Lys over ladestanderneher er det Mads Brøgger, direktør for Norlys Energi (tv.) og bestyrelsesmedlem for Norlys Energi, Anders Eldrup

Lys over ladestanderne

Antallet af el- og hybridbiler vil stige markant over de kommende år. På den baggrund etablerer Norlys nu et nyt forretningsområde, der skal sikre nytænkende og økonomisk attraktive ladeløsninger for både privat- og erhvervskunder. Målet er at blive førende på det danske marked for ladningsløsninger til el- og hybridbiler

I fremtiden vil der stå Norlys på rigtig mange af ladestanderne i danskernes indkørsler, og på de danske arbejdspladser. Med ambitionen om over 300.000 Norlys-ladestandere i 2030 etablerer Norlys nu et nyt ambitiøst forretningsområde, der ligger naturligt i forlængelse af Norlys’ visioner om at være aktivt deltagende i den grønne omstilling.

Med en stærk værdikæde fra landvindmøller, som producerer den grønne energi, og hele vejen ud i forbrugernes stikkontakter er vejen banet for etablering af et forretningsområde for ladeløsninger til el- og hybridbiler hjemme hos kunderne privat såvel som på arbejdspladsen.

- Danmark og danskerne står over for et paradigmeskifte – fra et samfund drevet af fossile energikilder til et samfund, baseret på vedvarende energi. Det er kernen i grøn omstilling. Dertil kommer, at den danske regering har en ambition om minimum 760.000 el- og hybridbiler på vejene inden 2030. Paradigmeskiftet og regeringens udspil betyder, at vi i de kommende år vil se et massivt behov for grønne løsninger - et behov, som Norlys tager medansvar for og ønsker at bidrage betragteligt til, siger Anders Eldrup, der sidder i bestyrelsen for Norlys Energi.

Forventning fra kunderne om grønne løsninger

Beslutningen om at etablere forretningsområde for ladeløsninger er desuden tæt forbundet til Norlys’ markedsanalyser og kundeindsigter, der viser en klar kundeforventning til, at Norlys som grønt energiselskab spiller en markant rolle i dette nye marked for opladning af el- og hybridbiler.

-Som energikoncern vil vi spille en stor rolle i at understøtte kundernes og andelshavernes grønne løsninger. Vi har både kompetencerne, viljen og ejerskabet til at bidrage til, at vi i Danmark når i mål med den grønne omstilling – hellere i dag end i morgen, siger Mads Brøgger, direktør for Norlys Energi og fortsætter:

-Det forventes, at forbruget til en elbil omtrent vil svare til en almindelig husstands elforbrug, og derfor ser vi ind i en fordobling af en gennemsnitlig privatkundes nuværende elforbrug.

Et naturligt skridt på Norlys’ grønne rejse

Norlys leverer i dag grøn strøm til 600.000 privatkunder og mere end 50.000 erhvervskunder. Ladestanderløsninger er derfor et naturligt næste skridt for energi- og telekoncernen.

- Det er vores opgave at levere de grønne energiløsninger, som kunderne efterspørger. Og ikke alene er vi stolte af at levere grøn strøm til vores kunder, men nu kan vi også sikre økonomisk attraktive ladeløsninger til både vores privat- og erhvervskunder. Vi er sikre på, at kunderne vil tage godt imod de ladekoncepter, vi kommer med, og at vi differentierer os positivt fra de eksisterende løsninger og leverandører, slutter Mads Brøgger.

Det forventes, at de første ladestandere vil være i drift kort tid efter sommerferien.

Kort om Norlys

Norlys bringer Danmark sammen. Med grønne og digitale tjenester inden for energi, internet og tv forbinder vi mennesker med mennesker, og mennesker med verden.

Vi er et forbrugerejet selskab, der tænker langsigtet og tager ansvar for mere end os selv. Vi ønsker at bidrage til et grønt og digitaliseret Danmark.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 730.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

-hawin

 

 

18/6 2021
  • Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    Nyt jernbanespor skal styrke trimodaliteten

    transport ›Copenhagen Malmö Port vil med et nyt spor på terminalen i Malmø optimere den fleksible brug af transportformerne vej, jernbane og søfart. Den nye løsning gør det muligt at håndtere flydende bulk på området
  • Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    Tunnelindgang på Fehmern Bælt overdækkes

    transport ›Den første del af tunnelen på land ved Rødbyhavn bliver nu dækket af jord. Dermed er indgangen på dansk side til den 18 kilometer lange sænketunnel til Tyskland næsten færdig
  • ''Taxagrønt'' bekymrer

    ''Taxagrønt'' bekymrer

    transport ›Når bilister og cyklister kører frem mod et lyskryds, og de egentlig burde stoppe, er der mange, som alligevel kører over. Samtidigt er begge grupper bekymrede for at ende i en ulykke med hinanden
  • Transportemballager høster priser

    Transportemballager høster priser

    transport ›Ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association, har Smurfit Westrock vundet hele fem ScanStars for emballager, hvor funktionaliteten under transport er en væsentlig del af designet
  • Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    Økonomisk beregner skal bane vejen for flere el-lastbiler

    transport ›Drivkraft Danmark lancerer i samarbejde med COWI en ny TCO-beregner på vidensportalen eltiltrucks.dk. Målet er at gøre det lettere for vognmænd og transportfirmaer at vurdere økonomien i at skifte fra diesel til el-lastbiler
  • I offensiven for privatforsendelser

    I offensiven for privatforsendelser

    transport ›Med et udvidet partnerskab og en fælles reklamekampagne vil Bring og Reshopper fjerne friktion i privat-til-privat-forsendelser og gøre det endnu nemmere at sende og modtage secondhandvarer
  • Fra 0 til 4.000

    Fra 0 til 4.000

    transport ›På bare otte år har MAN TGE rundet en milepæl med stort antal varebiler på de danske landeveje
  • Ny ejerkreds af MAN Truck i Danmark

    Ny ejerkreds af MAN Truck i Danmark

    transport ›Tidligere på måneden indgik MAN Truck & Bus Group en aftale om at sælge sit danske datterselskab, MAN Truck & Bus Danmark til Semler Gruppen i Danmark