sig i løbet af en dag, forklarer Jimi Coker, der er CEO i Burd Delivery.

CEO’en mener selv, at det giver webshops en konkurrencefordel, når de kan give kunderne deres pakke samme dag, som ordren er placeret, og så giver det ikke mindst gladere kunder, der vender tilbage.

- Vi har arbejdet med at skabe en transparent proces, hvor kunden kan spore pakken hele vejen igennem, samtidigt med at de kan ændre leveringssted og tidspunkt. Leveringen er afgørende for onlinekundens købsoplevelse, så den effektive leveringstid giver et godt samlet indtryk, som gør, at de er mere tilbøjelige til at vende tilbage til din digitale butik.

Egne midler investeret i drømmen
Virksomheden fik sit store gennembrud under coronanedlukningen, der sendte onlinehandlen på himmelflugt. Jimi Coker fortæller, at virksomhedens vækst har været mere end 300 procent om året.

Det på trods af at Burd Delivery stort set udelukkende er finansieret af egne midler, hvilket har betydet lån i hus og hjem. Men strategien og den organiske vækst betyder, at virksomheden allerede nu har vist sit værd:

- Fordi det har været vores egne penge, så har vi hele tiden været hyperkosteffektive. Vi har blandt andet holdt tech-kompetencerne internt, og den vækst, vi har haft, er kommet helt uden markedsføring. Det betyder også, at vi nu er der, hvor vi kan begynde at tjene penge. Så vi ved, at vores model er bæredygtig. Nu skal vi bare vokse.

Pakkebud eller tech-virksomhed
Selvom Burd Delivery er en leveringsservice, og de ansatte er cykelbude og chauffører, så kalder Jimi Coker selv pakkedistributøren for en tech-virksomhed.

For indtil nu har det særligt handlet om at opbygge software, algoritmer og effektive sorteringsanlæg, således at pakkerne kan håndteres lynhurtigt:

- Når man skal levere pakkerne samme dag, som de ankommer, så gælder det om at kunne sortere dem så hurtigt som muligt, for der er ingen tid at spilde. Derfor har vi arbejdet intensivt med blandt andet at skabe algoritmer, der kan gøre den korte leveringstid mulig samtidigt med, at vi kan holde prisen på samme-dags-levering på 30 kroner.

Burd Deliverys kunder er todelt mellem webshoppen, der skal tilbyde leveringsservicen, og så slutbrugeren, der aktivt skal vælge den.

Matas.dk, saxo.com, Proshop og online apoteket apopro.dk er blandt de store forretninger, som allerede har købt ind på Burd Delivery og deres fleksible samme-dags-levering.

Burd Delivery leverer på nuværende tidspunkt til Østsjælland og det, de selv kalder Store Odense og Store Aarhus. Burd Delivery bruger i den udstrækning, det er muligt, cykelbude, og så klimakompenserer de for bilernes kilometer på vejen og virksomhedens udledning.

-hawin

22/12 2021
  • DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    transport ›Den 1. november meddelte rederiet, at det planlagte køb af virksomheden Ekol Logistics' internationale netværk var afblæst, men med en ny aftale, blive handelen alligevel gennemført
  • Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    transport ›Transportminister Thomas Danielsen (V) har besluttet, at man med øjeblikkelig virkning kan bygge grønne energiprojekter tættere på statsvejene
  • IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    transport ›Betonvareproducenten, IBF mener, at transportbranchens skift fra fossile brændstoffer til el trækker ud, fordi der mangler ladestationer til lastbiler. Derfor etablerer producenten en offentlig ladestation til lastbiler i Ejby på Fyn
  • Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    transport ›DB Schenker, iBoxen og Linköpings Universitet har startet en omfattende forundersøgelse for at udvikle et AI-værktøj, der kan forbedre placeringen af leveringsbokse i svenske byer. I projektet indgår flere nøgleaktører
  • 365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    transport ›Instabee er i gang med at installere pakkebokse i Coops discountkædebutikker i alle de største byer i Danmark. Målet er at have de første 30 på plads inden den kommende, travle e-handelsperiode
  • Flere af GLS' pakker leveret på el

    Flere af GLS' pakker leveret på el

    transport ›I samarbejde med Norlys satser GLS på elektrificering af hele flåden og etablering af en omfattende ladeinfrastruktur inden 2035, hvor målet er, at alle nyindkøbte køretøjer skal være nul- eller lavemissionskøretøjer
  • Karsten Lauritzen stopper i DI

    Karsten Lauritzen stopper i DI

    transport ›Den tidligere skatteminister for Venstre meddeler, at han den 1. februar 2025 forlader stillingen som Branchedirektør for DI Transport, for i stedet at tiltræde som adm. direktør i Danske Advokater
  • Scandlines vinder tysk innovationspris

    Scandlines vinder tysk innovationspris

    transport ›Ombygningen af hybridfærgerne på Rødby-Puttgarten overfarten, M/F Deutschland og M/F Schleswig-Holstein til plug-in hybridfærger har sikret rederiet en innovationspris fra det tyske selskab for transportforskning