Farusa på Scanpack med de lette alternativer

Farusa på Scanpack med de lette alternativer

Produktionsvirksomhedernes fokus på transport- og materialepriser er mere aktuelt end nogensinde. Det er også udgangspunktet for bølgepap-specialisten, som viser sine stærke erstatninger til træemballager på emballagemessen i Göteborg i næste uge

Af Lisbeth Petersen 

Der er gået fire år siden Svenska Mässan i Göteborg sidst kunne åbne portene til Nordeuropas førende emballagemesse. Og efter de først corona- og nu krigsudfordrede handelsmarkeder er Scanpack ikke blevet mindre væsentlig for folkene hos Skandinaviens største producent af Heavy Duty-pap i Farum. Tværtimod. 

- Det er den vigtigste emballagemesse for os, fordi den samler kunder fra vores største markeder i Danmark, Norge og Sverige, og vi håber netop i år at se mange besøgende fra alle tre lande, fortæller fabrikant og ejerleder Arne Hammer. 

Slut med transport af tom luft 
Farusas skræddersyede og ekstremt stærke papkasser er da også top-aktuelle og samler stadig mere interesse fra både små og store produktionsvirksomheder. De senere års voldsomme prisstigninger på såvel træ- og krydsfinerplader som transport er ikke faldet til ro, og på den 27 m2 store stand i Göteborg, vil fabrikanten sammen med tre salgskonsulenter fokusere på at vise sine transportemballager af bølgepap, som for mange kundegrupper kan være et lettere, billigere og grønnere alternativ til pallerammer og krydsfinérkasser. 

 Skræddersyede transportemballager af bølgepap, kan formange kundegrupper kan være et lettere, billigere og grønnere alternativ til pallerammer og krydsfinérkasser.

- Der er stadig mange produktionsvirksomheder, som transporterer tom luft i halvfyldte kasser og i pallerammer, som jo kun kan fås i standardmål på 1200 x 800 mm. Vores løsninger bliver specialdesignet på mål, og en papkasse, fremstillet af f.eks. tre lag af vores kraftigste bølgepap, kan bære over seks ton og klare transporter i stabler på vej og sø og i luften, men vejer til gengæld kun det halve af en kasse af krydsfinér og langt mindre end træ, forklarer Arne Hammer. 

Salg er betinget af det personlige møde 
Ud over fordelene ved lavere vægt og mindre spildplads får Farusas kunder også fordelen med en transportemballage, som kan genbruges – ofte i mange år – og bagefter blive genanvendt i produktionen af nye, almindelige papkasser.  

Interessen for HD-pappet har da også været stødt stigende i de senere år, og aktuelt her hen over sommeren, hvor Farusa har kørt en kampagne på LinkedIn målrettet til beslutningstagere i produktionsvirksomheder på det nordiske marked. 

- Dét, må jeg sige, har givet en respons, som er meget interessant, siger Arne Hammer, som glæder sig til at kunne følge op på interessen på messestanden i Svenska Mässan fra på tirsdag den 4. til fredag den 7. oktober.

- Det bliver godt igen at kunne være fysisk tilstede. Selv om der nu findes mange andre muligheder, tror jeg stadig på, at salget er betinget af det personlige møde, hvor vi kan demonstrere vores produkter og se hinanden i øjnene, understreger han. 

Farusa udstiller på stand nr. B03:72 på Scanpack 

27/9 2022
  • Flere ladeudtag netværket

    Flere ladeudtag netværket

    transport ›Med købet af den østjyske energikoncern Auras offentlige ladeforretning udvider Norlys sit landsdækkende ladenetværk med mere end 275 ladeudtag
  • Nye klimakrav påvirker hele værdikæden

    Nye klimakrav påvirker hele værdikæden

    transport ›Fra 1. juli træder skærpede klimakrav i kraft for byggebranchen. Iveco forventer at det sætter strøm til markedet for eldrevne varevogne og lastbiler
  • Tyveri af ladekabler eksploderer

    Tyveri af ladekabler eksploderer

    transport ›OK oplever flere og flere tyverier af ladekabler og skruer derfor op for kampen mod kobbertyvene
  • Flexbus forsøger sig med kollektiv trafik

    Flexbus forsøger sig med kollektiv trafik

    transport ›En ny type kollektiv trafik har set dagens lys i Vordingborg Kommune. En flexbus på rute 668 er en del af et forsøgsprojekt igangsat af Region Sjælland
  • Først i Europa med ny tung Man-el-lastbil

    Først i Europa med ny tung Man-el-lastbil

    transport ›Bring har sat sin første tunge el-lastbil i drift i Danmark. Lastbilen, der er 25 meter lang, er den første af sin slags, som MAN har leveret til Europa
  • Københavns Lufthavn dropper fossil diesel

    Københavns Lufthavn dropper fossil diesel

    transport ›Københavns Lufthavn har fået sin sidste leverance af fossil diesel. Fra 1. juli køber lufthavnen HVO biodiesel til sine egne dieselkøretøjer og teknisk udstyr - fra plæneklippere til brandbiler og kæmpestore sneryddere. I alt overgår omkring 320 enheder til det fossilfri brændstof.
  • Offentlige ladestandere til ellastbiler på vej på havnen i Aalborg

    Offentlige ladestandere til ellastbiler på vej på havnen i Aalborg

    transport ›Et nyt samarbejde mellem Port of Aalborg og Norlys betyder, at ellastbiler snart kan tanke strøm på Rørdalsvej i Aalborg. Projektet bliver en del af Norlys’ landsdækkende udbygning af ladeinfrastruktur til tung transport og skal styrke den grønne omstilling i både transportsektoren og havnens erhvervsliv
  • Fart på udbygningen af lynladernetværket

    Fart på udbygningen af lynladernetværket

    transport ›Lynladning langs motorvejsnettet er essentielt for at elbilister kan komme nemt og hurtigt videre, når de kører på tværs af landet – og det bliver kun nemmere fremover. E.ON Drive Infrastructure har nemlig vundet seks rastepladser i vejdirektoratets seneste udbud