Efterspørgsel på internationale jernbaneruter

Efterspørgsel på internationale jernbaneruter

Green Cargo og det belgiske jernbane transportfirma Lineas har øget antallet af togafgange på den populære direkte rute, Belgium Direct mellem Sverige og Belgien for både eksisterende og nye kunder. I januar startede den fjerde ruteforbindelse mellem landene, og togenes fragtmængder stiger

- Vi skaber et endnu bedre produkt ved at øge antallet af afgange i begge retninger. Med fire afgange pr. uge, har vi øget tilgængeligheden og kapaciteten, som fremmer kundernes fragtplanlægning. Kunderne får hurtigere forsendelser og kortere ekspeditionstid for vognene, som også øger systemets effektivitet, udtaler Lennart Johansson, Business Development Manager hos det svenske transportfirma, Green Cargo.

Belgium Direct startede den 20. oktober 2016, og er ikke blot det hurtigste transportalternativ for vognlæs og intermodale enheder mellem Skandinavien og Belgien, det er også et mere pålideligt og miljøvenligt alternativ. Det nedbringer ikke blot vejbelastningen, det reducerer også kuldioxidudledningen med 70 % sammenlignet med vejtransport over samme afstand.

Destinationer i hele Europa
-  Jeg er meget glad for Belgium Directs positive udvikling. Sammen med Green Cargo ønsker vi at sikre en stærkere korridor mellem Sverige og Belgien. Vi ser en specifik og stigende interesse fra kunder i den kemiske sektor, intermodale spillere, papir og trælastbranchen samt autobranchen. For Lineas er dette produkt en del af vores Green Xpress Network, som fortsat vokser for at virkeliggøre det modale skifte mod jernbanen. Takket være Belgium Direct kan vi tilbyde svenske kunder andre direkte destinationer, f.eks. i Frankrig, Holland og Spanien, uddyber Sam Bruynseels, CCO hos Lineas.

For at sikre et givende partnerskab, bidrager begge virksomheder med hver deres unikke ekspertise og erfaring med internationale forsendelser, og blandt kundegrupper i den nordiske region såvel som i resten af Europa.

Den 5. april 2017 skiftede Green Cargo terminal for den direkte rute til Norra Hamnen i Malmö, hvad der giver kunderne endnu mere generøse indleverings- og afhentningstider for mere effektive forsendelser. Norra Hamnen vil tilbyde øgede serviceniveauer med en bredere dækning, favorable transitforløb og smidig håndtering, ved at anvende CMP Malmö som et samlingspunkt. 

- Vi er meget positive overfor dette øgede antal afgange i Belgium Direct, og vi ser frem til at fortsætte dette produktive partnerskab med Lineas og Green Cargo. Vi søger altid at sikre vore kunders vækstmuligheder, og imødekomme deres behov for fleksibilitet og god service, hvilket denne udvikling er et godt eksempel på. Vi er stolte over at være en del af denne miljøvenlige transportkæde i Norra Hamnen i Malmö, siger Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager hos CMP. 

-lipe

Om Lineas
Lineas er en af de største private jernbanefragt-operatører i Europa. Virksomhedens ambition er at realisere det modale skift mod jernbane. Derfor leverer virksomheden jernbaneservices med høj kvalitet og dør-til-dør logistikløsninger gennem Europa. I dag har Lineas ansat omkring 1.900 entusiastiske kolleger, der sammen skaber en årlig omsætning på næsten 500 millioner USD. Argos Soditic, en uafhængig privat kapitalfond, ejer 69 % af virksomheden. De resterende 31 % ejes af NMBS/SNCB. Med hovedkontor i Bruxelles har Lineas kontorer i Frankrig, Italien, Holland og Tyskland. Gruppen har en flåde på flere end 200 lokomotiver og 7.000 vogne.

Om Green Cargo
Green Cargo tilbyder godstransporter med tog, intermodale transportløsninger, jernbanelogistik, transportanalyser, hellast, transporter med hele tog eller enkelte vogne, med containere, lastbil med anhænger og aftageligt lad – miljømærkede dør-til-dør-transporter i et netværk, der når ud over hele Sverige og det europæiske kontinent.

Om Copenhagen Malmö Port
CMP, Copenhagen Malmö Port, er en af de største havn- og terminaloperatører i Norden og en af de største nordeuropæiske krydstogtshavne. CMP er en af 83 europæiske havne, som af EU er blevet udpeget som værende af særlig vigtighed for udviklingen af nye transportkorridorer i Europa.

 
20/3 2018
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert