Lidl kører ny webshop til hjem- og fritidsvarer i stilling

Lidl kører ny webshop til hjem- og fritidsvarer i stilling

For at blive førende på ’non-food’-kategorien blandt landets discount dagligvarekæder sætter Lidl nu gang i opbygningen af en helt ny webshop. Den skal gøre det nemt for nye og eksisterende danske kunder at klikke alt fra havemøbler til yogamåtter hjem til hoveddøren

Hos den 134 butikker store dagligvarekæde Lidl lægger man netop nu støbeskeen til en helt ny webshop. En webshop, hvor kunderne fra foråret 2023 kan klikke kædens non-food-produkter hjem med levering til hoveddøren.

Satsningen er en del af Lidl Danmarks strategi om at blive førende på non-food-varer blandt Danmarks discountere. Administrerende direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann forklarer:

- Jeg glæder mig til, at vi tager kampen op mod de største spillere på markedet i Danmark og online kan tilbyde de danske kunder et endnu større udvalg af vores kvalitets non-food produkter til en god pris. Vi forventer, på sigt at vinde både markedsandele af online-handlen, men også helt nye kunder til vores butikker.

Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til det øgede fokus på online-salget:

- Vi starter med i løbet af 2023 at tilbyde omkring 12.000 private label- og mærkevarer indenfor non-food-kategorien, der strækker sig over alt til hjem og fritid lige fra babytøj til boremaskiner, så der bliver meget at vælge mellem.

- Produkterne bliver stadig mere populære, fordi de er af høj kvalitet, men bliver solgt til en lav pris. Derfor vælger vi nu at bygge en webshop, som skal gøre det nemt for eksisterende og nye kunder at få fingrene produkterne, siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Han uddyber:

- Webshoppen skal blandt andet sætte en stopper for den usikkerhed, mange måske kender, når de sætter kursen mod en butik for at få fingrene i et bestemt non-food-produkt, der er annonceret i tilbudsavisen – 'er der mon flere tilbage?'.

Kannibaliserer ikke på fysiske butikker
Beslutningen om at etablere en webshop i Danmark kommer blandt andet på baggrund af gode erfaringer fra flere af Lidls andre markeder – som for eksempel Belgien.

Her har en lignende webshop været med til at øge omsætningen på non-food-produkter i det hele taget.

På samme tid har webshoppen ikke 'stjålet' kunder fra de fysiske butikker. Det skyldes ifølge Rasmus Pape, at man skaber mere loyale kunder og tiltrækker et nyt segment af kunder til Lidl.

Lidl Danmarks non-food webshop går i luften som selvstændig webshop i foråret 2023. I løbet af første år vil Lidl i webshoppen have 2.000 artikler i det faste sortiment plus omkring 10.000 sæsonvarer, og alle produkter til endnu mere attraktive priser.

Lidl har internationalt non-food webshop i landene Belgien, Spanien, Holland, Tyskland, Polen, Slovakiet og Tjekkiet.

-hawin

2/12 2021
  • Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    transport ›Copenhagen Malmö Port vil med et nyt spor på terminalen i Malmø optimere den fleksible brug af transportformerne vej, jernbane og søfart. Den nye løsning gør det muligt at håndtere flydende bulk på området
  • Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    transport ›Den første del af tunnelen på land ved Rødbyhavn bliver nu dækket af jord. Dermed er indgangen på dansk side til den 18 kilometer lange sænketunnel til Tyskland næsten færdig
  • ''Taxagrønt'' bekymrer

    ''Taxagrønt'' bekymrer

    transport ›Når bilister og cyklister kører frem mod et lyskryds, og de egentlig burde stoppe, er der mange, som alligevel kører over. Samtidigt er begge grupper bekymrede for at ende i en ulykke med hinanden
  • Transportemballager høster priser

    Transportemballager høster priser

    transport ›Ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association, har Smurfit Westrock vundet hele fem ScanStars for emballager, hvor funktionaliteten under transport er en væsentlig del af designet
  • Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    transport ›Drivkraft Danmark lancerer i samarbejde med COWI en ny TCO-beregner på vidensportalen eltiltrucks.dk. Målet er at gøre det lettere for vognmænd og transportfirmaer at vurdere økonomien i at skifte fra diesel til el-lastbiler
  • I offensiven for privatforsendelser

    I offensiven for privatforsendelser

    transport ›Med et udvidet partnerskab og en fælles reklamekampagne vil Bring og Reshopper fjerne friktion i privat-til-privat-forsendelser og gøre det endnu nemmere at sende og modtage secondhandvarer
  • Fra 0 til 4.000

    Fra 0 til 4.000

    transport ›På bare otte år har MAN TGE rundet en milepæl med stort antal varebiler på de danske landeveje
  • Ny ejerkreds af MAN Truck i Danmark

    Ny ejerkreds af MAN Truck i Danmark

    transport ›Tidligere på måneden indgik MAN Truck & Bus Group en aftale om at sælge sit danske datterselskab, MAN Truck & Bus Danmark til Semler Gruppen i Danmark