Lys over ladestanderneher er det Mads Brøgger, direktør for Norlys Energi (tv.) og bestyrelsesmedlem for Norlys Energi, Anders Eldrup

Lys over ladestanderne

Antallet af el- og hybridbiler vil stige markant over de kommende år. På den baggrund etablerer Norlys nu et nyt forretningsområde, der skal sikre nytænkende og økonomisk attraktive ladeløsninger for både privat- og erhvervskunder. Målet er at blive førende på det danske marked for ladningsløsninger til el- og hybridbiler

I fremtiden vil der stå Norlys på rigtig mange af ladestanderne i danskernes indkørsler, og på de danske arbejdspladser. Med ambitionen om over 300.000 Norlys-ladestandere i 2030 etablerer Norlys nu et nyt ambitiøst forretningsområde, der ligger naturligt i forlængelse af Norlys’ visioner om at være aktivt deltagende i den grønne omstilling.

Med en stærk værdikæde fra landvindmøller, som producerer den grønne energi, og hele vejen ud i forbrugernes stikkontakter er vejen banet for etablering af et forretningsområde for ladeløsninger til el- og hybridbiler hjemme hos kunderne privat såvel som på arbejdspladsen.

- Danmark og danskerne står over for et paradigmeskifte – fra et samfund drevet af fossile energikilder til et samfund, baseret på vedvarende energi. Det er kernen i grøn omstilling. Dertil kommer, at den danske regering har en ambition om minimum 760.000 el- og hybridbiler på vejene inden 2030. Paradigmeskiftet og regeringens udspil betyder, at vi i de kommende år vil se et massivt behov for grønne løsninger - et behov, som Norlys tager medansvar for og ønsker at bidrage betragteligt til, siger Anders Eldrup, der sidder i bestyrelsen for Norlys Energi.

Forventning fra kunderne om grønne løsninger

Beslutningen om at etablere forretningsområde for ladeløsninger er desuden tæt forbundet til Norlys’ markedsanalyser og kundeindsigter, der viser en klar kundeforventning til, at Norlys som grønt energiselskab spiller en markant rolle i dette nye marked for opladning af el- og hybridbiler.

-Som energikoncern vil vi spille en stor rolle i at understøtte kundernes og andelshavernes grønne løsninger. Vi har både kompetencerne, viljen og ejerskabet til at bidrage til, at vi i Danmark når i mål med den grønne omstilling – hellere i dag end i morgen, siger Mads Brøgger, direktør for Norlys Energi og fortsætter:

-Det forventes, at forbruget til en elbil omtrent vil svare til en almindelig husstands elforbrug, og derfor ser vi ind i en fordobling af en gennemsnitlig privatkundes nuværende elforbrug.

Et naturligt skridt på Norlys’ grønne rejse

Norlys leverer i dag grøn strøm til 600.000 privatkunder og mere end 50.000 erhvervskunder. Ladestanderløsninger er derfor et naturligt næste skridt for energi- og telekoncernen.

- Det er vores opgave at levere de grønne energiløsninger, som kunderne efterspørger. Og ikke alene er vi stolte af at levere grøn strøm til vores kunder, men nu kan vi også sikre økonomisk attraktive ladeløsninger til både vores privat- og erhvervskunder. Vi er sikre på, at kunderne vil tage godt imod de ladekoncepter, vi kommer med, og at vi differentierer os positivt fra de eksisterende løsninger og leverandører, slutter Mads Brøgger.

Det forventes, at de første ladestandere vil være i drift kort tid efter sommerferien.

Kort om Norlys

Norlys bringer Danmark sammen. Med grønne og digitale tjenester inden for energi, internet og tv forbinder vi mennesker med mennesker, og mennesker med verden.

Vi er et forbrugerejet selskab, der tænker langsigtet og tager ansvar for mere end os selv. Vi ønsker at bidrage til et grønt og digitaliseret Danmark.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 730.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

-hawin

 

 

18/6 2021
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen