Farusa på Scanpack med de lette alternativer

Farusa på Scanpack med de lette alternativer

Produktionsvirksomhedernes fokus på transport- og materialepriser er mere aktuelt end nogensinde. Det er også udgangspunktet for bølgepap-specialisten, som viser sine stærke erstatninger til træemballager på emballagemessen i Göteborg i næste uge

Af Lisbeth Petersen 

Der er gået fire år siden Svenska Mässan i Göteborg sidst kunne åbne portene til Nordeuropas førende emballagemesse. Og efter de først corona- og nu krigsudfordrede handelsmarkeder er Scanpack ikke blevet mindre væsentlig for folkene hos Skandinaviens største producent af Heavy Duty-pap i Farum. Tværtimod. 

- Det er den vigtigste emballagemesse for os, fordi den samler kunder fra vores største markeder i Danmark, Norge og Sverige, og vi håber netop i år at se mange besøgende fra alle tre lande, fortæller fabrikant og ejerleder Arne Hammer. 

Slut med transport af tom luft 
Farusas skræddersyede og ekstremt stærke papkasser er da også top-aktuelle og samler stadig mere interesse fra både små og store produktionsvirksomheder. De senere års voldsomme prisstigninger på såvel træ- og krydsfinerplader som transport er ikke faldet til ro, og på den 27 m2 store stand i Göteborg, vil fabrikanten sammen med tre salgskonsulenter fokusere på at vise sine transportemballager af bølgepap, som for mange kundegrupper kan være et lettere, billigere og grønnere alternativ til pallerammer og krydsfinérkasser. 

 Skræddersyede transportemballager af bølgepap, kan formange kundegrupper kan være et lettere, billigere og grønnere alternativ til pallerammer og krydsfinérkasser.

- Der er stadig mange produktionsvirksomheder, som transporterer tom luft i halvfyldte kasser og i pallerammer, som jo kun kan fås i standardmål på 1200 x 800 mm. Vores løsninger bliver specialdesignet på mål, og en papkasse, fremstillet af f.eks. tre lag af vores kraftigste bølgepap, kan bære over seks ton og klare transporter i stabler på vej og sø og i luften, men vejer til gengæld kun det halve af en kasse af krydsfinér og langt mindre end træ, forklarer Arne Hammer. 

Salg er betinget af det personlige møde 
Ud over fordelene ved lavere vægt og mindre spildplads får Farusas kunder også fordelen med en transportemballage, som kan genbruges – ofte i mange år – og bagefter blive genanvendt i produktionen af nye, almindelige papkasser.  

Interessen for HD-pappet har da også været stødt stigende i de senere år, og aktuelt her hen over sommeren, hvor Farusa har kørt en kampagne på LinkedIn målrettet til beslutningstagere i produktionsvirksomheder på det nordiske marked. 

- Dét, må jeg sige, har givet en respons, som er meget interessant, siger Arne Hammer, som glæder sig til at kunne følge op på interessen på messestanden i Svenska Mässan fra på tirsdag den 4. til fredag den 7. oktober.

- Det bliver godt igen at kunne være fysisk tilstede. Selv om der nu findes mange andre muligheder, tror jeg stadig på, at salget er betinget af det personlige møde, hvor vi kan demonstrere vores produkter og se hinanden i øjnene, understreger han. 

Farusa udstiller på stand nr. B03:72 på Scanpack 

27/9 2022
  • DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    transport ›Den 1. november meddelte rederiet, at det planlagte køb af virksomheden Ekol Logistics' internationale netværk var afblæst, men med en ny aftale, blive handelen alligevel gennemført
  • Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    transport ›Transportminister Thomas Danielsen (V) har besluttet, at man med øjeblikkelig virkning kan bygge grønne energiprojekter tættere på statsvejene
  • IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    transport ›Betonvareproducenten, IBF mener, at transportbranchens skift fra fossile brændstoffer til el trækker ud, fordi der mangler ladestationer til lastbiler. Derfor etablerer producenten en offentlig ladestation til lastbiler i Ejby på Fyn
  • Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    transport ›DB Schenker, iBoxen og Linköpings Universitet har startet en omfattende forundersøgelse for at udvikle et AI-værktøj, der kan forbedre placeringen af leveringsbokse i svenske byer. I projektet indgår flere nøgleaktører
  • 365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    transport ›Instabee er i gang med at installere pakkebokse i Coops discountkædebutikker i alle de største byer i Danmark. Målet er at have de første 30 på plads inden den kommende, travle e-handelsperiode
  • Flere af GLS' pakker leveret på el

    Flere af GLS' pakker leveret på el

    transport ›I samarbejde med Norlys satser GLS på elektrificering af hele flåden og etablering af en omfattende ladeinfrastruktur inden 2035, hvor målet er, at alle nyindkøbte køretøjer skal være nul- eller lavemissionskøretøjer
  • Karsten Lauritzen stopper i DI

    Karsten Lauritzen stopper i DI

    transport ›Den tidligere skatteminister for Venstre meddeler, at han den 1. februar 2025 forlader stillingen som Branchedirektør for DI Transport, for i stedet at tiltræde som adm. direktør i Danske Advokater
  • Scandlines vinder tysk innovationspris

    Scandlines vinder tysk innovationspris

    transport ›Ombygningen af hybridfærgerne på Rødby-Puttgarten overfarten, M/F Deutschland og M/F Schleswig-Holstein til plug-in hybridfærger har sikret rederiet en innovationspris fra det tyske selskab for transportforskning