Kreative hjerner skal nytænke emballage

Kreative hjerner skal nytænke emballage

Med en ny konkurrence opfordrer Smurfit Kappa alle kreative hjerner og innovative personer i verden til at bidrage til udviklingen af fremtidens bæredygtige emballageløsninger

Den førende virksomhed inden for emballage har lanceret en ny konkurrence som en del af sin indsats for at løse en af de største udfordringer inden for emballagebranchen – en reduktion af det ikke-genanvendelige affald, der genereres hver eneste dag.

Tallene fortæller, at emballageprodukter udgør næsten 40 % af efterspørgslen efter plast i Europa.  Smurfit Kappa udfordrer designere, ingeniører, opfindere og kreative hjerner både i og uden for virksomheden til at præsentere emballageopfindelser, der kan reducere mængden af ikke-genanvendeligt affald, der genereres hvert eneste år. Konkurrencens to udfordringer er:  

1) At udvikle et alternativ til plastikstrækfilm, der bruges omkring paller til at give stabilitet under transport og opbevaring

2) At udvikle en komplet papirbaseret kasse med termisk beskyttelse til chokolade til brug inden for e-handel

Konkurrencen løber til fredag den 29. marts 2019, og ansøgerne, der kan være alle former for innovatorer, kan sende en idé, der tager fat på en eller begge designudfordringer. Vinderne af begge designkonkurrencer modtager en pris på 8.000 euro, og deres idéer vises på Smurfit Kappa Innovation Event i maj 2019. 

Arco Berkenbosch, der er VP of Innovation and Development, udtaler:

- Emballagedesign spiller en vigtig rolle, når det drejer sig om at reducere den affaldsmængde, vi skaber i dagligdagen, og sørge for en mere bæredygtig fremtid. 

- Vores Better Planet Packaging Design Challenge har til formål at inspirere verdens designere til at arbejde på konkrete problemer inden for bæredygtigt emballagedesign. Vi glæder os til at se ansøgningerne og opleve de første vindere blandt innovationerne i Better Planet Packaging Design Challenge.

2019 er startåret for Better Planet Packaging Design Challenge. Konkurrencen er en vigtig del af Smurfit Kappas initiativ Better Planet Packaging. Initiativet, der blev lanceret i 2018, er en central del af Smurfit Kappas vigtige forretningsstrategi og har til formål at skabe banebrydende resultater, der nytænker emballage ind i en mere bæredygtig fremtid. 

-hawin

1/2 2019
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    transport ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    GLS Denmark udnævner ny salgsdirektør

    transport ›Michael Jønsson er hentet i egne rækker hos GLS Denmark og tiltræder sin nye stilling som salgsdirektør pr. 1. september
  • 300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    300 grams vinflaske letter - også - omkostningerne

    transport ›Glasproducenten Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe) har lanceret en ny letvægtsvinflaske, som kan være en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav
  • DHL udnævner ny CEO for Europa

    DHL udnævner ny CEO for Europa

    transport ›Rainer Haag overtager stillingen som CEO for DHL Supply Chain Europe, og får dermed ansvaret for 16 centraleuropæiske markeder
  • Saferoad nu også i Litauen

    Saferoad nu også i Litauen

    transport ›Saferoad Group, som står bag Saferoad Services, har netop opkøbt Gatas, en virksomhed med 80 medarbejdere, der udfører og vedligeholder vejmarkeringer og udstyr til trafiksikkerhed i Litauen
  • Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    Populære, sjællandske rastepladser får 28 lynladere

    transport ›Rastepladserne Karlslunde Øst og Karlslunde Vest langs Køge Bugt Motorvejen er nogle af de mest velbesøgte langs de danske motorveje. Nu bliver de begge udvidet med 14 lynladere til elbiler
  • Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    Færgepassagerer kan blive klogere på Østersøens økosystem

    transport ›Scandlines har sammen med den tyske miljøorganisation NABU åbnet informationsrum ombord på Rødby-Puttgartenfærger, hvor de 5 millioner årlige passagerer kan få indsigt i farvandet og rederiets grønne ambitioner
  • Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    Heavy Duty-specialisten solgt til en af sine største konkurrenter

    transport ›Farum-virksomheden FARUSA er efter 102 år som familiejet solgt til den globale koncern, Nefab Group. Hidtil har de konkurreret om industrikunder, der har brug for stærke og solide transportemballager, men nu vil bølgepap, træ og krydsfiner blive tilbudt fra samme virksomhed