DS Smith udvider og ansætter 30 nye medarbejdere

DS Smith udvider og ansætter 30 nye medarbejdere

Danskerne handler langt mere på nettet, hvilket har skabt øget efterspørgsel på emballage. Landets største emballagevirksomhed DS Smith udvider i den forbindelse medarbejderstaben i Grenaa med 30 personer

Grenaas andenstørste virksomhed DS Smith, der samtidig er Danmarks største emballagevirksomhed, kan i den grad mærke den massive efterspørgsel på bølgepapemballage fra både danske og internationale kunder.

Det er blandt andet COVID-19-pandemien, der har fået rekord mange danskere til at hive varer ned fra de virtuelle hylder. Det har betydet, at virksomheden har valgt at udvide fabrikkens åbningstid med et fast weekendskift.

Derfor skal DS Smith over de næste måneder byde hele 30 nye kollegaer velkommen på fabrikken i Grenaa.

Det er især e-handelen, som driver den stigende efterspørgsel på bølgepap hos DS Smith. Og det ligger fint i tråd med tal fra Dansk Erhverv fra februar i år, der viser, at dagligvarehandlen på nettet har fået et folkeligt gennembrud.

Andelen af forbrugere som har handlet dagligvarer, mad og drikke på nettet er steget med 34 % fra 2019 til 2020. Det er kategorierne bolig og have, hobby- og kontorartikler samt dagligvarer, der har haft den største fremgang under pandemien.

Producerer millioner af bæredygtige e-handelsemballage

Fabrikken på Djursland producerer millioner af bæredygtige emballager hver uge. Pap er nemlig særligt bæredygtigt, da ca. 80 % af papfibrene i et stykke emballage kan genanvendes.

DS Smith har gennem årene udvidet og fornyet maskinparken på Åstrupvej 30 i Grenaa med den seneste teknologi, og som i dag er den største og en af de mest højteknologiske af sin art i Nordeuropa.

Fabrikken i Grenaa beskæftiger cirka 300 medarbejdere, mens DS Smith nationalt beskæftiger 650 medarbejdere på tværs af lokationer i Danmark.

- Jeg ser denne udvidelse af vores medarbejderstab og fabrik som en kæmpe mulighed og en rigtig god nyhed - ikke bare for DS Smith, men også for vores kunder og lokalsamfundet. Vi glæder os meget til at byde nye kollegaer velkommen og gøre DS Smith til en endnu større og bedre arbejdsplads, udtaler Laila Buus, Fabrikschef hos DS Smith i Grenaa.

-hawin

6/9 2021
  • Renteq konverterer dieselkøretøjer til el

    Renteq konverterer dieselkøretøjer til el

    transport ›For nylig trillede Renteq Automotives første konverterede kassevogn på gaden i Hovedstadsområdet. Sprinteq hedder den, og er en brugt Mercedes Sprinter, diesel, som er konverteret til el
  • Ny ceo i DSV Road

    Ny ceo i DSV Road

    transport ›Brian Ejsing har overtaget stillingen som ceo for DSV Road-divisionen og udvider dermed sin nuværende stilling som koncernens group chief operating officer
  • Daimler Truck i offensiven med ny forsvarssatsning

    Daimler Truck i offensiven med ny forsvarssatsning

    transport ›Daimler Truck samler sine globale forsvarsaktiviteter under Daimler Truck Defence og investerer et trecifret millionbeløb i euro for at styrke udvikling, produktion og service
  • Passagertrængsel i metroen kan forebygges

    Passagertrængsel i metroen kan forebygges

    transport ›Metroselskabet har kortlagt passagerernes bevægelser i myldretiden og kan nu mere præcist forudsige, hvor trængsel opstår på stationerne. Det er viden som indgår i et digitalt simuleringsværktøj, der bruges til at designe fremtidens metrostationer
  • Transport management styrker konkurrenceevnen hos hver anden virksomhed

    Transport management styrker konkurrenceevnen hos hver anden virksomhed

    transport ›Transport management tager skridtet fra logistisk funktion til strategisk forretningsfordel. Det viser Descartes European Transport Management Benchmark Study
  • Milence åbner første danske ladehub i Padborg

    Milence åbner første danske ladehub i Padborg

    transport ›Milence første offentlige danske ladehub er strategisk placeret i Padborg midt i et af Nordeuropas vigtigste logistikknudepunkter. Ladehubben styrker dermed den elektriske godstransport langs TEN-T-korridoren fra Skandinavien til Middelhavet
  • Aalborg Portland og Energistyrelsen underskriver kontrakt om CO2-fangst

    Aalborg Portland og Energistyrelsen underskriver kontrakt om CO2-fangst

    transport ›Med aftalen tages et konkret skridt mod at etablere Danmarks største storskala CCS-værdikæde og en milepæl for industrielle CCS-projekter i EU
  • Opskalerer etableringen af ladehubs i Europa

    Opskalerer etableringen af ladehubs i Europa

    transport ›Ladeoperatøren Milence har sikret en finansiering på 120 millioner euro til udbygning af ladeinfrastruktur til elektriske lastbiler på tværs af Europa. Inden længe kommer operatøren officielt til Danmark med sin første hub